Djonk
Basic
Kan inte uttala mig om tavlan. Att den har fått en polering är ju inge snack om saken iaf.
Nyfiken fråga, hur ser man det? Vad ska jag leta efter för att kunna se om en klocka är polerad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte uttala mig om tavlan. Att den har fått en polering är ju inge snack om saken iaf.
Du måste lära dig se skillnad på en opolerad och en polerad. Träning ger färdighet.Nyfiken fråga, hur ser man det? Vad ska jag leta efter för att kunna se om en klocka är polerad?
Precis, därav frågan. Vad är det som avslöjar klockan i annonsen ovan?Du måste lära dig se skillnad på en opolerad och en polerad. Träning ger färdighet.
Opolerat spänne på min 16200. Zooma in, kolla och jämför med annonsenPrecis, därav frågan. Vad är det som avslöjar klockan i annonsen ovan?
Hur mycket får du lägga emellan?Behöver hjälp! Beslutsångest..
Hoppas att få hjälp av er DJs fans.
Har en DJ 1601 men den ganska så ovanliga svarta tavlan. Den är polerad. Gillar den skarpt men blir totalt galen på non quickset date funktionen. Låter man den ligga några dagar så måste man veva på kronan bra många gånger.. Nu till mitt problem. Suget efter en Explorer ll är stort. En bytes affär är nära. Ska jag genomföra bytet. Eller kommer jag ångra mig. Vad tycker ni?
10 emellan. Har även andra klockor så dress/allround biten kan jag täcka upp med en annan. Men jag tycker det är ett svårt beslut..Hur mycket får du lägga emellan?
Är quickset det enda du stör dig på - skaffa en Winder.
Explorer II är inte tillnärmelsevis lika allround som en Datejust, själv skulle jag skaffa en winder och behålla.
Vill du verkligen gå från 36mm till 42mm? En DJ är det mest allround som finns näst sub, så jag tycker behåll. Satsa på att tajta till länken iställetBehöver hjälp! Beslutsångest..
Hoppas att få hjälp av er DJs fans.
Har en DJ 1601 men den ganska så ovanliga svarta tavlan. Den är polerad. Gillar den skarpt men blir totalt galen på non quickset date funktionen. Låter man den ligga några dagar så måste man veva på kronan bra många gånger.. Nu till mitt problem. Suget efter en Explorer ll är stort. En bytes affär är nära. Ska jag genomföra bytet. Eller kommer jag ångra mig. Vad tycker ni?
Grattis! Snyggaste kombonKikat på denna tråd alldeles för länge och suktat. I lördags slog jag slag i saken och kan numera kalla mig ägare av en datejust I mitt tycke den bästa av kombinationer med fluted bezel, blå tavla och Jubilee länken. Kollar klockan numera oftare än vanligt.
Bra poäng, men jag tror det rör sig om en 16570 som är 40mm. Annars räcker nog inte 10 emellan.Vill du verkligen gå från 36mm till 42mm? En DJ är det mest allround som finns näst sub, så jag tycker behåll. Satsa på att tajta till länken istället
Om det endast är 10k mellan hans DJ och en ny explorer 2 säger jag bara KÖR! snorbilligt då ju men jag misstänker att vi snackar om den äldre på 40mm.Vill du verkligen gå från 36mm till 42mm? En DJ är det mest allround som finns näst sub, så jag tycker behåll. Satsa på att tajta till länken istället
Det är en 16570 med lug holes, 40mmVill du verkligen gå från 36mm till 42mm? En DJ är det mest allround som finns näst sub, så jag tycker behåll. Satsa på att tajta till länken istället
Sant.Bra poäng, men jag tror det rör sig om en 16570 som är 40mm. Annars räcker nog inte 10 emellan.
Jodå, det finns en McGyver här på forumet som jag tror kan fixa såntDet är en 16570 med lug holes, 40mm
Går det ens att göra nått åt länken på dessa äldre Jubilee.
Tack för all hjälp, min ångest är stor..
Bra att veta, tackar för informationen.Jodå, det finns en McGyver här på forumet som jag tror kan fixa sånt
Lycka tillBra att veta, tackar för informationen.
Tror jag åker och tittar på Explorern, så bestämmer jag mig där
Dom har ju kostat så längeSjukt hur det prisutvecklas
När jag kollade så kostade dem strax under 15 och nu 18?Dom har ju kostat så länge
Ålrajt. Mig veterligen listade väl 116234 71.100kr med stick dial och 88.800kr med dia-tavla från förra prishöjningen till denna prishöjning. Dvs typ 2-3 år?När jag kollade så kostade dem strax under 15 och nu 18?
Procentuellt hög ökning
Jag frågade när mamma köpte sin förra året. Kanske blev felinformeradÅlrajt. Mig veterligen listade väl 116234 71.100kr med stick dial och 88.800kr med dia-tavla från förra prishöjningen till denna prishöjning. Dvs typ 2-3 år?
Men det har väl ändrats nu säkert så skulle ej bli förvånad om den listar 20’ nu
Ping @Ernesto
Eller så fick hon rabatt!Jag frågade när mamma köpte sin förra året. Kanske blev felinformerad
PoleradOpolerat spänne på min 16200. Zooma in, kolla och jämför med annonsen
Som @zippan säger. Övning ger färdighet
MINT!Polerad
Det får nog förklaras, tycker den ser rätt ok ut.Åter till https://www.chrono24.se/rolex/datejust--id8830705.htm?showAll=1 som Nissenutz sa om att det ser muggigt ut runtom urverket, är det någon som kan bekräfta eller ha någon synpunkt? Jag är helt ny inom området så jag vet inte riktigt vad det är jag i så fall missar. Tack på förhand!
Om du nu har kollat på så många, vad är det som gör dig så intresserad av just detta exemplar?Åter till https://www.chrono24.se/rolex/datejust--id8830705.htm?showAll=1 som Nissenutz sa om att det ser muggigt ut runtom urverket, är det någon som kan bekräfta eller ha någon synpunkt? Jag är helt ny inom området så jag vet inte riktigt vad det är jag i så fall missar. Tack på förhand!