• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Vad heter han nu igen? Som bär 36? Säger CLAAASSSIC size..:)
IMG_0014.jpg

Behöver lite julklappshjälp. Mamma har en 116234 med ljus mop-tavla. Hon har sagt att hon skulle vilja ha lite läderband att alternera med så tänkte självklart ge henne det nu när julen kommer.
Har dock ingen aning om vad man ska ha för färger, om det ska smalna av eller ej, tjockt kontra tunnt osv.
Har ni åsikter, tips, bilder att bidra med osv så vore det uppskattat.
20171125_221650.jpg

Ping @MissDatejust behöver smakråd

Behöver lite julklappshjälp. Mamma har en 116234 med ljus mop-tavla. Hon har sagt att hon skulle vilja ha lite läderband att alternera med så tänkte självklart ge henne det nu när julen kommer.
Har dock ingen aning om vad man ska ha för färger, om det ska smalna av eller ej, tjockt kontra tunnt osv.
20171125_221650.jpg

Jag köpte ett fint band på Rob E förra vintern. Ödleskinn, tunnt, avsmalnande till 16mm (passar ihop med rolex originalspänne). Är tyvärr inte hemma så har ingen bild.

Behöver lite tips och råd. Vilket länk är snyggast? Gillar både Oyster och jubilee men nu fått för mig att kanske byta min jubilee mot just oyster (Om någon är sugen?). Men tror ni jag kommer ångra mig?
zw-110357w.jpg
20171127_105556.jpg

20171125_221650.jpg

Jag har ett slätt svart (med svart stickning) Hirsch Sienna till two tone DJ. Smalnar av mot 16 :)

Tillbaka
Topp