• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Uttråkad och kör en Black and White. Här ser ni hur 36mm sitter på 17.5cm handleder, för er som ej testat. :)
IMG_20171121_214617_782.jpg

Yes riktigt nöjd och perfekt storlek. Yes på 16mm handleder passar den ännu bättre, mindre handleder. Det är på större handleder den kanske inte passar..:)
Toppen, låter lovande. 16-16,5cm är min. Tyckte du förresten den där ”taggiga” ringen (fluted bezel?) kändes för blingig/glittrig när du valde?

Uttråkad och kör en Black and White. Här ser ni hur 36mm sitter på 17.5cm handleder, för er som ej testat. :)
IMG_20171121_214617_782.jpg
Sitter riktigt bra tycker jag. Har ingen DJ än, kommer nog till sommaren, men har provat 36’an flera gånger och tycker den känns liten, har samma storlek på handledare som duo_O. Det lutar åt en 41’a men jag får nog prova igen efter att ha sett din bild.

Ok, men du ville inte ha en DJ med räfflad ring alltså, för det finns väl DJ med både räfflad i stål och räfflad i vitguld(?) Vet inte själv om det skulle kännas för glittrigt för min del.
Mvh
Jorå en datejust 2 med räfflade ring skulle jag absolut vilja ha. Eller tex en Turn o graph. Hittade den här jag har nu och väldigt nöjd med den med..:)

• Like
Reactions: Man
Ok, men du ville inte ha en DJ med räfflad ring alltså, för det finns väl DJ med både räfflad i stål och räfflad i vitguld(?) Vet inte själv om det skulle kännas för glittrigt för min del.
Mvh
Till den senaste modellen finns det bara räfflad ring i vitguld som alternativ och den kostar ca 10.000 kr mer som ny, så slät ring är vanligare begagnad.

• Like
Reactions: Man
Är det någon som har koll på prisutvecklingen på en vintage Rolex? Förslagsvis Datejust. Jag har hört någonting om 2% prisökning per år men stämmer verkligen detta?

Är det någon som har koll på prisutvecklingen på en vintage Rolex? Förslagsvis Datejust. Jag har hört någonting om 2% prisökning per år men stämmer verkligen detta?

Se det inte som någon investering.

Men kika över gamla annonser på KS K&S så kommer du se att det har varit ett ganska stort skutt sista åren.

Går väl inte att säga någon exakt siffra och beror på modell. Men de har väl hängt med upp i den allmänna prisuppgången på beg Rolex.

Går väl inte att säga någon exakt siffra och beror på modell. Men de har väl hängt med upp i den allmänna prisuppgången på beg Rolex.

Okej, har du någon koll på vilken modell om inte datejust som hängt med upp? Även om tanken inte är att ha en Rolex för investering så är det ju skönt att veta att den i alla fall inte sjunker i värde.

Okej, har du någon koll på vilken modell om inte datejust som hängt med upp? Även om tanken inte är att ha en Rolex för investering så är det ju skönt att veta att den i alla fall inte sjunker i värde.
Har tyvärr inte det, men om jag ska killgissa så kanske en manuell 34 mm med tveksam historik. Men hur kul är det? Men generellt har ju DJ haft ett stabilt andrahandsvärde. Alltid vanskligt att spekulera. Köp det du gillar istället för det du tror går upp mest.

Tillbaka
Topp