marmot
Silver
Typiskt, men man kan inte få alltDet är fint! Håller dock inte med om ditt tavelbyte även om svart också är fint.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typiskt, men man kan inte få alltDet är fint! Håller dock inte med om ditt tavelbyte även om svart också är fint.
Äsch inte jag som bär den. Svart passar fint!Typiskt, men man kan inte få allt
Det är ju fan drömmen att ha båda länkarna! Vilken lyx. Jag har min på jubilee, men skulle vilja ha Oyster också...Nu med oyster men har även jubilelänken - jag gillar båda!
Ja det är inte så dumt. Jag hittade oysterlänken begagnad här på Köp & Sälj - så håll utkik !Det är ju fan drömmen att ha båda länkarna! Vilken lyx. Jag har min på jubilee, men skulle vilja ha Oyster också...
Kul att variera ju!Nu med oyster men har även jubilelänken - jag gillar båda!
Gött för dig! Hur mycket får man hosta upp för en begagnad ungefär? En ny kostar väl runt 12-13 har jag för mig.Ja det är inte så dumt. Jag hittade oysterlänken begagnad här på Köp & Sälj - så håll utkik !
Fundera på vad du gillar bäst i form av tavla, länk och ringen runt glaset. Gillar du gamla rassliga länkar eller föredrar du lite rejälare länkar? Själv har jag en 71a med 80-tals jubilee för att jag föredrar ett nyare jubilee. Verken är ganska basic men har du otur kan du åka på en dyr service om många delar behöver bytas.Går i tankar om att införskaffa en DJ av äldre modell.
Några tips på vad jag ska tänka på när jag kikar runt?
Någon som har bilder på 116234 ref med läderband?
Vad är det för endlinks som gäller? Kan jag använda spänner från länken på något sätt?
Håller helt med @Criss Cross, möjligheter och variationer är väldigt många. Slät/räfflad ring, guld/metall, jubilee/oysterlänk, färg och utseende på tavla m m. Rätt kul att prova lite olika kombos innan man hittar rätt, för det gör man med en DJ, till slutGår i tankar om att införskaffa en DJ av äldre modell.
Några tips på vad jag ska tänka på när jag kikar runt?
Det finns nyare och som här lite äldre. Tillverkades först som tidgivare åt amerikanska Thunderbird piloter, sedan kom bezelen på dykarna. Det här är en 1968 på vikt jubileeVad är Turn-o-graph för udda Datejust egentligen? Blir nyfiken
Här har du en bild. Inte min dock.
Ring honom och starta en konversation.Är på jakt efter en date just och fann en på blocket (även från mitt födelseår, så extra kul):
Spontana tankar kring denna?
https://www.blocket.se/blekinge/Rolex_Datejust_16014_Jubilee_med_akthetsintyg_68607008.htm?ca=22&w=1
Har dock noterat att personen väldigt ofta lägger ut klockor till salu...
Har mailat honom Vad menar du med storleken? Alla date just 16014 är väl 36 mm? (38 anges i annonsen men är ju inkl. krona)Ring honom och starta en konversation.
Snygg men är det den storleken du söker.
Absolut rätt.Har mailat honom Vad menar du med storleken? Alla date just 16014 är väl 36 mm? (38 anges i annonsen men är ju inkl. krona)
Är på jakt efter en date just och fann en på blocket (även från mitt födelseår, så extra kul):
Spontana tankar kring denna?
https://www.blocket.se/blekinge/Rolex_Datejust_16014_Jubilee_med_akthetsintyg_68607008.htm?ca=22&w=1
Har dock noterat att personen väldigt ofta lägger ut klockor till salu...
Nice! Sälj den till migSvårt att säga så mycket på den där bilden, ser rätt bra ut där i alla fall, kanske lite rundpolerad. Bandhoren ser ut att ha mkt material kvar iaf. Be om bättre bilder från andra vinklar.
Äger en likadan också från 87
Svårt att säga utan tydligare bilder. Finns servicekvitto? 22.000 kr typ. Tvåton ger vanligtvis inget ekonomiskt mervärde.Hejsan alla rolex ägare, har en fråga jag hoppas ni kan hjälpa
Mig med. Vad hade nu betalat för den här klockan ?
En
ROLEX Oyster Perpetual Datejust 1601 utan certifikat .. Servad föras året.
https://m.blocket.se/Kronoberg/ROLEX_Oyster_Perpetual_Datejust_1601_68503012.htm