Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut som min 41:a på min handled ju...10 poäng!Uttråkad och kör en Black and White. Här ser ni hur 36mm sitter på 17.5cm handleder, för er som ej testat.![]()
![]()
hehe tack..Ser ut som min 41:a på min handled ju...10 poäng!![]()
Snyggt!! Nöjd med storleken?Uttråkad och kör en Black and White. Här ser ni hur 36mm sitter på 17.5cm handleder, för er som ej testat.![]()
![]()
Yes riktigt nöjd och perfekt storlek. Yes på 16mm handleder passar den ännu bättre, mindre handleder. Det är på större handleder den kanske inte passar..Snyggt!! Nöjd med storleken?
Hoppas i framtiden en sån kan passa mm tunnare handled (kanske 16cm) också.
Toppen, låter lovande. 16-16,5cm är min. Tyckte du förresten den där ”taggiga” ringen (fluted bezel?) kändes för blingig/glittrig när du valde?Yes riktigt nöjd och perfekt storlek. Yes på 16mm handleder passar den ännu bättre, mindre handleder. Det är på större handleder den kanske inte passar..![]()
Sitter riktigt bra tycker jag. Har ingen DJ än, kommer nog till sommaren, men har provat 36’an flera gånger och tycker den känns liten, har samma storlek på handledare som duUttråkad och kör en Black and White. Här ser ni hur 36mm sitter på 17.5cm handleder, för er som ej testat.![]()
![]()
Har ju vanliga ringen..Toppen, låter lovande. 16-16,5cm är min. Tyckte du förresten den där ”taggiga” ringen (fluted bezel?) kändes för blingig/glittrig när du valde?
Ok, men du ville inte ha en DJ med räfflad ring alltså, för det finns väl DJ med både räfflad i stål och räfflad i vitguld(?) Vet inte själv om det skulle kännas för glittrigt för min del.Har ju vanliga ringen..
Kör vintage.Ok, men du ville inte ha en DJ med räfflad ring alltså, för det finns väl DJ med både räfflad i stål och räfflad i vitguld(?) Vet inte själv om det skulle kännas för glittrigt för min del.
Mvh
Finns aftermarket i stål men från Rolex så är fluted alltid i vitguld.Ok, men du ville inte ha en DJ med räfflad ring alltså, för det finns väl DJ med både räfflad i stål och räfflad i vitguld(?) Vet inte själv om det skulle kännas för glittrigt för min del.
Mvh
Jorå en datejust 2 med räfflade ring skulle jag absolut vilja ha. Eller tex en Turn o graph. Hittade den här jag har nu och väldigt nöjd med den med..Ok, men du ville inte ha en DJ med räfflad ring alltså, för det finns väl DJ med både räfflad i stål och räfflad i vitguld(?) Vet inte själv om det skulle kännas för glittrigt för min del.
Mvh
Till den senaste modellen finns det bara räfflad ring i vitguld som alternativ och den kostar ca 10.000 kr mer som ny, så slät ring är vanligare begagnad.Ok, men du ville inte ha en DJ med räfflad ring alltså, för det finns väl DJ med både räfflad i stål och räfflad i vitguld(?) Vet inte själv om det skulle kännas för glittrigt för min del.
Mvh
Går det at montera en slät vitguldsring? Skulle visserligen vara rätt menlöst, men själva reservdelen bordes finnas från DD 118209.Till den senaste modellen finns det bara räfflad ring i vitguld som alternativ och den kostar ca 10.000 kr mer som ny, så slät ring är vanligare begagnad.
Vet inte om det passar rent tekniskt. Om det gör det så är jag osäker på om Rolex säljer delen löst. De skulle åtminstone inte montera ringen på en DJ.Går det at montera en slät vitguldsring? Skulle visserligen vara rätt menlöst, men själva reservdelen bordes finnas från DD 118209.
Tycker det ser rätt nice utVar nära att köpa denna för en tid sedan. Vad tycker ni om utförandet med rosé och val av tavla?
![]()
Tycker det ser rätt nice ut![]()
Det får gärna se vintage ut men klockan får inte gå som ett vintageur. Hade en vintageseiko för ett tag sig, drog sig ca 8 år på ett dygn. Den fick gå, orkar inte med sånt.Just denna kombination känns lite mer "vintage" än de andra tycker jag. Vilket är bra!![]()
Är det någon som har koll på prisutvecklingen på en vintage Rolex? Förslagsvis Datejust. Jag har hört någonting om 2% prisökning per år men stämmer verkligen detta?
Går väl inte att säga någon exakt siffra och beror på modell. Men de har väl hängt med upp i den allmänna prisuppgången på beg Rolex.Är det någon som har koll på prisutvecklingen på en vintage Rolex? Förslagsvis Datejust. Jag har hört någonting om 2% prisökning per år men stämmer verkligen detta?
Går väl inte att säga någon exakt siffra och beror på modell. Men de har väl hängt med upp i den allmänna prisuppgången på beg Rolex.
Gamla DJ är väldigt driftsäkra och pålitliga, om de har någorlunda servicehistorik.Det får gärna se vintage ut men klockan får inte gå som ett vintageur. Hade en vintageseiko för ett tag sig, drog sig ca 8 år på ett dygn. Den fick gå, orkar inte med sånt.
Har tyvärr inte det, men om jag ska killgissa så kanske en manuell 34 mm med tveksam historik. Men hur kul är det? Men generellt har ju DJ haft ett stabilt andrahandsvärde. Alltid vanskligt att spekulera. Köp det du gillar istället för det du tror går upp mest.Okej, har du någon koll på vilken modell om inte datejust som hängt med upp? Även om tanken inte är att ha en Rolex för investering så är det ju skönt att veta att den i alla fall inte sjunker i värde.
Kommer osökt att tänka på uttrycket ”du får vad du betalar för”Gamla DJ är väldigt driftsäkra och pålitliga, om de har någorlunda servicehistorik.
Var nära att köpa denna för en tid sedan. Vad tycker ni om utförandet med rosé och val av tavla?
![]()
Var nära att köpa denna för en tid sedan. Vad tycker ni om utförandet med rosé och val av tavla?
![]()
Ligger en sådan i 41mm utförande på K&S nu. https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust41-126331.81168/En till på samma klocka men vid ett annat tillfälle. Börjar nästan ångra att jag inte köpte den.
![]()