Ah tänkte mest typ ett referensnummer som man kan söka.Typ blue diamond(?)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah tänkte mest typ ett referensnummer som man kan söka.Typ blue diamond(?)
116234 Diamond dialAh tänkte mest typ ett referensnummer som man kan söka.
Man brukar kalla det för "rail".Hej!
Har på sistone blivit löjligt sugen på en datejust. I synnerhet har ögat fastnat för den modell med "ring" som är längst ut på botten, med romerska siffror. Vad kallas det tillägget? Ser nämligen att den inte finns på alla modeller. Samt vad är det för modellnummer på bilden? (bild lånad av fredrischos)
Tack för svar på förhand!
Tack för snabbt svar! Kallas det något utöver rail när det även är med romerska siffror? Har nämligen sett att det finns rails utan romerska siffror.Man brukar kalla det för "rail".
Det är ref nummer 116234, tror att den ringen ”Rail” är på alla stick-dial till den referensen samt till 116200!Hej!
Har på sistone blivit löjligt sugen på en datejust. I synnerhet har ögat fastnat för den modell med "ring" som är längst ut på botten, med romerska siffror. Vad kallas det tillägget? Ser nämligen att den inte finns på alla modeller. Samt vad är det för modellnummer på bilden? (bild lånad av fredrischos)
Tack för svar på förhand!
Notera att "rail dial" är något annat.Tack för snabbt svar! Kallas det något utöver rail när det även är med romerska siffror? Har nämligen sett att det finns rails utan romerska siffror.
Tack för svar! Den modellen var ju fantastisk i det utförandetDet är ref nummer 116234, tror att den ringen ”Rail” är på alla stick-dial till den referensen samt till 116200!
Brukar inte gilla romerska siffror men dom små i "railen" på DJ gillar jag (Cartier-tankar ska också ha romerska siffror om du frågar mig).Tack för snabbt svar! Kallas det något utöver rail när det även är med romerska siffror? Har nämligen sett att det finns rails utan romerska siffror.
Har du bilder, låter som några fina klockor?Vi har två 116233 i familjen och jag körde tidigare en Burlwood tavla från 5 siffrig Datejust i min. Beställde och monterade även en blå stickdial tavla i frugans 116233, mindre än 2 månader sen.
Dessa beställningar och byten är gjort hos AD.
Har du bilder, låter som några fina klockor?
Smått såld på 36mm
Precis, det är dom jag menar. Händer lite mer i tavlan med dom.Brukar inte gilla romerska siffror men dom små i "railen" på DJ gillar jag (Cartier-tankar ska också ha romerska siffror om du frågar mig).
Tack, inhandlad och monterad till kräsen men underbar fru för 2 månader sedanTT med den blåa(?) tavlan var ju riktigt fin!
Är det av rent estetiska skäl du kör med två 1,5-länkbitar? Borde bli samma sak som tre vanliga länkbitar annars tänker jag.Snyggt!
Japp, det finns s.k. XL-bitar, kör själv med två sådana på min 116200. Listar 1.500 kr.
Skälet är att XL-bitarna inte är precis lika stora som 1,5 vanliga bitar. Kommer inte ihåg exakt vad de motsvarar i längd, men de är något kortare. Testade först att köra med en XL men det blev lite för tight, plockade då bort en till vanlig bit och ersatte med ytterligare en XL, efter det sitter klockan perfekt.Är det av rent estetiska skäl du kör med två 1,5-länkbitar? Borde bli samma sak som tre vanliga länkbitar annars tänker jag.
Vad jag förstått ska en XL bit vara 1,25 av en vanlig bit. Har också läst någonstans att en vanlig bit är 6mm medans en XL är 8mm vilket stämmer ganska bra överens med 1,25!Skälet är att XL-bitarna inte är precis lika stora som 1,5 vanliga bitar. Kommer inte ihåg exakt vad de motsvarar i längd, men de är något kortare. Testade först att köra med en XL men det blev lite för tight, plockade då bort en till vanlig bit och ersatte med ytterligare en XL, efter det sitter klockan perfekt.
Där har vi svaretVad jag förstått ska en XL bit vara 1,25 av en vanlig bit. Har också läst någonstans att en vanlig bit är 6mm medans en XL är 8mm vilket stämmer ganska bra överens med 1,25!
Som sagt bara information jag hittat på internet och är alltså ingen säker källa med låter troligtDär har vi svaret
Kan intyga att det stämmer - källa: Bergströms.Som sagt bara information jag hittat på internet och är alltså ingen säker källa med låter troligt
Köp en bit till och ändra mikrojusteringrn i claspen.hej är en ny ägare av en datejust tycker den sitter skönt men har jubbile armband som blir lite ut töjt när jag har på mig den är de så för er också? eller ska jag köpa en länk bit till (rädd att den blir för stor då)