marlun
Guld
Smaksak! Har bara ägt Datejusts med "engine turned"-ring, den som 16220 har. 16200 har slät ringTackar!
Hm, med oysterlänk blir det kanske snyggast att hoppa över vitguldsbezeln. Eller vad tycker du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Smaksak! Har bara ägt Datejusts med "engine turned"-ring, den som 16220 har. 16200 har slät ringTackar!
Hm, med oysterlänk blir det kanske snyggast att hoppa över vitguldsbezeln. Eller vad tycker du?
Ref 1600, "slate grey"
Såg denna och blev helt såld. Vad är det för ref/färg på den busen?
Stilig
Såg denna och blev helt såld. Vad är det för ref/färg på den busen?
Är det reflektioner som än gör att en ser mer ljusbrun/créme färgad ut i mina ögon? Kanske är lite färgblind ocksåRef 1600, "slate grey"
Svårt att avgöra på bilden, men enligt min uppfattning är det en slate grey. Kolla utkanten av tavlan, där ser den i mina ögon grå ut. Kan ha fel dockÄr det reflektioner som än gör att en ser mer ljusbrun/créme färgad ut i mina ögon? Kanske är lite färgblind också
Lite i överkant. Personligen skulle jag inte serva med den lilla avvikelsen, men jag skiftar klocka varje dag så jag märker inte så små avvikelser. Nedan är Nymans prislista.Fråga om service på DJ, min 16200 går litet fort (+9 sek/dygn), funderar på om service börjar närma sig. Runt 6600 SEK för standardservice utan polering enligt AD, låter det som ett rimligt pris?
Världsklass!
Satsa på ett exemplar med fin boett och länk, byt sedan tavla när du tröttnar på den som sitter iJag är sugen på att köpa mig en Datejust. Velar fram och tillbaka med vilken färg jag vill ha på tavlan. Började med att jag ville ha en blå. Nu är jag mer inne på silver eller vit. Tänker referens 16234. Då jag vill ha vitguldsbezelen.
Ge mig gärna tankar och tips
Sååå sjukt nöjd att äntligen få posta i denna tråd igen!
Grymt trevliga alla tre! Gillade den blåa men tror att den vita skulle böras lite större.Haft några Datejust tidigare som jag gillat men nu ramlat in på 15210 date. Någon här som har lite input? Ser rätt coola ut med den lite udda bezeln:
Snyggt! Är det BandRBands?Kul med valmöjligheter
Inte exakt så. Tavlan måste köpas separat, den finns officiellt inte i orgonalkonfig. Trist då den är underbar.Exakt den där konfigurationen.
Kan den köpas ny tro?
Typ 1601/8?Där har du helt rätt 8 för guld kom först på 70 talet. Men då rättar jag mig med att säga att de är en 1601 i helguld
Köper du begagnat lär det vara lugnt. Hade jag varit dig hade jag köpt en nu (4, 5-eller 6-sifffig referens beroende på preferens) och använt, sen flippar du för i princip samma peng när (om) de släpper den du pratar omJag har i ca ett halvår planerat att köpa en 116200 med blå tavla i början av sommaren. Men nu när Datejust i TT fick det nya 3235 verket känns det ju helt fel att slå till i år om Datejust i stål får en ny boett och verk nästa år. Jag har dessutom satt upp mig på intresselista på nya Rolex GMT master II Pepsi (det lär ju dröja innan leverans) så jag överväger därför en begagnad datejust från -90 eller -00 talet. Hur resonerar ni kring köp eller vänta vad gäller 116200 iom trolig uppdatering 2019?
Nice. Vad är det för band?Kul med valmöjligheter
Det där är riktigt bra. Vilket crest är det där?Kul med valmöjligheter