• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

jabla

Sarlacc
För mig som inte riktigt är insatt i sånt, vad innebär det? Jag tänkte skicka iväg ett mail till säljaren då jag är sugen på en mer dressad klocka.
Länken är av en äldre typ som hör till äldre DJ 1600 1601 1603 dessa modeller har plexiglas samt saknar quickset.
Klockan i inlägget har aldrig levererats nya med denna typ av länk.
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
För mig som inte riktigt är insatt i sånt, vad innebär det? Jag tänkte skicka iväg ett mail till säljaren då jag är sugen på en mer dressad klocka.

Solid länk
Solid-Hollow2.jpg


Vikt länk
folded.jpg
 

robsiv

Breitling
Jag fortsätter spam-mail tråden med frågor... :)
Vad anser ni om denna? Ser inte ändlänkarna ut att vara för smala?
 

Bilagor

  • IMG_0023.PNG
    IMG_0023.PNG
    536.6 KB · Visningar: 64

robsiv

Breitling
Jag fortsätter spam-mail tråden med frågor... :)
Vad anser ni om denna? Ser inte ändlänkarna ut att vara för smala?

Edit...
Såg just att säljaren kommenterade att ändlänkarna är en mm för smala. Ref 55 som skall passa gmt 1675.
Vilka är de korrekta ändlänkarna till denna klocka med jubilee? Är det rimligt att tro att man skall kunna få tag på dem någorlunda enkelt?

Andra synpunkter på den? Vad kan vara ett rimligt pris på denna tidiga 70-talare utan servicehistorik?
 

Bilagor

  • IMG_0023.PNG
    IMG_0023.PNG
    536.6 KB · Visningar: 53
  • IMG_0024.PNG
    IMG_0024.PNG
    629.3 KB · Visningar: 52
  • IMG_0025.PNG
    IMG_0025.PNG
    585.3 KB · Visningar: 49

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vaknade på rätt sida idag. Så jag gick till Krons.

IMG_0898.JPG


Kom ut med en Rolex 116234. Valde mellan svart och blå. Blå har jag haft i 116200... Medan den blåa är lite mer lekfull och ledig är den svarta mer exklusiv och "kvällsparfym"...

IMG_0909.JPG

Vackert! Va inne på robs och föreställde en 116234 efter att också ha övervägt 116200.
 

Zalath

Panerai
Vaknade på rätt sida idag. Så jag gick till Krons.

IMG_0898.JPG


Kom ut med en Rolex 116234. Valde mellan svart och blå. Blå har jag haft i 116200... Medan den blåa är lite mer lekfull och ledig är den svarta mer exklusiv och "kvällsparfym"...

IMG_0909.JPG
Gullig! :) 116234 är verkligen en fin ref. Jubilee och räfflad ring gör sig bra ihop och passar verkligen väl in med DJ:s annars ganska lugna och runda former.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Sitter med min strax över en vecka gamla DJ vid poolen och är barnsligt försiktig om den. Min med risk för dumma fråga: badar/duschar ni med klockan?
Funderar inte över vattenaktiviteter med min dj. Både dusch och bad. Såklart.

Hoppade dock klockan i blå lagun förra våren då jag kände att lavastenen under vattnet kunde repa både här och där. Det ville jag undvika.
 
Topp