• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Räcker väl med OT nu, kan bara konstatera:
-Grattis till en trevlig klocka!
-Ännu större grattis till årets klipp (redan 2a januari).
-Några varningsklockor ringer ändå hos mig iallafall.

:)

Räcker väl med OT nu, kan bara konstatera:
-Grattis till en trevlig klocka!
-Ännu större grattis till årets klipp (redan 2a januari).
-Några varningsklockor ringer ändå hos mig iallafall.

:)
Allt verkar enligt min mening vara i sin ordning med äkthetsintyg och garanti från Italiensk handlare på Chrono24.

Gällande alla övriga spekulationer kring klockans ålder mm. är det inget som talar för att klockan är från 2018. Endast garantin på försäljningen av en beggad DJ utfärdat av säljaren på Chrono24 är daterat 2018, d.v.s. därifrån säljaren jag köpte klockan av, ursprungligen handlade från.

Senast ändrad:
Är jag den enda som gillar easylink? Visst är det snyggare med hidden clasp, men jag gillar att kunna justera länken on the fly. Tycker den ser lite mer maskulin ut med nya låset också.
Saknar inte easylink på min DJ, hellre en symmetrisk länk. En nätt klocka på 36mm bärs i min mening bekvämast lite lätt slappt så det finns utrymme för varma dagar.

Är jag den enda som gillar easylink? Visst är det snyggare med hidden clasp, men jag gillar att kunna justera länken on the fly. Tycker den ser lite mer maskulin ut med nya låset också.
När du hittat rätt size är det få länkar som slår denna, utseendet väger upp microjusteringen alla dagar för mig :)
AA36ACF0-F8B5-4038-948A-4533BE27866F.jpeg

Har svårt att se att Rolex skulle göra uppdateringarna i stålvarianten annorlunda mot TT-modellerna!
Nya urverket är en tumme upp, claspen och större index är en stor tumme ner tyvärr..
Tror precis som du att det blir samma case, nya verket, biffigare index och easylink clasp som TT-modellerna. De större indexen är praktiskt men inget vidare snyggt till sådana eleganta bandhorn. Nästan blä:wtf:. Lite väl långa och täcker tavlan onödigt mycket. Nya claspen har jag inget emot för då kan man justera on the fly vilket lämpar sig bra för varma dagar sen är det en fråga om det estetiska jämtemot hidden clasp;). Verkar som att glasringen är lite mindre i dimensionen för att smälta ihop med caset precis som på en 5-siffrig. Hoppas dock att den är lite tunnare än på 116200. Ser bra ut på bild men i verkligheten kanske en annan....
Spännande blir de nya urtavlorna och då jag inte är ett fan av rälsen vore det kul med en svart sunburst utan räls. Det kan flyga för mig även om indexen är biffigare.

m126203-0015.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp