Zingo
Silver
Vad säger din polare om 36 mm?Vad säger ni om jubilee på män? Jag tycker det är skitsnyggt men har en polare som hävdar att jubilee är för tjejer, vad tkr ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad säger din polare om 36 mm?Vad säger ni om jubilee på män? Jag tycker det är skitsnyggt men har en polare som hävdar att jubilee är för tjejer, vad tkr ni?
Folk gillar olika! De kanske tycker 36mm är tjejstorlek också. Har alltid ansett att en DJ ska ha jubilee men @hampusg (och Hodinkee videon) kombination med oyster /fluted och silvertavla är grym!Vad säger ni om jubilee på män? Jag tycker det är skitsnyggt men har en polare som hävdar att jubilee är för tjejer, vad tkr ni?
Låter som en person med mycket livsvisdom att dela med sig av. Kan vi få några fler tips?Vad säger ni om jubilee på män? Jag tycker det är skitsnyggt men har en polare som hävdar att jubilee är för tjejer, vad tkr ni?
Haha, det tycker han är för litet så klart!Vad säger din polare om 36 mm?![]()
Låter som en person med mycket livsvisdom att dela med sig av. Kan vi få några fler tips?
//B
Min kommentar också.Hehe, svårt att få fram så här i textform men våra klockdiskussioner är alltid med glimten i ögat!![]()
Touché!
Min kommentar också.
//B
Haha, det tycker han är för litet så klart!![]()
Hoppla!Det här var prisvärt. Många gillar ju den tavlan. 36 inkl klubbavgift för en fullset 2011
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3284/vara/1378233
Den e så snygg...riktigt bra.Hoppla!
Denna hade man inte haft något emot att vara med och bjuda på... F*n!
Det var ett bra pris, någon som gjorde ett bra köp om nu allt är bra på insidan.Det här var prisvärt. Många gillar ju den tavlan. 36 inkl klubbavgift för en fullset 2011
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3284/vara/1378233
![]()
Idag kom den, min första DJ![]()
En 16014 som jag är supernöjd med! Jakten efter en jubilee är igång.
Grattis till er bådaNågot nytt ramlade in idagref 16220
Fångade Leos uppmärksamhet!![]()
![]()
Slutligen wristsshot, fantastiskt nöjd! Perfekt storlek verkligen.![]()
Nu tar vi helg!
Vet någon om rolex fortfarande tillverkar onyx tavlor till dj?Tänker på tavlan som heter onyx 2br arab!
![]()
KööööpMailade rob e och fick mitt svar, den tillverkas.. och kan tas hem för överkomliga 27000:-![]()
"Recently serviced" var ju lite konstigt?Hej! Nu har suget efter en 116234 blivit orimligt och går inte längre att ignorera. Är intresserad av denna:
https://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-datejust-steel-men-size--id6305944.htm
Finns det någon vänlig själ som kan ta en snabb titt och kolla så allt ser schysst ut? Undrar även om priset är OK, vilket det känns som. Dock saknas box & papper... Ställde lite frågor till säljaren om vad som gjordes på servicen de nämnde i objeksbeskrivningen, fick då svar att ingen service gjorts(?), de kanske syftar på att den gåtts igenom och att man konstaterat att inget servicebehov finns. Fick iaf svar:
Thank you for your enquiry
As often happens, the owner of this watch didn´t conserve original Box or Papers. Anyway, we bought this watch to this costumer who usually sells us his watches. He bought the watch in 2014 and its conservation is perfect.
Our watchmakers have revised this watch, no need to service it because it works perfectly. We haven´t polished it
We delivery this watch with:
- ONE YEAR OF WARRANTY
- LUXURY JEWELRY BOX
- CERTIFICATE OF AUTHENTICITY
- FREE SHIPPING AND SECURE
Waiting for your answer
Best regards
Tacksam för svar![]()
"Recently serviced" var ju lite konstigt?
Bandbredd 19 mm är väl inte heller korrekt?
Men klockan såg ju skitfin ut så det är nog inga konstigheter, och priset är ju rätt.
Hej! Nu har suget efter en 116234 blivit orimligt och går inte längre att ignorera. Är intresserad av denna:
https://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-datejust-steel-men-size--id6305944.htm
Finns det någon vänlig själ som kan ta en snabb titt och kolla så allt ser schysst ut? Undrar även om priset är OK, vilket det känns som. Dock saknas box & papper... Ställde lite frågor till säljaren om vad som gjordes på servicen de nämnde i objeksbeskrivningen, fick då svar att ingen service gjorts(?), de kanske syftar på att den gåtts igenom och att man konstaterat att inget servicebehov finns. Fick iaf svar:
Thank you for your enquiry
As often happens, the owner of this watch didn´t conserve original Box or Papers. Anyway, we bought this watch to this costumer who usually sells us his watches. He bought the watch in 2014 and its conservation is perfect.
Our watchmakers have revised this watch, no need to service it because it works perfectly. We haven´t polished it
We delivery this watch with:
- ONE YEAR OF WARRANTY
- LUXURY JEWELRY BOX
- CERTIFICATE OF AUTHENTICITY
- FREE SHIPPING AND SECURE
Waiting for your answer
Best regards
Tacksam för svar![]()
Finns charm med en volvo 240 också.
Tyvärr är jag inne på samma spår som du.
Har du länk till sidan med tavlorna (och ev matchande visare) så det går att detaljstudera dem?Vet någon om rolex fortfarande tillverkar onyx tavlor till dj?Tänker på tavlan som heter onyx 2br arab!
![]()
Det är 36mm Datejust i stå/guld du tittar efter (finns även i 40mm) och den spanske säljaren begär 46kkr. Till det tillkommer frakt, ev trusted check-out samt inte minst den finansiella risken att något går fel. Stockholmsbaserade företaget Luxury watches säljer en sprillans ny dito i stål (ej guld) med original box, certifikat etc samt fem (!) års garanti för 56kkr, se nedan. Vitguld (motsvarande den begagnade du tittar på) kostar 63kkr. Jag vill bara visa på alternativen.
http://www.luxurywatches.se/sv/rolex/datejust-36-20
Skulle ju vara skönt att köpa helt nytt med allt vad det innebär, men det är ju ändå 15k dyrare även med frakt och trusted checkout, om jag kollat rätt. Men absolut är det ett alternativ för att slippa problem och ha full (och lång) garanti osv. Tack för info!
Googlade mig fram till bilden men om du söker på rolex datejust dial catalogue så borde det finnas mer högupplösta bildet alt. Pdf filer med alla tavlor till samtliga modellerHar du länk till sidan med tavlorna (och ev matchande visare) så det går att detaljstudera dem?