Vad menar du med polerandet?Hur upplever ni att köra plexi som daily driver? Funkar det eller tröttnar man på polerandet?
Står i valet och kvalet vilket glas jag skall välja på min första "riktigta" klocka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad menar du med polerandet?Hur upplever ni att köra plexi som daily driver? Funkar det eller tröttnar man på polerandet?
Står i valet och kvalet vilket glas jag skall välja på min första "riktigta" klocka.
Ja alltså att man lättare får små repor i glaset som man behöver putsa bort med jämna mellanrum.Vad menar du med polerandet?
Haft flera plexi klockor. Aldrig gjort det. Härligt med lite patina i glaset.Ja alltså att man lättare får små repor i glaset som man behöver putsa bort med jämna mellanrum.
Den växer!
Plexi alla dagar i veckanHur upplever ni att köra plexi som daily driver? Funkar det eller tröttnar man på polerandet?
Finns dock tyvärr inte på 41mm..Plexi alla dagar i veckan
Det är mer liv och känsla i plexi.
Haha, ja man får se upp!Se upp så att den inte blir 41 mm inom kort.
DJ-fredag! Trevlig helg alla dates där ute
”Gubben” har klocksmak!En författare och hans datejust
”Gubben” har klocksmak!
Då jag bara är en pojkspoling med problematisk brist på livserfarenhet väljer jag att skriva "gubbe" med citationstecken för att undvika eventuellt sura miner. Det gick kanske sådär denna gångenVid uppnådda 74 år har man förtjänat att inte ha titeln gubbe inom citationstecken.
Mycket fin klocka, finns dock den dedikerad DD-tråd så du vetKöpte denna pärlan från Tyskland i veckan. En dubbel quickset som är i otroligt bra skick, supernöjd!
Mycket fin klocka, finns dock den dedikerad DD-tråd så du vet
https://klocksnack.se/threads/day-date-tråden.16361/
Ahh, så det var du som hann köpa den före mig!Köpte denna pärlan från Tyskland i veckan. En dubbel quickset som är i otroligt bra skick, supernöjd!
Munchen?? Världen är liten.. japp denna gången hann jag först isfAhh, så det var du som hann köpa den före mig!
Yes, det var den jag försökte köpa. Grattis till en Day-Date i rätt skick!Munchen?? Världen är liten.. japp denna gången hann jag först isf
1601, linen dial
Köpte en löst tavla till min Datejust 2 idag,vet någon vad det kostar att byta den hos AD?
Tack för snabb svar...1000kr tror jag Bergströms tar