• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
Nyinköpt jubilee länk idag
Bra val.
Funderar på att komplettera med ett oyster till min. Är lite för dyrt nytt, gick ju ett här på ks för ca 5k som jag missade. Synd.
 

_Utopi

Omega
Fundera på vad du gillar bäst i form av tavla, länk och ringen runt glaset. Gillar du gamla rassliga länkar eller föredrar du lite rejälare länkar? Själv har jag en 71a med 80-tals jubilee för att jag föredrar ett nyare jubilee. Verken är ganska basic men har du otur kan du åka på en dyr service om många delar behöver bytas.

Tack för tipsen!
Det jag kommit fram till hit tills är svart skinnarmband, refflad ring, vit tavla med romerska siffror alt streck.
Vad kan en "dyr service" hamna på @Criss Cross ?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack för tipsen!
Det jag kommit fram till hit tills är svart skinnarmband, refflad ring, vit tavla med romerska siffror alt streck.
Vad kan en "dyr service" hamna på @Criss Cross ?
Utan att ta i i överkant så kan det hamna på 8-9.000 kr hos AD, men det var väl någon som hade fått offert på över 20.000, kr men då skulle de byta boett, mm. Normalt servicepris är ca 6.000 kr.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Tack för tipsen!
Det jag kommit fram till hit tills är svart skinnarmband, refflad ring, vit tavla med romerska siffror alt streck.
Vad kan en "dyr service" hamna på @Criss Cross ?

Min far servade sin 16233 för ett par veckor sen. Då krävdes en del utbytesdelar dock, inga jättegrejer. Slutnotan hamnade på ca 11", så det blir snabbt lite pengar. Servicen gjordes av Rob E med bra resultat.

Går alltid att få ner kostnaderna om du går till icke-AD.
 

JohanHLM

Rolex
Inte min första post i tråden men min första post som DJ-ägare. Blev med Datejust igårkväll :)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grattis!
Jämförde en lika dan med min svarta i förra veckan. På den blå tavlan händer det lite mer och jubileet är riktigt bra men kombin med slät ring har jag fortfarande lite svårt för även om det inte är helt tokigt :)
Slänger in en bild på min också eftersom jag inte postat den här tidigare.
20160831_173538.jpg
 
Topp