• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

IMG_3980.JPG
Blev en chocklad biskvi som tröst
Omväxling förnöjer och det skadar inte att prova!........vill nu inte såra men det är nog tavlan som inte är "tuff"(annars jättefin tavla) nog för ett nato?.
Prova annars ett läder, svart eller brunt med 2st kontrastsömmar nära bandhornen?. Då kan du inte hamna fel.
Tycker det här är coolt och blir kanske lite bättre då läder alltid funkar fint till 5-siffrig DJ i mitt tycke:
TWO-DATEJUSTS-CROP-SQUARE.jpg

Btw, blir det inte bättre, prova starkare choklad:D:
NyDesign_PunschRulle-630g-1024x533.jpg

Omväxling förnöjer och det skadar inte att prova!........vill nu inte såra men det är nog tavlan som inte är "tuff"(annars jättefin tavla) nog för ett nato?.
Prova annars ett läder, svart eller brunt med 2st kontrastsömmar nära bandhornen?. Då kan du inte hamna fel.
Tycker det här är coolt och blir kanske lite bättre då läder alltid funkar fint till 5-siffrig DJ i mitt tycke:
TWO-DATEJUSTS-CROP-SQUARE.jpg

Btw, blir det inte bättre, prova starkare choklad:D:
NyDesign_PunschRulle-630g-1024x533.jpg
Funderar starkt på att anmäla ditt inlägg haha. har några läderband liggande dom passar fint ser stilrent ut men natot såg fjantigt ut men var tvungen o testa. Likör chocklad det är fina grejer :)

Funderar starkt på att anmäla ditt inlägg haha. har några läderband liggande dom passar fint ser stilrent ut men natot såg fjantigt ut men var tvungen o testa. Likör chocklad det är fina grejer :)
hehe då gör jag motanmälan för ditt stilbrott med natot:p. Dessutom kan du bli uthängd i den "osunda" tråden: https://klocksnack.se/threads/tråden-där-rätt-klocka-får-fel-band-ej-för-känsliga-läsare.67775/page-5#post-1899636

Perfekt om du har läderband annars menade jag ett sådant: https://www.bulangandsons.com/watch-straps/black-leather-watch-strap.html

Hello! Kan verkligen inte släppa tanken på 116200/116234 så jag jagar med ljus och lykta. Har ni något tips på vart man kan leta om köpesannonsen här på KS inte bär frukt och LW, UV och RW inte har något vettigt inne. Är det bara att köpa nytt kvar eller har ni några andra kranar? :)

Hello! Kan verkligen inte släppa tanken på 116200/116234 så jag jagar med ljus och lykta. Har ni något tips på vart man kan leta om köpesannonsen här på KS inte bär frukt och LW, UV och RW inte har något vettigt inne. Är det bara att köpa nytt kvar eller har ni några andra kranar? :)
Prova Chrono24?. Tänk på att lägga på ca 3,5% om du väljer thrusted checkout.

Tack för svar. Scannar där dagligen också men priserna ligger så pass högt där att det knappt lönar sig mot att köpa nytt hemma. Svaga kronan gör väl sitt.
Köpte själv nyligen en ny 116200 med silver stick dial via C24 men skippade thrusted checkout och visst blev det ändå dyrare än vad jag hade tänkt mig men å andra sidan fick jag klockan snabbt:). Skulle bli en ny för runt 56' men var reserverad så jag fick lasta upp lite mer på en annan.

Senast ändrad:
hehe då gör jag motanmälan för ditt stilbrott med natot:p. Dessutom kan du bli uthängd i den "osunda" tråden: https://klocksnack.se/threads/tråden-där-rätt-klocka-får-fel-band-ej-för-känsliga-läsare.67775/page-5#post-1899636

Perfekt om du har läderband annars menade jag ett sådant: https://www.bulangandsons.com/watch-straps/black-leather-watch-strap.html
Har faktiskt kollat in deras band lite funderar på att beställa : https://www.bulangandsons.com/watch-straps/two-piece-straps/cognac-brown-leather-watch-strap.html

Sen är det det där med prissättningen också. Det finns t.ex. en 116200 med oyster ute (de features jag helst vill ha) men som är från 2015 och kostar 56k vilket ju bara 5k under nypris. I min värld behöver det vara större skillnad än så för att jag ska välja beg 3-4 år gammal före en ny.

Men det kanska bara är jag.

Jag har sett två 116200 med säljare som verkar seriösa. Men håller med om att Blocket är lite... minerad mark.

Sen är det det där med prissättningen också. Det finns t.ex. en 116200 med oyster ute (de features jag helst vill ha) men som är från 2015 och kostar 56k vilket ju bara 5k under nypris. I min värld behöver det vara större skillnad än så för att jag ska välja beg 3-4 år gammal före en ny.

Verkligen!

Som regel finns prutmån. Har själv aldrig köpt något på c24 för utsatt pris. Ibland får man dock göra köpet utanför c24 för att få en mer rejäl rabatt.
Edit, insåg just att det kanske inte är c24 som avses?

Just i mitt exempel tänkte jag på blocket men samma fenomen finns nog på c24. Men intressant med ev prutmån. Jag har ju inget att förlora på att testa :)

Som regel finns prutmån. Har själv aldrig köpt något på c24 för utsatt pris. Ibland får man dock göra köpet utanför c24 för att få en mer rejäl rabatt.
Edit, insåg just att det kanske inte är c24 som avses?

Vilken ref är detta? OP finns väl inte med datum? Och är det en DJ så ska det väl stå just Datejust på tavlan?
Screenshot_20181127_210011.jpg

115234. Det är en Date, som det står.

Rolex Date är 34 mm. Skiljer sig i storlek mot DJ.
Date förvirrar mig. Jag trodde skillnaden var att de var 34mm och utan datum. Men, om inte datumet skiljer åt, utan bara storleken. Varför inte då bara kalla den för en 34mm datejust?!

Date förvirrar mig. Jag trodde skillnaden var att de var 34mm och utan datum. Men, om inte datumet skiljer åt, utan bara storleken. Varför inte då bara kalla den för en 34mm datejust?!

Namnet "date" anger ju just att de har datum. Utan datum snackar vi ju t.ex. Oyster Perpetual utan ytterligare specifikation. Men visst är det lite förvirrande. :)

Tillbaka
Topp