D
Deleted member 4412
Guest
Sista bilden innan den åker in i facket igen
Ref 16234 blå stick tavla på Oyster
Ref 16234 blå stick tavla på Oyster
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är Lucia ändrat till den 16e?Glad Lucia önskas alla Datejust fantaster!
Man måste vara före sin tid. I framkant. Rätt datum är för OWGs.Är Lucia ändrat till den 16e?
Har fått en känsla av att de sexsiffriga har en något mindre förstoring. Eller mindre siffror.Jag vet att det kan räknas som fel tråd, men känns denna legit? Tycker att datumet förstorar lite dåligt men har ingen DJ att jämföra med. Har bett om fler bilder. 116234,
De är ganska lika i både utseende och känsla, egentligen är skillnaden bara quick set samt vilken länk du har tur (eller otur) att få på den.Tänkte köpa en 16234 men har nu börjat snegla mer och mer på en 16014. Lite sugen på den renare tavlan och plexi. Men quickset är ett måste därför är inte 1601 ett alternativ. Någon som som haft båda och kan dela med sig av sin syn på de olika referenserna? Mer intresserad av det visuella och känslan på handleden än skillnader i urverk, om ni förstår vad jag menar.
Uttalade du dig om skillnaden mellan 1601 och 16014 nu? Får den känslan. Kanske blev förvirrande att jag nämnde 1601 som jag inte är intresserad av pga avsaknaden av quickset. Frågan gällde skillnaden mot 16234.De är ganska lika i både utseende och känsla, egentligen är skillnaden bara quick set samt vilken länk du har tur (eller otur) att få på den.
Uttalade du dig om skillnaden mellan 1601 och 16014 nu? Får den känslan. Kanske blev förvirrande att jag nämnde 1601 som jag inte är intresserad av pga avsaknaden av quickset. Frågan gällde skillnaden mot 16234.
1601 och 16014 kommer väl bara med lugholes om jag minns rätt medans 16234 kan variera beroende på årgång.. säkert någon ninja i tråden som kan lägga till/utveckla.Kan någon förklara hur det ligger till med bandstiftshålen på Datejust? Tycker mig ha sett klockor till försäljning både med och utan hål på boettens utsida. Jag är främst intresserad av 1601, 16014 och 16234. Finns det variationer inom någon eller flera av dessa referenser när det kommer till boettens utseende?
Stämmer, 16234 hade lugholes fram till mitten av 90-talet.1601 och 16014 kommer väl bara med lugholes om jag minns rätt medans 16234 kan variera beroende på årgång.. säkert någon ninja i tråden som kan lägga till/utveckla.
Tack för era svar! Man lär sig nya grejer hela tiden när man snöar i på en ny klockaStämmer, 16234 hade lugholes fram till mitten av 90-talet.
har prövat nya 36 G/s några gånger nu och är rätt såld måste jag erkänna men idag så hittade jag en närbild på nya indextavlan
såg att dom lagt till en logga nere vid Swiss made!
sen vettifan om jag gillar nya index tavlan
Tror ni nya stålisen som ju antagligen kommer till nästa år har samma sorts tavla eller dom kanske inser hur ful den är och gör om den?!
Nu jäklar ska jag se till att få tag i en 116234! Suget växer sig bara starkare märker jag. Lite osäker om jag ska satsa på en ny hos AD (osäker på väntetid) eller om jag ska försöka hitta en beggad. Är ute efter en med blå stick dial men om jag t ex hittar en svart, vad är kostnaden för att byta till en blå hos urmakaren? Vad säger expertisen i denna tråd?
5800 kr för tavla o byte hos NymansNu jäklar ska jag se till att få tag i en 116234! Suget växer sig bara starkare märker jag. Lite osäker om jag ska satsa på en ny hos AD (osäker på väntetid) eller om jag ska försöka hitta en beggad. Är ute efter en med blå stick dial men om jag t ex hittar en svart, vad är kostnaden för att byta till en blå hos urmakaren? Vad säger expertisen i denna tråd?
5800 kr för tavla o byte hos Nymans
5k, då är montering inkluderat
Tack för det! Inte så farligt ändå5800 kr för tavla o byte hos Nymans
Testa att posta här: https://klocksnack.se/threads/day-date-tråden.16361/Hej experter!
Funderar på att köpa en DD 18238 från 1989 till mig själv i 30års present nästa år (dvs en årsklocka).
Är där något jag ska tänka på, är det en ref med något speciellt att se upp för eller det är bara att tuta och köra om jag hittar en?
Tacksam för all hjälp som finns här på KS!