• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

marlun

Rolex
Min 16030. Ny urtavla på gång!
20170810_114828.png
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Precis min tanke ursprungligen, men hittar ingen liknande modell med jämförbar dial trots febrilt googlande.. ;)

Sen är ju frågan om man ska köra slät+oyster eller fluted+jubilee.. Från början var jag helt inställd på jubilee men oyster kanske passar bättre de dagar man luffar omkring i t-shirt. Rätt trevliga bekymmer att ha ändå. :hungry:
Jubilée passar utmärkt till en ledig tisha! :D Är ju även grymt tacksamt med tanke på att smårepor knappt syns!
Blankpolerad Oysterlänk suger tyvärr åt sig repor, även om det är fräscht...
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Suget efter min DJ börjar bli tydligt nu. Är på semester två veckor och beslöt mig för att lämna den hemma. Främsta anledningen är att jag vet att det kommer tillfällen då jag inte vill ha den på och inte vill lämna den i bilen (gjort det tidigare, inte alltid så kul). En annan anledning att jag vill försöka tycka om nato. Det krävs nog lite vana så sitter det.

Sen var det ju en anledning att köpa nytt också...
 
R

Red Scream

Guest
Tjao! Andra inlägget här på KS. Sjukt sugen på en Datejust 116234, blå tavla och ROMERSKA siffror. NI som har/haft, tröttnar man på romerska siffror? Själv har jag kört samma Big Block Tudor i 27 år och utvecklat ett starkt hatkärleksförhållande till klumpen...
 

ellivs80

Breitling
Finns det fler än mig som är oroliga att vi ska tappa Ernestos kunskap och snygga bilder på DJ, nu när han skaffat sig en nautilus?
 
Topp