Harry Palmer
Silver
Någon som sitter inne på en aktuell prisuppgift vad det kostar att byta plexi på en DJ hos Krons/Nyman/Rob?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar du inte luggarna, tycker den sitter som en smäck på dig?Min flottiga DJ på handleden (oattraktiva modellen med feta luggar...)
Exakt! Väldigt nöjd med denhärlig bild, silver tavla?
...Men med attraktiva länken Grym tavla!Min flottiga DJ på handleden (oattraktiva modellen med feta luggar...)
Tack så mycket! Jag gillar också hur den bärs. Detta är min andra i exakt det här utförandet, denna dock med mitt namn på certet och jag kommer inte sälja den.Gillar du inte luggarna, tycker den sitter som en smäck på dig?
Jag köpte min TT förra året enbart för att få de feta luggarna
Hej på er rolexkollegor
Ville bara kolla med er från vilket år och om det är någon specifik modell som har jubilee armbandet med dold clasp ?
Grym vardagsklocka.Tack så mycket! Jag gillar också hur den bärs. Detta är min andra i exakt det här utförandet, denna dock med mitt namn på certet och jag kommer inte sälja den.
Tar för givet att frågan gäller 36 mm i stål eller TT.
Alla 1162xx i stål (från -05 och nyare) har det dolda låset. Till TT kom det något år tidigare.
De nya TT-referenserna (1262xx) som introducerades förra året har 'vanligt' lås, vilket tyder på att stålreferenserna kommer uppdateras på samma sätt inom kort.
gillar blanka på denna, hade samma utförande för ett tag sedan och saknar minEfter snart ett år av övervägande så slog jag till på en gammal blå.
Trots att detta förmodligen är det minst pråliga utförandet så är detta en period av tillvänjning för allt blankpolerat. Samtidigt är 36mm så jävla rätt för denna typ av klocka.
Just nu är det starkaste intrycket hur bekväm den är. Ingen kantig boett, länken är följsam och mjuk och även om den sitter tajt med easylinken inne så är den nästan inte märkbar på armen. Den är ju dock snart 11 år så det kanske är slitaget som gör det då min Explorer inte har lika skön länk.gillar blanka på denna, hade samma utförande för ett tag sedan och saknar min
Har du provat superjubilee, där snackar vi skön länk?Just nu är det starkaste intrycket hur bekväm den är. Ingen kantig boett, länken är följsam och mjuk och även om den sitter tajt med easylinken inne så är den nästan inte märkbar på armen. Den är ju dock snart 11 år så det kanske är slitaget som gör det då min Explorer inte har lika skön länk.
Nej, har bara prövat äldre jubilee.Har du provat superjubilee, där snackar vi skön länk?
Ja, de är fina, kan bara hålla med.Nej, har bara prövat äldre jubilee.
Jag var egentligen inställd på en 116234 på Jubilee, mest pga hidden clasp då Jag inte är något fan av de moderna låsen på Rolex, men insåg att jag dras mer åt oyster och slät glasring just nu. Men jag kanske ändrar mig längre fram. 116233 på Jubilee är inte dumt heller
Vad menar du med ocker för en 16200?Ingen som har en 16200 i bra skick som vill sälja till en datejust lös stackare, verkar ju inte växa på träd här på ks och c24 priserna är ju ocker så det sjunger om det
Vad menar du med ocker för en 16200?
Håller med, verkar som alla vill rida på Rolexhypen.Närmare 40k är rätt ocker i min värld för en 16200.
Närmare 40k är rätt ocker i min värld för en 16200.
Håller med, verkar som alla vill rida på Rolexhypen.
Håller med, verkar som alla vill rida på Rolexhypen.
Vad tycker ni att en fin 16200 borde ha för marknadsvärde?
Ok, men vad baserar du det på?Svårt det där med värde då det är så subjektivt men i mina ögon så är en dj 16200 ingen klocka som betingar något premium eller samlarvärde. Börjar bli lite väl dyrt när man kan få en 116200 för någon tusenlapp till
Någonstans runt 30 borde en 16200 utan cert och box ligga tycker jag iallafall.
Böjda?Har en datejust 1603 på jubilee som jag behöver nya böjda bandstift till. någon här som vet vad jag ska ha för stolek på dem ?
Hade hållt med dig för ett par år sedan men inflation och efterfrågan har gjort sitt. I Rolex värld får du nästan ingenting för 30 sedan en tid tillbaka. Är budgeten tight kanske det är mer realistiskt att sikta på en Air-King.Svårt det där med värde då det är så subjektivt men i mina ögon så är en dj 16200 ingen klocka som betingar något premium eller samlarvärde. Börjar bli lite väl dyrt när man kan få en 116200 för någon tusenlapp till
Någonstans runt 30 borde en 16200 utan cert och box ligga tycker jag iallafall.
Ok, men vad baserar du det på?
Hade hållt med dig för ett par år sedan men inflation och efterfrågan har gjort sitt. I Rolex värld får du nästan ingenting för 30 sedan en tid tillbaka. Är budgeten tight kanske det är mer realistiskt att sikta på en Air-King.