Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, det är en Datejust. Killen har bra smakHittade en bild på nätet. Ser det ut som Joel Kinnaman bär en DJ?
Inte bara kan utan ärDet här kan bli bra.
//B
Inte bara kan utan är
Blå lyser bättre i solen..Frågan som återstår är svart eller blå tavla.
//B
Blå, mer liv. Låter som att du är på gång att införskaffa?Sant. Frågan som återstår är svart eller blå tavla.
//B
Ser ut som drömutförandet!Det här kan bli bra.
//B
Ja, efter vad som känns som år av velande är det på gång.Blå, mer liv. Låter som att du är på gång att införskaffa?
Röstar på blå. Jag har silver just nu men ska byta till blå.Sant. Frågan som återstår är svart eller blå tavla.
//B
Utveckla gärna varför du skall byta. Som du har jag också en 36mm Rolex Explorer och nu funderar jag på att komplettera med en 116200 på jubilee, silver eller blå. Lutar mot silver för att den är mer olik och dressigare än explorern.Röstar på blå. Jag har silver just nu men ska byta till blå.
Har alltid varit svag för blå men landade i silver eftersom jag tycker det är en klassisk DJ tavla som jag verkligen ville testa. I alla fall om man som jag var ute efter en DJ med ett dressigare DNA (vitguldsring & jubilee). Tyckte nog ganska snabbt att det var något som skavde. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Kanske är det att sunbursten inte gör att tavla sticker ut tillräckligt. En tanke jag har är att jag kanske skulle gilla silver mer på en DJ med plexi.Utveckla gärna varför du skall byta. Som du har jag också en 36mm Rolex Explorer och nu funderar jag på att komplettera med en 116200 på jubilee, silver eller blå. Lutar mot silver för att den är mer olik och dressigare än explorern.
Ok, tack för detta! Silver är ju mera klassisk och framförallt på 4 siffriga referenser är silver helt klart snyggast enligt mig. Men på 6 siffriga är den blåa tavlan bara så otroligt snygg, och som du skriver har den liv i sig på ett helt annat sätt än silvertavlan. Och så får man ju roulette datum dessutom! Men som jag skrev tidigare i denna tråd skall jag nu köpa en keeper som minne över min farmor som gick bort ett par månader sedan. En klassisk silvertavla känns därför rätt, särskilt eftersom den inte skulle tävla med explorer om handledstid på samma sätt som den blåa (silver skulle antagligen användas främst med kostym). Men den blåa är ju snyggast…därför velar jag fortfarandeHar alltid varit svag för blå men landade i silver eftersom jag tycker det är en klassisk DJ tavla som jag verkligen ville testa. I alla fall om man som jag var ute efter en DJ med ett dressigare DNA (vitguldsring & jubilee). Tyckte nog ganska snabbt att det var något som skavde. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Kanske är det att sunbursten inte gör att tavla sticker ut tillräckligt. En tanke jag har är att jag kanske skulle gilla silver mer på en DJ med plexi.
Ska bli kul att testa blå som jag tycker har ett fantastiskt liv i tavlan. Svart skulle jag enbart överväga med slät ring och oyster. Men då blir det för likt min Explorer.
Om du tycker att den blåa är snyggast så är det ju inget att vela om. Bara handla, har själv en 116234 med blå tavla och den är ju heelt magisk.Ok, tack för detta! Silver är ju mera klassisk och framförallt på 4 siffriga referenser är silver helt klart snyggast enligt mig. Men på 6 siffriga är den blåa tavlan bara så otroligt snygg, och som du skriver har den liv i sig på ett helt annat sätt än silvertavlan. Och så får man ju roulette datum dessutom! Men som jag skrev tidigare i denna tråd skall jag nu köpa en keeper som minne över min farmor som gick bort ett par månader sedan. En klassisk silvertavla känns därför rätt, särskilt eftersom den inte skulle tävla med explorer om handledstid på samma sätt som den blåa (silver skulle antagligen användas främst med kostym). Men den blåa är ju snyggast…därför velar jag fortfarande
Jag kommer att införskaffa, till sommaren hoppas jag, den blå för dels ”livet i tavlan” och dels för att den passar bäst till de kläder jag använder.Ok, tack för detta! Silver är ju mera klassisk och framförallt på 4 siffriga referenser är silver helt klart snyggast enligt mig. Men på 6 siffriga är den blåa tavlan bara så otroligt snygg, och som du skriver har den liv i sig på ett helt annat sätt än silvertavlan. Och så får man ju roulette datum dessutom! Men som jag skrev tidigare i denna tråd skall jag nu köpa en keeper som minne över min farmor som gick bort ett par månader sedan. En klassisk silvertavla känns därför rätt, särskilt eftersom den inte skulle tävla med explorer om handledstid på samma sätt som den blåa (silver skulle antagligen användas främst med kostym). Men den blåa är ju snyggast…därför velar jag fortfarande
Aldrig sett dessa index faktiskt.Är det någon som kan hjälpa mig med att korrekt namnge den tavla min 1601:a har? Blir inte klok på om det är en wide boy eller liknande, internet ger mig olika svar.
Har alltid varit svag för blå men landade i silver eftersom jag tycker det är en klassisk DJ tavla som jag verkligen ville testa. I alla fall om man som jag var ute efter en DJ med ett dressigare DNA (vitguldsring & jubilee). Tyckte nog ganska snabbt att det var något som skavde. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Kanske är det att sunbursten inte gör att tavla sticker ut tillräckligt. En tanke jag har är att jag kanske skulle gilla silver mer på en DJ med plexi.
Ska bli kul att testa blå som jag tycker har ett fantastiskt liv i tavlan. Svart skulle jag enbart överväga med slät ring och oyster. Men då blir det för likt min Explorer.
Ok, tack för detta! Silver är ju mera klassisk och framförallt på 4 siffriga referenser är silver helt klart snyggast enligt mig. Men på 6 siffriga är den blåa tavlan bara så otroligt snygg, och som du skriver har den liv i sig på ett helt annat sätt än silvertavlan. Och så får man ju roulette datum dessutom! Men som jag skrev tidigare i denna tråd skall jag nu köpa en keeper som minne över min farmor som gick bort ett par månader sedan. En klassisk silvertavla känns därför rätt, särskilt eftersom den inte skulle tävla med explorer om handledstid på samma sätt som den blåa (silver skulle antagligen användas främst med kostym). Men den blåa är ju snyggast…därför velar jag fortfarande
Härlig trioJag har en Day-Date med silvertavla och Explorer I (med svart såklart) så 116234 blå tavla blir lagom som vardagsklocka och komplement till fin- och sportklockan.
//B
Hur många tomburkar har du pantat egentligen?Jag har en Day-Date med silvertavla och Explorer I (med svart såklart) så 116234 blå tavla blir lagom som vardagsklocka och komplement till fin- och sportklockan.
//B
Vilken drömkombo!Jag har en Day-Date med silvertavla och Explorer I (med svart såklart) så 116234 med blå tavla blir lagom som vardagsklocka och komplement till fin- och sportklockan.
//B
Hmm, får nog testa Rolex formus då, tack för hjälpen oavsett’Aldrig sett dessa index faktiskt.
Dagens fortfarande lika snygg..
Hahaha krävs en riktig man för att kunna bära upp 36 mm hahaha..Damklocka! Nämen den är sjukt snygg!