• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Tapiren

Cartier
Jag har svårt att greppa detta med referenserna, vad skiljer 16233 från 16013, jag har googlat och förstår att glaset skiljer, vad mer? Tillverkades de samtidigt?
Jag citerar mig själv här, om någon annan undrar samma sak som jag gjorde alldeles nyss kan jag berätta att urverken skiljer, liksom att 16013 är den äldre varianten av denna klocka.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor

Bas

Patek
Den ser väl helt ok ut i stålet efter vad jag kan se på mobilen. Skulle säga att den är bra prisad utifrån de andra som ligger på K/S. Fin tavla och bra säljare.

Tycker likadant :) tack för svaret!
Ska eventuellt lägga i en svart tavla som samma säljare har ute på K&S om det blir en affär!
Ska försöka titta på den imorgon om han har tid!
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Har lyckats repa länken på min nya OP (6 månader gammal). Egentligen bryr jag mig själv inte så himla mycket, men det är ett roligt ämne att prata om. Vad tycker ni ? Skall det putsas till eller det bara sätter en unik identitet och prägel på klockan (det tycker jag) ? ;) Repan ser lika illa ut i verkligheten som på bilden, men har inga skarpa kanter och känns bara med nageln. Har heller ingen aning om hur och exakt när den uppstod! ;)

20171108_153838.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har lyckats repa länken på min nya OP (6 månader gammal). Egentligen bryr jag mig själv inte så himla mycket, men det är ett roligt ämne att prata om. Vad tycker ni ? Skall det putsas till eller det bara sätter en unik identitet och prägel på klockan (det tycker jag) ? ;) Repan ser lika illa ut i verkligheten som på bilden, men har inga skarpa kanter och känns bara med nageln. Har heller ingen aning om hur och exakt när den uppstod! ;)

20171108_153838.jpg
Skulle låta polera det.
 

Tapiren

Cartier
Har lyckats repa länken på min nya OP (6 månader gammal). Egentligen bryr jag mig själv inte så himla mycket, men det är ett roligt ämne att prata om. Vad tycker ni ? Skall det putsas till eller det bara sätter en unik identitet och prägel på klockan (det tycker jag) ? ;) Repan ser lika illa ut i verkligheten som på bilden, men har inga skarpa kanter och känns bara med nageln. Har heller ingen aning om hur och exakt när den uppstod! ;)
Jag hade nog personligen låtit polera skadan, men om du inte stör dig på den tycker jag verkligen inte att du ska göra det, tvärtom är det bara tufft med lite "battle scars".
 

OscarA-H

Omega
Tycker ni att Perlonband gör sig bra på en vintage DJ? Har nyss köpt en explorer så har en DJ och en Explorer i mina ägor så känner att det hade varit roligt att komma bort från stål på en av klockorna.
 

DrDre

Patek
En trevlig artikel om ägande av en DJ.

EDITOR’S PICK: What it’s like to spend 2 years with a Rolex Datejust


Editor’s Note: This review of the classic Rolex Datejust is a little different to the usual. While we generally spend a couple of days with a watch, Bruce Duguay has been wearing his Datejust for a couple of years. Bruce shares the sort of insights that only come over time. It’s a great companion piece to one of our most popular reviews, Bruce’s excellent review of the Rolex GMT-Master II BLNR. It’s also worth pointing out that the watch pictured isn’t Bruce’s actual timepiece, but rather an earlier Reference 16200 with a different dial and bracelet to Bruce’s watch. With those minor admin points out of the way, read on to find out why the Datejust is such a classic.


http://timeandtidewatches.com/editors-pick-like-spend-2-years-rolex-datejust/
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Nyinköpt. Rolex datejust fr 2016 ref: 116200 på 36mm (Roulette datum)
20171114_153753.jpg
20171114_153756.jpg
20171114_152403.jpg
20171114_124938.jpg
20171114_113429.jpg
. Bärs större som ca 39mm på mina handleder på ca 17.5cm runtom. RIKTIGT nöjd. Här kommer lite bilder..:)
Najs! Uppgraderat från OP! Du saknar inte de 3 extra mm? Själv gillade jag datejust 41 bättre men tycker en 39 mm datejust hade varit en sweet spot. Den blå tavlan är annars likadan som OP va?
 
Topp