Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och även visare?Har en liten fundering, funkar det att sätta en tavla från 1162xx i en femsiffrig referens?
Tror mig ha sett det. Har även sett äldre tavlor i 6 siffriga. Detsamma med day date. Inget man gör hos AD dock.Har en liten fundering, funkar det att sätta en tavla från 1162xx i en femsiffrig referens?
Tror mig ha sett det. Har även sett äldre tavlor i 6 siffriga. Detsamma med day date. Inget man gör hos AD dock.
Okej, toppen då vet jag6-siffriga tavlor passar i 5-siffriga Datejust och vise versa. 4-siffriga tavlor passar endast i 4-siffriga klockor och 5- och 6-siffriga tavlor passar inte i dem @Challedeluxe
Har en liten fundering, funkar det att sätta en tavla från 1162xx i en femsiffrig referens?
Och även visare?
Tror mig ha sett det. Har även sett äldre tavlor i 6 siffriga. Detsamma med day date. Inget man gör hos AD dock.
Tack för input! Köpte en tavla nu på kaplans för en billig peng. Så nu är det bara monteringen som saknas.Du fick svar ovan men jag kan fylla i att jag för två år sedan satte i en sexsiffrig tavla i en femsiffrig hos AD. Tavla och visare kostar ca 6k, har du redan grejerna kostar bytet runt 1k plus minus någon hundralapp.
Japp, hidden clasp endast på superjubilee.Hur stor är skillnaden på jubileet på en 5-siffrig respektive 6-siffrig DJ? Det är väl bara 6-siffriga som har dolt lås?
Japp, hidden clasp endast på superjubilee.
Svårt att beskriva skillnaden. 5-siffrigt tillverkades ju under tjugo år.
Superjubilee har "SEL", inte bockad plåt i låset och är väldigt thight.
Finns charm med en volvo 240 också.Ok, tack! Jag har bara erfarenhet av 6-siffriga klockor, tror inte jag skulle bli nöjd med länken på äldre modeller. Men det är givetvis fina klockor ändå![]()
Trist. Det är väl Rob, Nymans eller Dr Watch som gäller. Skulle tippa på ca 1000kr.Kan någon ge mig en hint om vart jag ska gå och hur mycket jag ska betala för att få mitt glas bytt till min 1601? Klockan fick testa kakelgolvet igår...
Edit Obs Stockholm!
Ruskigt snygg!
Tack!Ruskigt snygg!
Jubilee är skitsnyggt punkt.Vad säger ni om jubilee på män? Jag tycker det är skitsnyggt men har en polare som hävdar att jubilee är för tjejer, vad tkr ni?