• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

closetplayer

Rolex
2-Faktor
3:e September sol och 20 grader :cool:

IMG_3856.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hörni experterna..
Vad kan man begära för denna? Används aldrig nu när jag har guldet.

1601a med riktigt jäkla bra boett, wideboy tavla och visare, supertajt länk (Michel Young renoverad) med stora kronan på spännet och så mår urverket bra. Mjukt uppdrag, bra gångreserv, håller tiden och amplituden var 280 förra året när Rob kollade den.
image.jpeg
Tror att ett rimligt slutpris är 20.000 kr, om du vill få en smidig försäljning. Annonspris på 22.000 kr inga konstigheter. DJ med vanliga tavlor och utan servicehistorik har legat till salu längre perioder med runt 23.000 kr annonspris.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag skulle vilja ha ett läderband till min 116200. Har beställt ett 16 mm originalspänne från Rolex. Nån som har tips på var man kan köpa, gärna aligator eller ödla (men annat kan också vara intressant) för en rimlig peng.
20160730_085919.jpg
Har diskuterats tidigare i tråden. Avstånd mellan läder o boett blir väldigt litet, med risk för att man förstör/repar bandet. Tänk tunnt. Tyvärr passar boetten bättre med ett lite kraftigare läder.
Jag har kört med hirsch struts utan problem. Hittar inte bilden nu.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tack! Det bandet såg inte så tunnt ut på bilden. Det som jag tycker verkar vara svårast är att hitta läder som är 20/16, vanligast verkar vara 18 mm vid spännet.
Hirsch har 20/16... Kollar man på deras hemsida ser man tydligt vilka som avsmalnar. Men billigt vetefan... Jag köpte mitt i butik i Malmö, gav säkert motsvarande en SKX007 för det... Eller nästan i alla fall.
Skall se om jag kan ta en bild från sidan så kan du ev se hur smalt det är. Köper man i butik kan man ju be dem prova.

Alternativet är att köpa från någon av våra lädergudar, @cheepo63 @Anders W eller @Camo00 m fl.

@Ernesto -> Visst har du ngn bild på en 6-siffrig som har skavt på ett strap.
 

cornil

Cartier
Hirsch har 20/16... Kollar man på deras hemsida ser man tydligt vilka som avsmalnar. Men billigt vetefan... Jag köpte mitt i butik i Malmö, gav säkert motsvarande en SKX007 för det... Eller nästan i alla fall.
Skall se om jag kan ta en bild från sidan så kan du ev se hur smalt det är. Köper man i butik kan man ju be dem prova.

Alternativet är att köpa från någon av våra lädergudar, @cheepo63 @Anders W eller @Camo00 m fl.

@Ernesto -> Visst har du ngn bild på en 6-siffrig som har skavt på ett strap.
Tack för tips och info! Kan man se bildexempel på lädergudarnas band någonstans?
Japp! Syns bättre om du zoomar.

@cornil se nedan:

image.jpeg


Saknar den klockan mest av alla hundratals som jag har flippat...
Tack för bilden. Vad är det för band? Förstår att du saknar klockan, den gör sig rätt bra med lite strössel på tavlan.
 
Har siktet inställt på att DJ ska bli nästa klocka att landa på armen. Bestämt mig för räfflad ring, jubilee och självklart 36mm ;). Det jag inte bestämt ännu är om det blir en tavla i vitt eller silver. Plus på silver är sunburst som ger mera liv men nackdelen är att den kan smälta ihop lite med boett o länk. Det som talar för vit är att den står ut mer men kan å andra sidan upplevas som platt o livlös. Skummat denna härliga tråd och sett att jag inte är ensam om dessa funderingar. Vi får väll se var jag landar när jag klämt o känt lite mer.
 

Akohler

Breitling
Sådär!
Efter att ha slutat föreläsningen på uni igår så for jag till Sundsvall för jag hade hittat en 16233 fullset från 98 med endast en ägare.
Ringde direkt till honom och sa att jag skulle ha den. Så nu har man äntligen fått sin efterlängtade dj och man bara ler :). Tror även att jag betalade det ganska bra pris för den!
Nu är det så att jag behöver ta bort länkar. Någon som vet ett bra ställe i Umeå där de kan fixa det?
Tack
 

Bilagor

  • IMG_20160909_072031.jpg
    IMG_20160909_072031.jpg
    87.7 KB · Visningar: 132
  • IMG_20160909_072050.jpg
    IMG_20160909_072050.jpg
    80.9 KB · Visningar: 125

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Efter att ha tänkt länge och väl beslutade jag mig idag för att gå till en AD och pröva en date just. Alltid gillat klockan men vart nojog för storleken. Och dessvärre va mina farhågor korrelkta. Den är lite för liten för mig :( otroligt tråkigt, men det såg verkligen inte bra ut. (Plus att min kära fru skulle bara lägga vantarna på den ;))
Jag får nöja med med att kolla på alla andra som njuter av sina istället :) keep it up!!
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Efter att ha tänkt länge och väl beslutade jag mig idag för att gå till en AD och pröva en date just. Alltid gillat klockan men vart nojog för storleken. Och dessvärre va mina farhågor korrelkta. Den är lite för liten för mig :( otroligt tråkigt, men det såg verkligen inte bra ut. (Plus att min kära fru skulle bara lägga vantarna på den ;))
Jag får nöja med med att kolla på alla andra som njuter av sina istället :) keep it up!!
Hade samma problem med 36mm. Prova en DJ41 så blir du kanske nöjd :)
 
Topp