• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

God Jul i stugan önskar 16014 :happyhappy:

IMG_20181224_091819.jpg
Kul att se en modern tavla i en pleximodell. Är det monterat hos AD? Inget knorr över att det var fel?

Jag började ju min Datejust karriär med Arabiska siffror men sedan har det blivit mainstream stickdial för min del. Den där tavlan ger en modern känsla.

Kul att se en modern tavla i en pleximodell. Är det monterat hos AD? Inget knorr över att det var fel?

Jag började ju min Datejust karriär med Arabiska siffror men sedan har det blivit mainstream stickdial för min del. Den där tavlan ger en modern känsla.
Inget knorr, gissar att detta är vad som är ersätter de gamla tavlorna som väl inte produceras i samma utsträckning längre? :) gillar den moderna touchen och lumen i siffrorna, blev lite vräkigare vilket jag var ute efter.

Någon som har en Thunderbird/ Turnograph som ligger och skräpar? Har haft både datejust Pie pan och Tudor Date day och formatet är helt rätt för mig så nu är jag på jakt efter en Thunderbird. /H

Varit sugen på en 116200 med tuxedo/blå med grus ett tag och blev inte mindre sugen nu när jag fick hem denna och upptäckte att jag nu kommer överens med 36mm:)
Jag kände samma sak när jag testade min första DJ, efter det har jag haft svårt att kunna använda något som är större, det har sedan bara fortsatt i den riktningen...alltså mindre strl på klockorna.

Jag kände samma sak när jag testade min första DJ, efter det har jag haft svårt att kunna använda något som är större, det har sedan bara fortsatt i den riktningen...alltså mindre strl på klockorna.
Samma här, tidigare ville jag bara ha 42-45 men nu känner jag att 36 är on spot och min Explorer på 39 känns nästan som ett väggur:D

Tillbaka
Topp