Ah då är jag med svar: grönt!
Ok då är det inte chromalight kanske var 41an som hade det... HMMM
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah då är jag med svar: grönt!
Så sant.., superluminova på denna. Dålig koll på lysmassornaOk då är inte chromalight kanske var 41an som hade det... HMMM
Så sant.., superluminova på denna. Dålig koll på lysmassorna
@Red Scream @Bagarebergstrom upp med lumeshots på era!
Tog några foton på dom tillsammans nu, tycker kronan är snyggare utformad på 16014, plexiglaset är ju mysigt i sig även om jag kanske föredrar safir, viktmässigt med ungefär lika långa länkar så låg 16014 på 88 gr. och 116200 på 110 gr. Ursäkta halvrisiga foton, ljuset är ju inte att hurra för denna årstid.Skulle vara kul om du gjorde lite jämförelsebilder på båda generationerna nu när du har likadan tavla och jubilee på båda
Kul!Tog några foton på dom tillsammans nu, tycker kronan är snyggare utformad på 16014, plexiglaset är ju mysigt i sig även om jag kanske föredrar safir, viktmässigt med ungefär lika långa länkar så låg 16014 på 88 gr. och 116200 på 110 gr. Ursäkta halvrisiga foton, ljuset är ju inte att hurra för denna årstid.
Det kostar runt 1000-lappen att byta tavla hos AD, de vanliga tavlorna listar 4000-5000kr cirka!Hur lätt är det att byta tavlan på en DJ? Kostnad för det mellan tummen och pekfingret? Tänker ifall man hittar en begagnad som är exakt vad man söker, men tavlan ej är vad man tänkt sig.
Det kostar runt 1000-lappen att byta tavla hos AD, de vanliga tavlorna listar 4000-5000kr cirka!
Fel visare för klockan?Det var DJ2 tydligen
Svar ja.Hej, jag har en fråga om 16234.
Har alla dessa vitguld på bezelen och quick set?
Mvh
Har för mig det kostade 1500kr för mig hos Rob för nåt år sen.Hur lätt är det att byta tavlan på en DJ? Kostnad för det mellan tummen och pekfingret? Tänker ifall man hittar en begagnad som är exakt vad man söker, men tavlan ej är vad man tänkt sig.
Fel visare för klockan?
Jag fick en klocka levererad från AD som hade fel visare(fel lume) för tavlan...Tror faktiskt inte det. Har för mig att det bara är just den tavlan som har chromalight. Varför vet jag inte.
Någon som vet när lumen ändrades så det är olika färg på index och visare, är det ett genidrag eller bara irriterande?
Fick hämta min 116234 som också har silver-tavla..
Jag fick en klocka levererad från AD som hade fel visare(fel lume) för tavlan...
https://klocksnack.se/threads/datejust-och-date-tråden.6866/page-244#post-2433504
AD fixade det direkt då det var fel..
Datejust 41 har chromalight också.Ja det kommer jag ihåg haha.
Läste på Rolexforum att det endast är Rolex ”toolklockor” som har chromalight. Dvs alla dykare, Daytona, Explorer, GMT, YM och Milgauss (har säkert glömt nån mer).
Har även läst att vissa DJ tvåor har levererats med chromalight och andra inte. Orsak unknown. Men standard för DJ ska iaf vara superluminova vad jag vet.
Blev nyfiken på vad det var för lume på arab 36 tavlan då jag tidigare sett den med chromalight dock var det till DJ 2 visade det sig nu.
Datejust 41 har chromalight också.
Det vet jag tyvärr inte, men den klassiska med stavindex har i alla fall.Har alla det eller bara vissa?
Riktigt fin! Den sexsiffriga med, riktig lyxlirardinkaSkönt att va tillbaka, fast denna gång med äldre referens (16233)
Kan sakna min gamla 116234 ibland.
Absolut, som en explorer!. Med mer lysmassa hade den blivit en riktig toolwatch16200 idag måste nästan vara den sportigaste 5-siffriga DJ man kan ha?
Hehe nä den är inte med på mina vildaste äventyr direktAbsolut, som en explorer!. Med mer lysmassa hade den blivit en riktig toolwatch
.......dock hade jag inte bestigit berg med den i det knivskarpa skicket
Livet är fyllt av äventyr. Rolex-verken ska tydligen palla mer än vad man tror men det är såklart inte nyttigt att cykla med klockan på kullerstenHehe nä den är inte med på mina vildaste äventyr direkt