• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Linus83

Breitling
0E4BB30D-3FE5-4D6B-B7F8-00B356AA2B1D.jpeg
Vacker!
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Skärmavbild 2018-08-30 kl. 08.31.09.png


Tjenare,

Jag skulle behöva lite hjälp och då vänder jag mig till eliten! :D

Jag har en kund på jobbet som skickade denna bilden till mig, vad har vi här? En 16013 med bytt tavla? Ser den reko ut eller? Samt om han ska skaffa en länk, vad letar vi för reffar då? Han snackar helståls-jubbe av någon anledning?

tack på förhand,
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Skärmavbild 2018-08-30 kl. 08.31.09.png


Tjenare,

Jag skulle behöva lite hjälp och då vänder jag mig till eliten! :D

Jag har en kund på jobbet som skickade denna bilden till mig, vad har vi här? En 16013 med bytt tavla? Ser den reko ut eller? Samt om han ska skaffa en länk, vad letar vi för reffar då? Han snackar helståls-jubbe av någon anledning?

tack på förhand,

Ingen eller?
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Har en tavla som suttit på en 16220 som jag tänkte sälja men vet inte vad som är ett rimligt pris, vad är ett rimligt KS-pris att lägga ut den för?
Finns även visare och stålbezel till.
59BDAA57-FC73-4084-A054-B0CFE22F8CA4.jpeg
 
Hej!
Var precis inne på Rolex ad på Mykonos och testade DJ tillsammans med tjejen, hon kollade på en 116234 med vit stick dial, fluted bezel på oyster länk. Listpriset var €7450, fick 20% rabatt så landade på €5960 (63 462 kr i skrivande stund) utan att fråga. Rabatten var beloppet som var utan skatt om jag tex hade bott utanför EU, dock endast med Visa/Mastercard inte Amex.

Är det här en bra affär? Sett några till salu för ca 58-60K här på forumet.
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!
Var precis inne på Rolex ad på Mykonos och testade DJ tillsammans med tjejen, hon kollade på en 116234 med vit stick dial, fluted bezel på oyster länk. Listpriset var €7450, fick 20% rabatt så landade på €5960 (63 462 kr i skrivande stund) utan att fråga. Rabatten var beloppet som var utan skatt om jag tex hade bott utanför EU, dock endast med Visa/Mastercard inte Amex.

Är det här en bra affär? Sett några till salu för ca 58-60K här på forumet.
Ja.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Skärmavbild 2018-08-30 kl. 08.31.09.png


Tjenare,

Jag skulle behöva lite hjälp och då vänder jag mig till eliten! :D

Jag har en kund på jobbet som skickade denna bilden till mig, vad har vi här? En 16013 med bytt tavla? Ser den reko ut eller? Samt om han ska skaffa en länk, vad letar vi för reffar då? Han snackar helståls-jubbe av någon anledning?

tack på förhand,

Lite suddig bild. Svårt att se typsnittet. Säkert ok. Ref 62510 skulle vara lämplig om han vill ha helstål.
 
Tanken med att testa klockan var mest för att få en uppfattning vilken storlek på DJ som passar tjejen och att titta på klockor för omväxling. När vi sedan står där och får utomordentlig service med att testa DJ i olika utförande, hittar rätt och samtidigt får ett pris så började tankarna gå om att köpa en helt ny klocka istället för en beg äldre modell för halva priset och jag vänder mig hit för råd.

Jag är verkligen inte ute efter att tjäna en slant, snarare kanske köpa en fin present till tjejen som jag själv kan låna ibland hehe. Då jag inte hade inte gjort någon större efterforskning innan utan presenterades med priset så visste jag inte om hur bra det var.
 
Topp