Wow! Var det den du köpte av mig?Första vintagedagen det här millenniet.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow! Var det den du köpte av mig?Första vintagedagen det här millenniet.![]()
Yes. Med lite hjälp har jag bytt krona, plexi, sekund- och minutvisare. Originalpackningen(!) bytte vi också. Valde att inte polera boetten eller åtgärda tavlan.Wow! Var det den du köpte av mig?
Agreed!Snyggt band! Färg är så underskattat, särskilt sådan som lyfter fram patina.
Stod och höll i min... Men det blev Svalan istället. ...Färre varv att snurra på datumet.TissotTisdag.
![]()
Bra sammanfattat!Makalöst vackra tingestar i denna tråd. Många klockor man svårligen skulle få se annars, och en underbar blandning av rejäla bruks-ur likväl som exklusiva premium-klockor och allt där i mellan. Och allt detta från svunna tider, vilket (IMO) gör alla dessa klockor lika intressanta och fascinerande.
Ooh, så jävla coolt. Bara subtila gråskalor, förutom armbandet.![]()
Tre Tacche Tisdag. En av de mer extremt nischade tematisdagarna.
En mycket trevlig "istället för" klocka.Stod och höll i min... Men det blev Svalan istället. ...Färre varv att snurra på datumet.
![]()
Kan bara instämma...jag som novis i ämnet sitter oftast med både haksläpp och saliv rinnandes ut mungipan!Apropå ingenting och hur som helst; Jag kan väl inte vara ensam om att tycka att denna tråd måste vara den mest estestiskt tilltalande (blabla, det heter vackraste) tråden här? Eller har detta redan klargjorts för länge sen, och upprepats flera ggr (jag gissar på det sistnämnda)?
Nåväl, isf får jag upprepa det självklara än en gång: Makalöst vackra tingestar i denna tråd. Många klockor man svårligen skulle få se annars, och en underbar blandning av rejäla bruks-ur likväl som exklusiva premium-klockor och allt där i mellan. Och allt detta från svunna tider, vilket (IMO) gör alla dessa klockor lika intressanta och fascinerande.
Edit: Och som oftast: Helt galet vackra!
Snyggt jobbat!Yes. Med lite hjälp har jag bytt krona, plexi, sekund- och minutvisare. Originalpackningen(!) bytte vi också. Valde att inte polera boetten eller åtgärda tavlan.
Verket var lite halt men det är åtgärdat så nu kan den ticka på i 57 år till...
Cool N1:a!
Stilig SC!Gammal Citizen.
![]()
Det är ingen supercompressor, men tack.Stilig SC!

Vilken godbitByte på lunchen till nyförvärv från Kaplans. Referens 2640-6 med kaliber 283 från 1952. 36mm. En tavla som gjord för ruinromantiker;-)
![]()