• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Torbjor.n

Breitling
IMG_5075.JPG

Såg denna och blev helt såld. Vad är det för ref/färg på den busen?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Fråga om service på DJ, min 16200 går litet fort (+9 sek/dygn), funderar på om service börjar närma sig. Runt 6600 SEK för standardservice utan polering enligt AD, låter det som ett rimligt pris?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fråga om service på DJ, min 16200 går litet fort (+9 sek/dygn), funderar på om service börjar närma sig. Runt 6600 SEK för standardservice utan polering enligt AD, låter det som ett rimligt pris?
Lite i överkant. Personligen skulle jag inte serva med den lilla avvikelsen, men jag skiftar klocka varje dag så jag märker inte så små avvikelser. Nedan är Nymans prislista.
Modell Service inkl. polering Täthetsservice Polering
Oyster Date & Datejust med safirglas. 5 800 kr 1 200 kr 2 400 kr
 

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är sugen på att köpa mig en Datejust. Velar fram och tillbaka med vilken färg jag vill ha på tavlan. Började med att jag ville ha en blå. Nu är jag mer inne på silver eller vit. Tänker referens 16234. Då jag vill ha vitguldsbezelen.
Ge mig gärna tankar och tips :)
 
  • Like
Reactions: Man

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är sugen på att köpa mig en Datejust. Velar fram och tillbaka med vilken färg jag vill ha på tavlan. Började med att jag ville ha en blå. Nu är jag mer inne på silver eller vit. Tänker referens 16234. Då jag vill ha vitguldsbezelen.
Ge mig gärna tankar och tips :)
Satsa på ett exemplar med fin boett och länk, byt sedan tavla när du tröttnar på den som sitter i :)
Priserna på begagnade tavlor varierar, själva bytet går på tusen spänn hos AD.
 

larsbeg

Panerai
Hello. Är det någon här som har koll på avståndet mellan luggarna i nord-sydlig riktning på 116200 respektive 126300?
 

Jodisalt

Rolex
Hej!

Har en Rolex 1603 från ca 71 och när jag skakar den lätt så skramlar det lite, normalt? Klockan går galet bra -/+ 0 enligt appen Toolwatch.

29EFE62F-ED45-4E1B-80BE-307FD98249DD.jpeg
 
Jag har i ca ett halvår planerat att köpa en 116200 med blå tavla i början av sommaren. Men nu när Datejust i TT fick det nya 3235 verket känns det ju helt fel att slå till i år om Datejust i stål får en ny boett och verk nästa år. Jag har dessutom satt upp mig på intresselista på nya Rolex GMT master II Pepsi (det lär ju dröja innan leverans) så jag överväger därför en begagnad datejust från -90 eller -00 talet. Hur resonerar ni kring köp eller vänta vad gäller 116200 iom trolig uppdatering 2019?
 

Falken

Panerai
Jag har i ca ett halvår planerat att köpa en 116200 med blå tavla i början av sommaren. Men nu när Datejust i TT fick det nya 3235 verket känns det ju helt fel att slå till i år om Datejust i stål får en ny boett och verk nästa år. Jag har dessutom satt upp mig på intresselista på nya Rolex GMT master II Pepsi (det lär ju dröja innan leverans) så jag överväger därför en begagnad datejust från -90 eller -00 talet. Hur resonerar ni kring köp eller vänta vad gäller 116200 iom trolig uppdatering 2019?
Köper du begagnat lär det vara lugnt. Hade jag varit dig hade jag köpt en nu (4, 5-eller 6-sifffig referens beroende på preferens) och använt, sen flippar du för i princip samma peng när (om) de släpper den du pratar om :)
 

EHedin

Cartier
2-Faktor
Vet någon om det görs schyssta AM jubilee straps till 41mm Datejust varianterna?:) (stål)
 
Senast ändrad:
Topp