• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Ja men känns allmänt orealistiskt att en äldre modell som finns det finns många av nästan ska springa om nya modeller. Men 16200 kanske är en raritet och eftertraktad? Har ingen jättestor koll på rolex marknaden men har ägt en 16234 och den betalade jag långt ifrån 40k för. Fast det är ju som sagt en subjektiv åsikt och alla har ju rätt att tycka olika om värderingar och priser :)
Egentligen är det ju inte så märkligt om efterfrågan finns. Eftersom produktionen upphört blir fina ex allt svårare att få tag på och dessutom ser 5-siffriga Rolex ganska annorlunda ut från 6-siffriga så smaken styr ju också efterfrågan.
Till syvende och sist är det marknaden som styr vad saker kostsr., som vanligt.

Någon i tråden som kört någon av nedan under en period och vill komma med tankar och kommentarer?

4B707FC6-15D5-4EDA-9175-61252BA67116.jpeg

Någon i tråden som kört någon av nedan under en period och vill komma med tankar och kommentarer?

Ja, jag har haft 2st DJ41 med svart tavla. Glittrar sådär perfekt som bara en Rolex med en räfflad vitguldsring kan göra:). På mina handleder sitter den perfekt och jubileelänken är väldigt skön. 36mm blir för liten helt enkelt. Men det är många med lite smalare handleder som tycker tvärtom.

Själv väntar jag spänt på nya DJ 36 i helstål men iofs inte fel med en större DJ som komplement till en 36:a;). Med stor sannolikhet dyker den upp på baselmässan och jag hoppas man kan välja Wimbledon-tavlan:wideyed:
Men det är väl lägre sannolikhet för den tavlan gör sig nog bäst på det större formatet 41mm och då på helstål/vitguld just för att den gröna färgen bryter av det övriga så härligt. En färgklick helt enkelt.

Senast ändrad:
Är det någon som vet ifall det finns halva länkbitar till oysterlänken på en 116200? Sitter för löst i nuläget men blir för tight om jag tar bor en länk och kör med "micro adjustern" utsläppt.

Är det någon som vet ifall det finns halva länkbitar till oysterlänken på en 116200? Sitter för löst i nuläget men blir för tight om jag tar bor en länk och kör med "micro adjustern" utsläppt.
Du kan ju flytta fästet till easylinken i tre steg. Jag justerade min så att den sitter perfekt med easylinken infälld och skönt löst med den ute. Ett bandverktyg eller dyl räcker för att justera.

Jävligt bra tavla faktiskt. Blir lite sportigare med arabiska. Har fått för mig att den tavlan har chromalight istället för superluminova. Stämmer det? Nu blev jag sugen på en likadan tavla till min!
Tack! Tror det är chromalight.. den lyser ju inte så man blir bländad men är väl rätt dryg rent tidsmässigt är min uppfattning, får ladda upp och se om den fortfarande lyser imorgonbiti :) ska väl hålla cirka 8h. om det är chromalight.

Tillbaka
Topp