Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä grön..Ska inte lumen vara blå? Eller ser det bara grönt ut på fotot?
Min milgauss har blå chromalight.Av vad jag läst på nätet som har bara nya Sub modellerna chromalight , alltså blå lume och nyare datejust superluminova , alltså grön lume..![]()
Yes min har ju det..Min milgauss har blå chromalight.
Kollade rolex hemsida och datejust 41 har också blå chromalight. Det stod dock inte vilken typ av lume DJ 36 har. Antagligen grön då.![]()
Skrev kanske lite otydligt men har alltså inte ännu bestämt mig för vad nästa klocka skall bli. Blå och silver DJ är mycket starka kandidater men funderar också på blå Omega AT...och igår kväll slog det mig plötsligt att jag kanske borde köpa en sub istället. Velar alltså fram och tillbaka. Detta är extra svårt för att denna klocka MÅSTE bli en keeper. Min farmor gick bort nyligen och min far donerade en summa av sitt arv till mig med instruktionen att köpa mig själv något som kommer att bestå. Kan inte tänka mig något bättre minne än en klassisk klocka, men det är inte lätt att välja vilken. Jävla lyxproblem... kan ännu tillägga att klockan skall komplettera min 114270 som jag idag använder nästan uteslutande.
Har, på äldre dar, kommit att verkligen uppskatta two tone. Dock skulle jag aldrig ha det som enda klocka men att varva med, absolut!Drömklockan för mig sedan länge är en DJ two tone med blå tavla. Vad är er uppfattning om denna kombo? Hiss eller diss?
Bara att köra om det är din drömklocka eller? Kanske lite väl mycket bling men fint med blått och guld tycker jag.Drömklockan för mig sedan länge är en DJ two tone med blå tavla. Vad är er uppfattning om denna kombo? Hiss eller diss?
Om valet stod mellan en Sub och DJ så skulle jag välja Submarinern.
Som tur är har jag en av varje så jag slipper välja, men suben används mest![]()
Fruktansvärt snyggt. Älskar vackra tavlor som tycks byta färg i olika vinklar och ljus.I dessa gråa och kalla tider längtar man tillbaka till solen och sunburst-tavla
![]()
![]()
![]()
![]()
Bara att köra om det är din drömklocka eller? Kanske lite väl mycket bling men fint med blått och guld tycker jag.
Av vad jag läst på nätet som har bara nya Sub modellerna chromalight , alltså blå lume och nyare datejust superluminova , alltså grön lume..![]()
Ok och resten superluminova? Av nyare modeller då?Rolex Explorer I och II, Rolex GMT Master-II, Submariner, Sea Dweller, Yacht-Master och Milgauss har Chromalight enligt källorna på internet.
Hiss så klart. En DJ TT är helt rätt. Blått funkar bra. Håller dock champagnetavlan (kanske pga 80-talsdrömmen) och grå tavla högre.Drömklockan för mig sedan länge är en DJ two tone med blå tavla. Vad är er uppfattning om denna kombo? Hiss eller diss?
Nån som k
Ok och resten superluminova? Av nyare modeller då?
Hiss så klart. En DJ TT är helt rätt. Blått funkar bra. Håller dock champagnetavlan (kanske pga 80-talsdrömmen) och grå tavla högre.
Grymt snygg på oyster och slät ring! Den sitter perfekt på dig, vad har du för mått på handleden?I dessa gråa och kalla tider längtar man tillbaka till solen och sunburst-tavla
![]()
![]()
![]()
![]()
Tydligen är den ju grön på min 116200, inte så att jag har en fejk Rolex...Japp, dock hittar jag även DJ med siffror som är Chromalight medan visarna är superluminova, om det stämmer lämnar jag osagt då jag inte hittar mer info kring just DJ.
"One of the many improvements Rolex affords its’ wearers is night visibility. After decades of lackluster night reading capability, Rolex took an existing technology and improved it. Introduced in 2008 on the Rolex DeepSea Sea Dweller (DSSD), and then on the Submariner Date diving watch, Chromalight is now Rolex’s go-to luminescent material used on practically all Rolex watches introduced since then. " källa: http://www.fourtane.com/fourtane-blog/yes-your-rolex-glows
Enligt hemsidan står det att Chromalight is now Rolex’s go-to luminescent material used on practically all Rolex watches introduced since then...
Hur är lumen på din DJ @Pojken från Götet ? Grön eller blå?
Japp, dock hittar jag även DJ med siffror som är Chromalight medan visarna är superluminova, om det stämmer lämnar jag osagt då jag inte hittar mer info kring just DJ.
"One of the many improvements Rolex affords its’ wearers is night visibility. After decades of lackluster night reading capability, Rolex took an existing technology and improved it. Introduced in 2008 on the Rolex DeepSea Sea Dweller (DSSD), and then on the Submariner Date diving watch, Chromalight is now Rolex’s go-to luminescent material used on practically all Rolex watches introduced since then. " källa: http://www.fourtane.com/fourtane-blog/yes-your-rolex-glows
Enligt hemsidan står det att Chromalight is now Rolex’s go-to luminescent material used on practically all Rolex watches introduced since then...
Hur är lumen på din DJ @Pojken från Götet ? Grön eller blå?
Tydligen är den ju grön på min 116200, inte så att jag har en fejk Rolex...![]()
Yeeah high five..Grön lysmassa på min 116200 uttagen från AD i juli i år.
Vet men man blir ju nojjig..Och det har jag aldrig påstått hellerPå youtube-klippen ser jag att DJ har grön lume.
Grön lysmassa på min 116200 uttagen från AD i juli i år.
Yeeah high five..![]()
Vet men man blir ju nojjig..![]()
Skriver vadå?? Verkar som inte alla nyare DJ har någon lume alls, hur kommer det sig?Undrar varför fourtane.com skriver det då?![]()
Skriver vadå?? Verkar som inte alla nyare DJ har någon lume alls, hur kommer det sig?
Kan ju annars byta tavla till en rimlig kostnad.Gillar också champagnetavlan starkt! Blå är en favorit men det var länge sedan jag såg en sådan till salu så när jag inte orkar hålla mig längre kanske det blir en champagnetavla trots allt.