• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Gillar min DJ41 skarpt :)

19932957_1771796466444335_660638370388508672_n.jpg

Har en 16030 som jag ett tag varit i valet och kvalet om jag ska sälja... Vet inte vad det är men den får väldigt lite handledstid. Nu är jag dock inne på spåret att istället köpa en Mickey-dial och montera.

Det verkar finnas två problem med detta:
1) Alla tavlor verkar vara AM? (men det kan jag eventuellt leva med)
2) Det finns inga som passar min 16030 med quickset, eller?

Har googlat järnet men inte hittat svar och sätter jag mitt hopp till er att hjälpa mig reda ut begreppen. I värsta fall kanske min klocka avyttras till förmån för en Tudor Prince DD med Mickey-tavla, men än ger jag inte upp...

Har en 16030 som jag ett tag varit i valet och kvalet om jag ska sälja... Vet inte vad det är men den får väldigt lite handledstid. Nu är jag dock inne på spåret att istället köpa en Mickey-dial och montera.

Har googlat järnet men inte hittat svar och sätter jag mitt hopp till er att hjälpa mig reda ut begreppen. I värsta fall kanske min klocka avyttras till förmån för en Tudor Prince DD med Mickey-tavla, men än ger jag inte upp...
Ingen? :(

Det låter som en plan!
Min tavla saknar Rolex text på baksidan men det gör inget för mig. Ska hålla ögonen öppna efter en tavla åt dig kompis!

Edit: Ballaste tavlan är den med när Musse pigg skriker i en mickrofon, tror den heter rock n roll eller något

Här är min modd:
IMG_0340.JPG

Senast ändrad:
Jag är lite inne på det med... Tack, tycker att den är fantastiskt läcker, Salmon kallas den tror jag? Är dock inne på att köpa något sportigt igen (ev, TOG om jag hittar någon) så kastar upp en annons så får vi se vad som händer. Om intresset är svalt köper jag en jubileelänk.

Tänk att en flippare som jag haft denna sen 2014 ;)

På en Datejust, som är så pass enkel, är det detaljerna som skiljer de åt. Jag föll för visarna och tavlans färg. Allt lirar bra ihop med läderbandet.
CFBEFAF6-1184-4CB5-B471-54B339B3D5A3.jpg

Rolex 1601 från 1964

Haha - helt jämn patina? Knappast :)
Precis min tanke ursprungligen, men hittar ingen liknande modell med jämförbar dial trots febrilt googlande.. ;)

Sen är ju frågan om man ska köra slät+oyster eller fluted+jubilee.. Från början var jag helt inställd på jubilee men oyster kanske passar bättre de dagar man luffar omkring i t-shirt. Rätt trevliga bekymmer att ha ändå. :hungry:

Tillbaka
Topp