• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Arabiska siffror kan vara helt OK ibland.

E84FCAB0-DAB9-4AEC-91CC-53B1B6C19144.jpeg

@AdrianO
Datejust sitter grymt på alla armar!
En polare har 20 i omkrets och den sitter snyggt tycker jag!
Be han gärna om bild någon gång! Jag har alltid gillat mindre klockor trots stora handleder, men har hört väldigt många gånger att det ser dumt ut, att jag har för små klockor osv osv.

En DJ ska vara 36mm imo, blir bara fel med större på den. Sen är dem äldre klart snyggast, men reffen som @Vincentb har är förjäkla snygg, sen finns det någon som har en riktigt snygg med tuxedo-tavla.

Be han gärna om bild någon gång! Jag har alltid gillat mindre klockor trots stora handleder, men har hört väldigt många gånger att det ser dumt ut, att jag har för små klockor osv osv.

En DJ ska vara 36mm imo, blir bara fel med större på den. Sen är dem äldre klart snyggast, men reffen som @Vincentb har är förjäkla snygg, sen finns det någon som har en riktigt snygg med tuxedo-tavla.

Ska försöka lösa det!
Om du tycker om DJ ska du ha en! Tycker också den ska vara 36mm. Skit i vad alla andra säger, jag har inte så stora armar men gillar att ha stora klockor ibland. Hört samma sak att dom är för stora för mig bla bla bla.
Varför bryr sig andra när jag bär klockan?
Grymt att kunna variera från 34-44mm

Behöver tips och råd av er. Ägt 2 subs tidigare samt en 114300 och nu 116200. Blivit lite sugen på sub igen. Sälja 116200 och köpa Sub eller behålla DJ. Sjuk beslutsångest.. .

Behöver tips och råd av er. Ägt 2 subs tidigare samt en 114300 och nu 116200. Blivit lite sugen på sub igen. Sälja 116200 och köpa Sub eller behålla DJ. Sjuk beslutsångest.. .
Jag har både en DJ och en Sub, gillar båda väldigt mkt, men sub får mer handledstid för att vara ärlig.
Känns mer som en vardagsklocka, robust och toolig, DJ känns mer som en dress, som man endå kan använda som vardagsklocka men inte lika toolig.
Eftersom du haft både sub och har DJ så skulle jag rekommendera en GMT 116710LN :) lite av båda världar tycker jag!

Jag har både en DJ och en Sub, gillar båda väldigt mkt, men sub får mer handledstid för att vara ärlig.
Känns mer som en vardagsklocka, robust och toolig, DJ känns mer som en dress, som man endå kan använda som vardagsklocka men inte lika toolig.
Eftersom du haft både sub och har DJ så skulle jag rekommendera en GMT 116710LN :) lite av båda världar tycker jag!
Gillar 116710 också. Och finns till bra pris MEN oftast oservade. 2007 modeller på alla..:)

Gillar 116710 också. Och finns till bra pris MEN oftast oservade. 2007 modeller på alla..:)
Jag fick in en 116710 från 2007 med okänd servicehistorik, slängd upp den på timegraphern och den visade väldigt goda värden.
Personligen tycker jag hetsen kring service är lite överdriven, men får du en från ex 2007 till ett bra pris så kan du serva den för ca 7k och få garanti i två år samt ha den i många år utan att behöva tänka på det :)

Tillbaka
Topp