• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tuxedo!
IMG_3508.JPG
Så djävla snyggt!!
 
Längtan efter en DJ växer för varje gång jag besöker den här tråden, det är verkligen en tidlös klassiker som fungerar till allt. Försöker lägga band på mig så att jag inte ständigt hänger här, men hittills går det lite sisådär... :D
Nu till saken - är lite extra förtjust i en viss konfiguration, nämligen 116200 med oyster-länk och blå urtavla, och tänkte att jag har störst chans att hitta en sådan i den här delen av forumet. Om du sitter på just en sådan, och mot all förmodan kan tänka dig att sälja den, får du gärna höra av dig.:)
 
Förresten: Anser ni att det finns en övre gräns för hur tjocka handleder man kan ha utan att en 36mm DJ upplevs som alltför liten? Och vice versa? Själv har jag relativt normala handleder så det är inte av personliga jag ställer frågan, tänkte mer att det kan vara underlag för en intressant diskussion. Samtidig inser jag givetvis att det är högst subjektivt. :D
 

Zingo

Rolex
Längtan efter en DJ växer för varje gång jag besöker den här tråden, det är verkligen en tidlös klassiker som fungerar till allt. Försöker lägga band på mig så att jag inte ständigt hänger här, men hittills går det lite sisådär... :D
Nu till saken - är lite extra förtjust i en viss konfiguration, nämligen 116200 med oyster-länk och blå urtavla, och tänkte att jag har störst chans att hitta en sådan i den här delen av forumet. Om du sitter på just en sådan, och mot all förmodan kan tänka dig att sälja den, får du gärna höra av dig.:)
Bara att köpa, 101 att välja på. :D
http://www.chrono24.se/search/index...x=true&referenceNumber=116200$221&sortorder=0
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Längtan efter en DJ växer för varje gång jag besöker den här tråden, det är verkligen en tidlös klassiker som fungerar till allt. Försöker lägga band på mig så att jag inte ständigt hänger här, men hittills går det lite sisådär... :D
Nu till saken - är lite extra förtjust i en viss konfiguration, nämligen 116200 med oyster-länk och blå urtavla, och tänkte att jag har störst chans att hitta en sådan i den här delen av forumet. Om du sitter på just en sådan, och mot all förmodan kan tänka dig att sälja den, får du gärna höra av dig.:)
Vill du ha Oyster och slät ring kan ju även en Oyster Perpetual vara ett alternativ. Nu är jag inget fan av dom gröna prickarna men det kan ju du vara för det.
Rolex-oyster-perpetual-39-JR-3.jpg

Sen finns ju en 36mm med blå explorer tavla.
2348068_xxl.jpg
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Vill du ha Oyster och slät ring kan ju även en Oyster Perpetual vara ett alternativ. Nu är jag inget fan av dom gröna prickarna men det kan ju du vara för det.
Rolex-oyster-perpetual-39-JR-3.jpg

Sen finns ju en 36mm med blå explorer tavla.
2348068_xxl.jpg
Men dock är ju den utan datum... :) Även om den är riktigt clean..

Har vi någon motsvarighet till SD i DJ riket??
Är ju egentligen inget bubbelfan... (I Rolex sammanhang, inte flytande) ;)
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Bidrar med två bilder från hundpromenaden, är det bara jag som tycker det är lite halvt pinsamt att dra upp telefonen och ta wristshots förresten? Man kanske vänjer sig...:D
IMG_6494.JPG


IMG_6495.JPG

Efter att ha hängt här ett tag kan det nästan anses som pinsamt att du INTE tog ett WS vid vissa tillfälle ;) Men förstår vad du menar, folk i ens närhet lär sig leva med det, respektive kommer antingen att hylla eller gömma sig osv... Klocknördar är ett speciellt släkte vettu :p
 
Senast ändrad:

Mäklarn

Breitling
Hej!

Helt ny på Rolex men funderar på en 1601? Åsikter kring detta? Är det ett ok köp? Bilden som bifogas är vad jag letar efter, hur är värdet på en sådan...om jag lägger 30", är den fortfarande ok att sälja vidare om den inte faller mig i smaken

Tack på förhand
 

Bilagor

  • IMG_2498.PNG
    IMG_2498.PNG
    88.1 KB · Visningar: 58

Phileas Fogg

Cartier
Tänkte även jag se om jag kan dra nytta av expertisen i den här tråden. Funderar på en 1603, något speciellt att tänka på? Är helt rudis på vintagerolex..
9F7975AF-1D9A-4B27-8678-21A385D03D19.jpeg
 
Topp