• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vet någon om rolex fortfarande tillverkar onyx tavlor till dj? :) Tänker på tavlan som heter onyx 2br arab!

KoKa09-10dials04.jpg
Den måste man väl ha en guld DJ till? Guld på tavlan och visarna är guld.
 

MARTINOV

Cartier
Jag skulle nog försöka pruta ner den lite. Går det att pruta hos ad så går det definitivt att pruta hos gåhandlare

Tänkte försöka även om jag generellt är en dålig prutare.
Frågade vad det gick att göra på priset, svaret blev:


The owner confirmed us the date of purchase, and it is ok with the Perfect State of the watch

We revised the watch and made water proof. Everything OK

On the other side, our price policy includes Shipping and Secure, and Chrono24 isn´t going to fix us our commercial methods... we are really angry with them.

We will send this watch to your home, including shipping and secure, in 4.600€

(fattar inte riktigt vad som menas med "Chrono24 isn´t going to fix us our commercial methods." dock).

men knappt 43700 pix inkl. frakt och secure checkout (antar jag att de menar?) känns ju väldigt bra. Nästan exakt 20k till för box och cert från Luxury watches, hmm...
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll på vad det kostar att byta ut bezeln till en fluted på en 6-siffrig DJ? Är det ens något som AD utför?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tack!

Måste ju vara ganska ovanlig?

Japp, inget du ser varje dag på stan...

Någon som har koll på vad det kostar att byta ut bezeln till en fluted på en 6-siffrig DJ? Är det ens något som AD utför?

Inget som en AD gör då klockan får en annan referens då.

Det är t.ex. OK att byta tavla då det inte ändrar referensen. Självklart ska tavlan höra till referensen, en TT-tavla får inte sitta i en stål-DJ.
 
Topp