• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Orson

Omega
2-Faktor
Då är min första Rolex inhandlad. Igår på Nymans vid 16-tiden. Vilken skönhet. Gör inget att sonen väckte oss sedan 06:00. Sitter och betraktar den till barnprogram i bakgrunden Trött men lycklig.

Äntligen är ordet!
Den ska väl sitta på armen och inte vara i lådan? :rolleyes:
 

ClubSY

Omega

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    146.9 KB · Visningar: 211

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej!

Jag letar efter en DJ 36mm med svart urtavla, safirglas, jubilee och pan pie till min flickvän. Helst ska box och papper finnas med. Min budget är 30k. Jag har hittat den här på chrono:
https://www.chrono24.com/se/rolex/d...m=app&utm_source=ios-app&utm_campaign=sharing

Vad tror ni om priset? Jag är ganska ny här på KS, säg gärna till om det är fel tråd för frågor om priser osv.

Grym tråd, grymt forum!

Hej!
Jag tycker den ser fin ut. Finns ett fel i annonsen. Det är räfflad stålring, inte vitguld. Får en att fundera på säljarens kompetens.
Pie pan tavla finns till de äldre modellerna typ 1601, 1603. Dessa har plexiglas. Priset känns helt ok för en safirare.
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Hej!
Jag tycker den ser fin ut. Finns ett fel i annonsen. Det är räfflad stålring, inte vitguld. Får en att fundera på säljarens kompetens.
Pie pan tavla finns till de äldre modellerna typ 1601, 1603. Dessa har plexiglas. Priset känns helt ok för en safirare.
Tack för infon! Jag som trodde att det var vitguld. Hade jag köpt klockan till mig själv hade jag helt klart skaffat en äldre med plexi. Jag tänker att tjejen vill ha något som känns lite mer modernt och inte känns vintage. Är det dumt att snöa in på safir? Har aldrig klämt på en äldre DJ med plexi, skillnaden kanske inte är så stor som jag föreställer mig.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack för infon! Jag som trodde att det var vitguld. Hade jag köpt klockan till mig själv hade jag helt klart skaffat en äldre med plexi. Jag tänker att tjejen vill ha något som känns lite mer modernt och inte känns vintage. Är det dumt att snöa in på safir? Har aldrig klämt på en äldre DJ med plexi, skillnaden kanske inte är så stor som jag föreställer mig.
Plexit sticker ju upp lite grann, medan safiret är mer i nivå med stål/guldringen. Ganska trevligt. Kanske kan se lite konstigt ut i 90 graders vinkel.
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp