Zalath
Silver
Ja, DJ II har lite andra proportioner medan 41 är väl mer en förstorad DJ. DJ II tillverkas väl inte heller längre.Jag trodde det vara samma??
DJ II är de första på 40 mm alltså?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, DJ II har lite andra proportioner medan 41 är väl mer en förstorad DJ. DJ II tillverkas väl inte heller längre.Jag trodde det vara samma??
DJ II är de första på 40 mm alltså?
Den vanliga frågan, oyster eller jubilee? Vad ligger priserna på om man vill köpa en länk i efterhand? Galet sugen på 126334 nu!
Ingen?Har en 16030 som jag ett tag varit i valet och kvalet om jag ska sälja... Vet inte vad det är men den får väldigt lite handledstid. Nu är jag dock inne på spåret att istället köpa en Mickey-dial och montera.
Det verkar finnas två problem med detta:
1) Alla tavlor verkar vara AM? (men det kan jag eventuellt leva med)
2) Det finns inga som passar min 16030 med quickset, eller?
Har googlat järnet men inte hittat svar och sätter jag mitt hopp till er att hjälpa mig reda ut begreppen. I värsta fall kanske min klocka avyttras till förmån för en Tudor Prince DD med Mickey-tavla, men än ger jag inte upp...
Det låter som en plan!Har en 16030 som jag ett tag varit i valet och kvalet om jag ska sälja... Vet inte vad det är men den får väldigt lite handledstid. Nu är jag dock inne på spåret att istället köpa en Mickey-dial och montera.
Det verkar finnas två problem med detta:
1) Alla tavlor verkar vara AM? (men det kan jag eventuellt leva med)
2) Det finns inga som passar min 16030 med quickset, eller?
Har googlat järnet men inte hittat svar och sätter jag mitt hopp till er att hjälpa mig reda ut begreppen. I värsta fall kanske min klocka avyttras till förmån för en Tudor Prince DD med Mickey-tavla, men än ger jag inte upp...
Schyst, gör gärna detDet låter som en plan!
Min tavla saknar Rolex text på baksidan men det gör inget för mig. Ska hålla ögonen öppna efter en tavla åt dig kompis!
Edit: Ballaste tavlan är den med när Musse pigg skriker i en mickrofon, tror den heter rock n roll eller något
Här är min modd:
![]()
Det låter som en plan!
Min tavla saknar Rolex text på baksidan men det gör inget för mig. Ska hålla ögonen öppna efter en tavla åt dig kompis!
Edit: Ballaste tavlan är den med när Musse pigg skriker i en mickrofon, tror den heter rock n roll eller något
Här är min modd:
![]()
Jubilee. Tycker att det funkar bäst med fluted. Riktigt snygg urtavla. Vad heter färgen?Vad tycker ni, Oyster eller Jubilee? Jag är lite sugen på att byta länken...![]()
Mvh
Gustav
Klocklös? Helt?Varit klocklös i över ett år, men äntligen var det dags igen:
![]()
Vet nån f.ö. vad det kan vara för referens på passande länk? Det är en Date 6534.
Jättefin! Förstår inte riktigt skillnaderna mot DJ2, men proportionerna är så mycket bättre. Ringen är smalare, indexen är smalare. Hur skiljer sig boetten?Gillar min DJ41 skarpt
![]()
Tack!Jättefin! Förstår inte riktigt skillnaderna mot DJ2, men proportionerna är så mycket bättre. Ringen är smalare, indexen är smalare. Hur skiljer sig boetten?
Haha - helt jämn patina? Knappast![]()
Enorm patina eller ovanlig tavla?![]()
Precis min tanke ursprungligen, men hittar ingen liknande modell med jämförbar dial trots febrilt googlande..Haha - helt jämn patina? Knappast![]()