• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Om du kommer använda den mycket så 116234 eller 41-mm-varianten med Jubilee. Annars tycker jag DJ:n blir för lik en Explorer. Om det blir sällan och bara när du träffar kund kanske du ska titta på något helt annat, typ en Orient Bambino eller liknande, som är en snygg dressklocka men som inte är en Rolle..
Tack för feedback!
Jubilee är givet, även om nya oyster med easylink verkar fint. Vidare är 36mm givet för mig.
Tanken är att den kommer vara standardvalet - typ 3-4 dagar i veckan. DD:n är krydda. Explorer en fritidsklocka. Och jag tror att du har rätt med att den blir lik en Explorer - speciellt på oyster och med slät ring. Å andra sidan är Explorern favoritklockan, men tyvärr utan datum, vilket jag tydligen inte klarar på jobbet.
Börjar vi blanda in annat nu kommer jag att bryta ihop...

//B

PS denna fyller funktionen för närvarande.
IMG_0613.JPG

Senast ändrad:
Tack för feedback!
Jubilee är givet, även om nya oyster med easylink verkar fint. Vidare är 36mm givet för mig.
Tanken är att den kommer vara standardvalet - typ 3-4 dagar i veckan. DD:n är krydda. Explorer en fritidsklocka. Och jag tror att du har rätt med att den blir lik en Explorer - speciellt på oyster och med slät ring. Å andra sidan är Explorern favoritklockan, men tyvärr utan datum, vilket jag tydligen inte klarar på jobbet.
Börjar vi blanda in annat nu kommer jag att bryta ihop...

//B

PS denna fyller funktionen för närvarande.
IMG_0613.JPG
Ah, men har du en Connie är det ju inget att prata om, då behöver du ingen icke-Rolex! 116234 känns given nu! Jag personligen är svag för blå tavla med stavindex. Men även vit är snyggt. Då blir den ju också lite annorlunda än Explorern.

Hej alla! Ganska ny i klockvärlden men äger iaf en Submariner 116610LN. Tänkte nu kolla efter klocka ll och funderar på en Datejust med silvertavla som komplement. Tänkt mig svart skinnarmband till denna. Har hittat en från 70-talet som jag gillar skarpt men vet i sjutton om det är så bra/normalt med en så pass gulnad datumskiva? Vad kan detta bero på? Dåligt glas? Hittar inga andra bilder med lika gult/mörkt dito. Gillar det estetiskt men vet som sagt inte om jag vågar slå till. Kan detta månne betyda att mycket annat på/i klockan är utdömt? Som sagt, aldrig köpt vintage innan och kan mycket lite om detta. Annan sak. Tycker ni klockan ser sönderpolerad ut eller hyfsat sharp? Over and out...
dj.png

Hej alla! Ganska ny i klockvärlden men äger iaf en Submariner 116610LN. Tänkte nu kolla efter klocka ll och funderar på en Datejust med silvertavla som komplement. Tänkt mig svart skinnarmband till denna. Har hittat en från 70-talet som jag gillar skarpt men vet i sjutton om det är så bra/normalt med en så pass gulnad datumskiva? Vad kan detta bero på? Dåligt glas? Hittar inga andra bilder med lika gult/mörkt dito. Gillar det estetiskt men vet som sagt inte om jag vågar slå till. Kan detta månne betyda att mycket annat på/i klockan är utdömt? Som sagt, aldrig köpt vintage innan och kan mycket lite om detta. Annan sak. Tycker ni klockan ser sönderpolerad ut eller hyfsat sharp? Over and out...
dj.png
Lite normal patina bara. Inga konstigheter. Går att byta också. Klockan ser bra ut tycker jag.

Tycker det har passerat massor med DJ's på K&S. Och just nu är jag så sjukt sugen på en DJ eller en OP och då finns det inga till salu! :) Men kom igen. Fresta mig lite. Är inte så där super förtjust i mögel och patina, men gillar lume. Vad kan jag förvänta mig om jag sätter ett tak på 30k ?

Senast ändrad:
Tjenare!
Riktigt sugen komplement till min speedy och tank, spanat extra på fyrsiffriga DJs då dessa ligger inom min studentbudget. Står och väger mellan en DJ och röd Tudor BB. Det som avskräcker mig från just en DJ 4-siffrig referens är att även om jag skulle hitta en för 20-25k som typ är taket för mig, verkar det som att service alltid är något man ska ta med i beräkningen?

Gripenbro har en som det står att den är nyruckad, förmodar detta betyder service, (http://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-datejust-9.html) för 20k skulle denna vara värd att slå till på och eventuellt slippa 4-5k i service iaf första året?

Tillbaka
Topp