• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Drömklockan för mig sedan länge är en DJ two tone med blå tavla. Vad är er uppfattning om denna kombo? Hiss eller diss?

En solklar hiss från mig, jag letade efter precis samma kombination och hittade den här på KS, kunde inte vara mer nöjd. Den har tagit över helt och jag bär den nästan varje dag, funkar till allt.
IMG_5069.JPG

Om valet stod mellan en Sub och DJ så skulle jag välja Submarinern.
Som tur är har jag en av varje så jag slipper välja, men suben används mest :)

Håller med, sub är en klassiker som man aldrig tröttnar på. Går i alla sammanhang utom till kavaj.

Jo, subben är fin men har faktiskt avfärdat den som ”för vanlig” och aldrig egentligen varit intresserad. På söndagen såg jag dock en grymt snygg bild på en 114060 och blev såld. Vem bryr sig om alla redan har en, det är ju en grym klocka....men jag använder vanligtvis kavaj eller kostym på jobbet och så har jag ju redan en Rolex i stål med blank svart tavla och Mercedes visare (Explorer) så DJ skulle innebära lite mera variation. Men å andra sidan är Explorern också en 36 mm stål allround Rolex, så kanske jag trots allt behöver en sub istället...eller en omega :rolleyes: Svårt det här;)

Jag letar hela tiden efter det jag vill ha men verkar sällsynt med denna kombo till salu, min uppfattning iaf. Ja, jag har hört flera säga att det är bling & kan hålla med till viss del även om det inte är anledningen till varför jag vill ha den. Gillar precis som du säger, kombon av blått och guld :)

Jo, subben är fin men har faktiskt avfärdat den som ”för vanlig” och aldrig egentligen varit intresserad. På söndagen såg jag dock en grymt snygg bild på en 114060 och blev såld. Vem bryr sig om alla redan har en, det är ju en grym klocka....men jag använder vanligtvis kavaj eller kostym på jobbet och så har jag ju redan en Rolex i stål med blank svart tavla och Mercedes visare (Explorer) så DJ skulle innebära lite mera variation. Men å andra sidan är Explorern också en 36 mm stål allround Rolex, så kanske jag trots allt behöver en sub istället...eller en omega :rolleyes: Svårt det här;)

Förstår vad du menar men ALLA har inte en Sub. Du kommer att bli nöjd, den håller genom alla tider.

Jag har haft just 114060. Den är fin det är den men rätt tråkig modell egentligen. Finns inget spännande på tavlan enligt mig. Ok inte ägt så många Rolex , men ett par (16610, 114060, 114300 och nu 116200). Av dom trivs jag bäst med 116200. Om du absolut vill ha en sub, kör en gmt eller Seadweller istället. Händer lite mer på urtavlan. Det som jag gillar med DJ är just tavlan. Blå istället för svart som ALLA subs. Samt jubilee istället för Oyster. Oyster är så himla vanligt. Skulle du vara missnöjd kan du ju alltid sälja, lättsålda..:)

Förstår vad du menar men ALLA har inte en Sub. Du kommer att bli nöjd, den håller genom alla tider.
Nä jag vet att inte alla har en Sub, men rätt vanliga är de nog, åtminstone jämfört med 116200. Men det är inte en faktor som spelar in i mitt velande för tillfället.

Jag har haft just 114060. Den är fin det är den men rätt tråkig modell egentligen. Finns inget spännande på tavlan enligt mig. Ok inte ägt så många Rolex , men ett par (16610, 114060, 114300 och nu 116200). Av dom trivs jag bäst med 116200. Om du absolut vill ha en sub, kör en gmt eller Seadweller istället. Händer lite mer på urtavlan. Det som jag gillar med DJ är just tavlan. Blå istället för svart som ALLA subs. Samt jubilee istället för Oyster. Oyster är så himla vanligt. Skulle du vara missnöjd kan du ju alltid sälja, lättsålda..:)

GMT är ett alternativ men tycker om 114060 också för att den är så clean. Jubilee är ett plus med DJ, helt klart, men älskar helborstad Oyster också. Vet att dessa alternativ är lättsålda men som jag förklarade ovan skall detta bli en keeper. Därför är beslutsprocessen extra svår. Just nu tycker jag tex att blå DJ med jubilee är snyggast, men silver är mera klassisk i det långa loppet. Visserligen kan man ju byta tavla om man tröttnar...

Var bara tvungen att dela med mig av min nya klocka. Datejust 41. Köpte den idag, inte alls svårt att bestämma mig, när jag väl satte den på handen så skulle den inte av! En klassisk modell som har blivit modern och snyggare kan jag tycka med tanke på storleken. Jubileelänken helt klart för att behålla Rolex Datejust känslan, diamant urtavlan bara för att lyxa till det, nu är det både en dressad fin klocka samtidigt som man kan ha den varje dag med jeans och T-shir t.ex.
Lätt en av favoriterna tills jag får hem Sky-Dwellern, stål med blå tavla :))

60E30D10-6AEF-49CD-9965-54721B21D44F.jpeg

Var bara tvungen att dela med mig av min nya klocka. Datejust 41. Köpte den idag, inte alls svårt att bestämma mig, när jag väl satte den på handen så skulle den inte av! En klassisk modell som har blivit modern och snyggare kan jag tycka med tanke på storleken. Jubilelänken helt klart för att behålla Rolex Datejust känslan, diamant urtavlan bara för att lyxa till det, nu är det både en dressad fin klocka samtidigt som man kan ha den varje dag med jeans och T-shir t.ex.

Snyggt

Var bara tvungen att dela med mig av min nya klocka. Datejust 41. Köpte den idag, inte alls svårt att bestämma mig, när jag väl satte den på handen så skulle den inte av! En klassisk modell som har blivit modern och snyggare kan jag tycka med tanke på storleken. Jubileelänken helt klart för att behålla Rolex Datejust känslan, diamant urtavlan bara för att lyxa till det, nu är det både en dressad fin klocka samtidigt som man kan ha den varje dag med jeans och T-shir t.ex.

Du bär upp 41an riktigt bra!

Snyggt och grattis..

Tillbaka
Topp