robbielundin
Basic
Synpunkter på vad som egentligen är "bäst". Datejust 41 mm eller 36 mm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väl en smaksak som med mycket annat. Själv föredrar jag 36 mm för den känns klassisk och bättre balanserad. Att den dessutom sitter väldigt bra på mig är så klart en fördel också.Synpunkter på vad som egentligen är "bäst". Datejust 41 mm eller 36 mm?
Om jag inte minns fel blev det vetenskapligt bevisat i en KS tråd att 36 mm är bästa storleken på en DJ. Skulle gärna länka men kommer inte ihåg vilken tråd det var.Synpunkter på vad som egentligen är "bäst". Datejust 41 mm eller 36 mm?
Av ren nyfikenhet, någon som vet vad det skulle kosta att byta till en mother of pearl tavla på en 116234?
Shit, är det så jävla dyrt, men som man säger smakar det så kostar det.Räkna med över 40k.
Shit, är det så jävla dyrt, men som man säger smakar det så kostar det.
Håller helt med dig! Det blir perfekt. Har du förresten testat testat jubileearmbandet? Oyster, som på bilderna, är iofs snyggt det med.Den blå fast med stavar har flirtat bäst med mig idag. Vad tycker ni?
En kombination säkert. Ser mycket bra ut på bild tycker jag!Det är inte många DJ41 som säljs på KS. Är den impopulär eller för ny fortfarande?
Det är väl helt och hållet en smakfråga, jag testade 36 mm och det funkade inte alls för mina handleder.Synpunkter på vad som egentligen är "bäst". Datejust 41 mm eller 36 mm?
Du insåg snabbt att det är 36mm som gäller?Min Datejustduo
![]()
Den är en av de coolaste jag sett på länge iaf.Coolaste bilden på på en DJ?![]()
Haha nej, jag tycker om båda. Köpte DJ2:an av en bekant för att han var i behov av pengar. Annars hade jag nog inte köpt klockan. Är dock positivt överraskad!Du insåg snabbt att det är 36mm som gäller?![]()
ok, tänkte att det var därför den låg till salu nu.Haha nej, jag tycker om båda. Köpte DJ2:an av en bekant för att han var i behov av pengars
Det ser ut som att klockan är hemkommen från målarenFavoriten OQ 17000 precis hemkommen från urmakarn
![]()
Vad är det för urtavla egentligen?Favoriten OQ 17000 precis hemkommen från urmakarn
![]()
Ursprungligen blå, men en vattenskada har patinerat den till lila "Stardust". Fränt om du frågar migVad är det för urtavla egentligen?
Snygg!Lite tidigare idag, på en lokal Rolexhandlare...
Hustrur är äntligen med Rolex!
116234 med Oyster och silvertavla.
Snyggt! Min hälsarLite tidigare idag, på en lokal Rolexhandlare...
Min hälsar och grattarLite tidigare idag, på en lokal Rolexhandlare...
Hans Scheike?Lite tidigare idag, på en lokal Rolexhandlare...
Cool klocka på en cool snubbeCoolaste bilden på på en DJ?![]()