Den måste man väl ha en guld DJ till? Guld på tavlan och visarna är guld.Vet någon om rolex fortfarande tillverkar onyx tavlor till dj?Tänker på tavlan som heter onyx 2br arab!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den måste man väl ha en guld DJ till? Guld på tavlan och visarna är guld.Vet någon om rolex fortfarande tillverkar onyx tavlor till dj?Tänker på tavlan som heter onyx 2br arab!
![]()
Jag skulle nog försöka pruta ner den lite. Går det att pruta hos ad så går det definitivt att pruta hos gåhandlare
Den måste man väl ha en guld DJ till? Guld på tavlan och visarna är guld.
Den skulle jag inte köpt. Ser inte reko ut imho.Vad har denna för en märklig tavla?
http://www.tradera.com/item/190120/289087419/rolex-oyster-chronometer-datejust![]()
Förklara gärna. För att tavlan ser märklig ut? Den är mig veterligen äkta och ovanlig.Den skulle jag inte köpt. Ser inte reko ut imho.
Det var tavlan jag reagerade på. Jag har aldrig sett tavlan innan men eftersom det finns mkt jag inte sett var jag lite vag och skrek inte fejk. Jag har helt enkelt inte kompetens att säga det om den.Förklara gärna. För att tavlan ser märklig ut? Den är mig veterligen äkta och ovanlig.
Vad har denna för en märklig tavla?
http://www.tradera.com/item/190120/289087419/rolex-oyster-chronometer-datejust![]()
Tack!Den kallas för Boiler Gauge.
Har du 36mm, som i auktionen?Den e så snygg...riktigt bra.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack!
Måste ju vara ganska ovanlig?
Någon som har koll på vad det kostar att byta ut bezeln till en fluted på en 6-siffrig DJ? Är det ens något som AD utför?
Ok, tack misstänkte det! Man får helt enkelt köpa bezeln hos AD och sedan ta den till en urmakare själv...Inget som en AD gör då klockan får en annan referens då.
Det är t.ex. OK att byta tavla då det inte ändrar referensen. Självklart ska tavlan höra till referensen, en TT-tavla får inte sitta i en stål-DJ.
Japp. 36.Har du 36mm, som i auktionen?
Men bezeln är dyr. Solitt 18 k. Bättre att sälja 116200 och köpa 116234.Ok, tack misstänkte det! Man får helt enkelt köpa bezeln hos AD och sedan ta den till en urmakare själv...
Oj! Hade tänkt att ringa Rob och fråga pris men då vet jag. Det är för mycket för att det ska vara värt bytet. Hade hittat en 116200 utomlands som jag var intresserad av men då lägger jag ner den tanken.Men bezeln är dyr. Solitt 18 k. Bättre att sälja 116200 och köpa 116234.
Ja verkligen. Nypriset skiljer ju ca 10000kr så kan tänka mig att ringen kostar ännu mer som reservdel.Oj! Hade tänkt att ringa Rob och fråga pris men då vet jag. Det är för mycket för att det ska vara värt bytet. Hade hittat en 116200 utomlands som jag var intresserad av men då lägger jag ner den tanken.
Har du kollat på den som Jälmers säljer?Ingen som funderar på bli av med sin 16234?. Känner att c24 inte ger så mycket frukt![]()
Har du kollat på den som Jälmers säljer?
Presidentlänk?
Aftermarket i stål.Presidentlänk?
Väldigt crispig och fräsch. Haft den länge?Tänkte först inte på det men den här är ju också en Datejust.
![]()
mmmmm, tt, mycket fin!![]()
Myser med nymonterad svart tavla![]()