• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Ganska så få datejust 2or i tråden, måste säga att jag är så sjukt nöjd med min som precis är tillbaks från service. Funderar dock på att komplettera med en blå tavla, vad tror ni?

image.jpg

En vecka senare och den bara växer och växer. Vilken j-vla pjäs! :)
20181029_125047.jpg
Otroligt snygg! :pompus: Framstår alltmer som drömklockan med stort D i mina ögon, med den länken och den ringen. :confused: Finns det ens nån liten aspekt som kunde varit bättre? Storleken ser också bra ut. Ungefär hur grov arm har du? Funderade du någon gång på att välja silverfärgad tavla? Den blå ser iofs fantastisk ut. Mvh

Otroligt snygg! :pompus: Framstår alltmer som drömklockan med stort D i mina ögon, med den länken och den ringen. :confused: Finns det ens nån liten aspekt som kunde varit bättre? Storleken ser också bra ut. Ungefär hur grov arm har du? Funderade du någon gång på att välja silverfärgad tavla? Den blå ser iofs fantastisk ut. Mvh
Den blå slår silver alla dagar i veckan. Silver tröttnade jag på rätt fort men den blå tror jag att jag aldrig kommer kunna tröttna på..

• Like
Reactions: Man
Synd att det inte finns microjustering på superjubileet. Nu när det är lite klyligare ute tycker jag det blir väldigt svårt att få till en bra storlek. Hur gör ni?

Tack så mycket! Det enda som jag märkt av är just länken. Jubileet med hidden clasp är ett måste och otroligt snyggt IMO, men just micro justeringen saknas ibland. I mitt fall sitter den perfekt just nu, men vi får se hur det blir i sommar. Min handled mäter ca 17,5 cm. Vidare så hade jag bara den blå tavlan i sikte. Skulle man ångra sig och vilja byta tavla så är det ju ingen större kostnad. :)
En sak till som jag föll för är roulette datum. Vill helst att det ska vara rött jämnt :)

Tillbaka
Topp