Missko
Friends of KS
Den där tavlan är kanon!Brunt är det nya svarta.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där tavlan är kanon!Brunt är det nya svarta.
![]()
Fantastisk sunburst på den där. Är det originaltavla?Björn Borg filmen var en orgie i datejust på jubilee, så länken åkte på ikväll.
![]()
Tack för svar!Säljaren har rätt. Saknas cert eller originalkvitto går det inte att veta vilket år den är såld.
Random-serien introducerades 2010 och består av 8 siffror och bokstäver slumpvis blandade.
Med andra ord är klockan producerad mellan 2010 och 2017. 116233 genomgick inte heller några förändringar under dessa år.
Ja den är härlig. Enligt Kaplans är den tidsenlig. Har även frågat en beg Rolex handlare om tavlan och han sa att det var en originaltavla. Tavlan har en ovanlig märkning kl 6, "sigma" Swiss "sigma".Fantastisk sunburst på den där. Är det originaltavla?
Så snygg!Björn Borg filmen var en orgie i datejust på jubilee, så länken åkte på ikväll.
![]()
Grymt snygg!Snygg! En 41a?

ska man bara finna sig i det? Känns ju lökigt att behöva tweak:a detta varje gång jag ställer tiden...Du behöver bara lära dig hur du ska ställa den så kommer minutvisaren träffa index perfekt sen.Äntligen kan jag posta här
Haft den några dagar nu, men fick länk kortad först idag. AD kontrollerade verket osv och konstaterade att inget servicebehov finns.
![]()
Dock är det en liten detalj som stör mig...
Minutvisaren träffar inte index när sekundvisaren träffar hel. När sekundvisaren är kl 18 träffar minutvisaren index perfekt.
Googlade lite och det verkar vara rätt vanligt, men förekommer långt ifrån på alla. Vad i hela världen handlar det om? Det här kommer störa mig till vansinneska man bara finna sig i det? Känns ju lökigt att behöva tweak:a detta varje gång jag ställer tiden...
Du behöver bara lära dig hur du ska ställa den så kommer minutvisaren träffa index perfekt sen.
Personligen ställer jag minutvisaren strax efter index när jag ställer klockan vilket brukar funka bra på de två DJ's jag har.
Precis så ja.Tack för tipset! Bara för att vara övertydlig: du drar alltså ut kronan så sekundvisaren stannar på prick 12, ställer minutvisaren lite efter index aktuell tid, och kör igång?
Hej. Är inne & surfar klockor och har en fråga ang DJ. Vad är det för skillnad på DJ41 & DJII?
Går DJ'n i stl 36 att få i grön tavla? Hittar bara rosa, svart, blå & silver. (116234)
Tack på förhand!
Boel
Här ser du de flesta tavlor som finns tillgängliga för 116234.Hej. Är inne & surfar klockor och har en fråga ang DJ. Vad är det för skillnad på DJ41 & DJII?
Går DJ'n i stl 36 att få i grön tavla? Hittar bara rosa, svart, blå & silver. (116234)
Tack på förhand!
Boel
Låter logiskt det där...DJII är lite större och mäter 41 mm på riktigt, har tavlor med lite större lysstavar (i den varianten), gamla verket och bara oysterband. DJ41 mäter i verkligheten 39,5 mm, har nytt verk och kommer med både oyster och jubilee.
DJII är väl ersatt av DJ41 nu också?
Vilket proffs du är!! TackDJII är lite större och mäter 41 mm på riktigt, har tavlor med lite större lysstavar (i den varianten), gamla verket och bara oysterband. DJ41 mäter i verkligheten 39,5 mm, har nytt verk och kommer med både oyster och jubilee.
DJII är väl ersatt av DJ41 nu också?
Tusen tack!!Här ser du de flesta tavlor som finns tillgängliga för 116234.
https://www.rolex.com/search.html#116234
Den blå fast med stavar har flirtat bäst med mig idag. Vad tycker ni?
Väntar bara på 13 rätt på stryktipset?Lutar åt en "platt" DJ41 med blå urtavla, stavar. Riktigt fin på (mina handleder).
Med lite flyt har jag den på armen om ett par veckor![]()
Tycker blå var snyggast.Den blå fast med stavar har flirtat bäst med mig idag. Vad tycker ni?
Jag tycker att den rosa såg riktigt bra ut! Fast den blå är ju också sjukt fin och förmodligen mer lättsåld om det skulle bli aktuellt i framtiden.Den blå fast med stavar har flirtat bäst med mig idag. Vad tycker ni?
Det hade varit finfint, då hade jag kanske haft råd med en subba också...Väntar bara på 13 rätt på stryktipset?