Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev glad när det dök upp en 116234 på kvällens GTG så jag kunde grundligt jämföra med min 16234! Så nu blev man lite sugen... Men polerade bandhorn är tveksamt. Den är ganska blingig också...
Länken däremot!
Flott med blått!116200 ihop med ett glas Zapaca 23y
Fin torsdag
Flott med blått!
Kul att se dom bredvid varandra det jag gillar med 116234 är roulettedatum. Går det att montera en sådan datumskiva i en 5-siffrig Dj?Blev glad när det dök upp en 116234 på kvällens GTG så jag kunde grundligt jämföra med min 16234! Så nu blev man lite sugen... Men polerade bandhorn är tveksamt. Den är ganska blingig också...
Länken däremot!
Jajemen, 116234!@aleks är din DJ 36mm? Tror jag nästan måste jaga en med isad tavla
Jajemen, 116234!
Ja, den tavlan skiftar riktigt fint i färg.
Bjuder på ett handledsskott till
I den jämförelsen vinner 16234 på alla punkter utom länken ju. Caset på nya ser bara uppblåst ut.Blev glad när det dök upp en 116234 på kvällens GTG så jag kunde grundligt jämföra med min 16234! Så nu blev man lite sugen... Men polerade bandhorn är tveksamt. Den är ganska blingig också...
Länken däremot!
Det har man upplevtBlir aningen mer clean om man tar bort datumbubblan(aceton eller stämjärn?). Har sett det på några sub 116610ln.
Där har vi en!. Fy bubblan när man kan vara utan
Det har man upplevt
Dock är det nu åtgärdat och svart tavla pryder denna för tillfället. Men vit åker nog i när värmen kommer
Finns ett glas att köpa utan bubbla om någon är intresseradDär har vi en!. Fy bubblan när man kan vara utan
Gillar bubblan annars, det är så Rolex!
Nja....behåller mitt glas än så länge men kul att du kör utanFinns ett glas att köpa utan bubbla om någon är intresserad
Det är bytt sedan länge, men glaset är i övrigt felfritt. Orginal glas dät bubblan ”just pop off”. Dåligt limmat är troligtvis förklaringenNja....behåller mitt glas än så länge men kul att du kör utan
Du får visa en bild på den med svarta tavlan, det är ju alltid en grym combo!Det är bytt sedan länge, men glaset är i övrigt felfritt.
Grymma! It takes two to tango
Bjussar på frugans med blå stickdial och oyster som jag lånar ibland
Hann inte inom AD:n för blev ont om tid för att hinna till GTGn i tid! Fick som du kan se i tråden pröva en 116234 med svart dial - den moderna varianten av min 16234. Riktigt skön känsla och tyngd. Länken är veklingen extremt bra och skön! Tyvärr faller den på de polerade bandhornen och att klockan är väldigt blingig... Det som gör den extra blingig är ju fluted bezeln - men älskar fluted! Kanske något man kan komma över längre fram! Det mesta svänger ju ganska mycket i smak och tycke gällande det här med klocksamlandeÖnskar dig en trevlig upplevelse(och förbered dig ngt på en blingig resa) om de har några silvertavlor inne!. Du lär inte bli besviken!. Är förstående, 5-siffrigt är skitfint så kör på det!. Lite bling har väl aldrig skadat, dock tycker jag det är smaskens på 116200(vill ju försvara min klocka såklart) och visst är det lättare att skapa hairlines men å andra sidan blir det mer sport i det hela och hålla den repfri. Jaså du är inställd på en tuxedo.....och vad ska man säga mer än att det är kul och grym combo!. Jag gillar. Kanske du fixar allt innan jul/nyår?-tänk framför brasan en cigarr och ett glas med random vätska i och nya klockan. Men, men ta den tid som behövs för att finna ett fint ex, det lönar sig!
Teaser:
Sorry för plasten som vanligt...
Rågillar ju fluted, hur ljuset reflekteras! Tycker slät är lite tråkigt med jubilee men får kollar irl och se om man kan konventeras!Kul med gtg och fin är 116234 men.......skippa ~sågtandsringen~ och kör på slät!. Länken är omöjlig att ogilla
Min förra coola mr.Black:
(Den plastade jag av rätt fort och nu närmar sig avplastning på min nya silvriga 116200)
Äntligen kunde jag jämföra dem bredvid varandra och båda har sina för- och nackdelar! Fördelarna på sexsiffrig är ju kvalitén men framförallt länken! Riktigt gedigen och skön tyngd. Nackdelen är de polerade bandhornen men kanske något man kan komma över. Hela upplevelsen av klockan var otroligt härligt och just hur gedigen den känns gör att man blir sugen på en sexsiffrig. Fick redan igår en förfrågan på min 16234... Så vi får se vad som händer!Kul att se dom bredvid varandra det jag gillar med 116234 är roulettedatum. Går det att montera en sådan datumskiva i en 5-siffrig Dj?
Instämmer! Minus är polerade bandhorn, större boett och sammantaget att den är för blingig. Men bli inte förvånade om jag ändrar mig en vacker dag!I den jämförelsen vinner 16234 på alla punkter utom länken ju. Caset på nya ser bara uppblåst ut.
Nejdå, jag är inte partisk. (Har faktiskt haft båda dock)
Jag har ägt en 116200 med oysterlänk innan, den va riktigt go. Kanske måste prova en med jubilee med.. verkar hyllad av alla här kommer min förra med svart tavla och slät ring.. perfekt vardagsklocka, ångrar lite att jag sålde den.Äntligen kunde jag jämföra dem bredvid varandra och båda har sina för- och nackdelar! Fördelarna på sexsiffrig är ju kvalitén men framförallt länken! Riktigt gedigen och skön tyngd. Nackdelen är de polerade bandhornen men kanske något man kan komma över. Hela upplevelsen av klockan var otroligt härligt och just hur gedigen den känns gör att man blir sugen på en sexsiffrig. Fick redan igår en förfrågan på min 16234... Så vi får se vad som händer!
Roulettdatum har jag fortfarande svårt för. Vet heller inte om man kan slänga in en på en femsiffrig.
Jaha nu förstår jag men bra att du fick känna på 116234 iaf. Precis, man känner det är lite mer tyngd och storlek i den där jubilee'-länken väger ngt mer än den äldre länken. Jo med polerade bandhorn+fluted är det kanske inte allas smak men jag gillar det när min lust faller in. Drömmarna blir då antingen med jubilee' eller ändlänkar+läder. Men!, kanske en dia-tavla och slät ring hade smakat med blanka bandhornen för dig, se @Stomatologen grymma 116200 med blå dia-tavla(flik 281)?.Hann inte inom AD:n för blev ont om tid för att hinna till GTGn i tid! Fick som du kan se i tråden pröva en 116234 med svart dial - den moderna varianten av min 16234. Riktigt skön känsla och tyngd. Länken är veklingen extremt bra och skön! Tyvärr faller den på de polerade bandhornen och att klockan är väldigt blingig... Det som gör den extra blingig är ju fluted bezeln - men älskar fluted! Kanske något man kan komma över längre fram! Det mesta svänger ju ganska mycket i smak och tycke gällande det här med klocksamlande
Blir ingen ny klocka innan nyår då jag prioriterar lite resande innan nytt jobb. Men så fort allt annat är avklarat så lutar det åt en 16200 med tuxedo som jag visat här innan. Skulle jag hitta ett fint skick innan så får man ju slå till
Slät ring med jubilee' är enklare stilen men ack så snyggt!Rågillar ju fluted, hur ljuset reflekteras! Tycker slät är lite tråkigt med jubilee men får kollar irl och se om man kan konventeras!
Ser dock ganska schysst ut på bild!
Glömde ringa nymans ur i Västerås samt bergströms i Uppsala idag, vet att 116234 var på ingång för 2 veckor sedan. Någon som vet om det ramlat in lr om 116200 finnes? Helst med superjubilee.