Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns tyvärr som man får ge 20 för ett bra exemplar utan servicebehov idag.Har länge letatefter en DJ 1601/1603 i 16-18kkr klassen, någon som vet något bra ställe att leta på? Utöver Kaplans, här och på Chrono.
Mvh, Albert.
Jaha, såpass. Men jag kan tänka mig att gå upp till 19-19,5, för det borde man väl hitta någon? Finns ju en fin ute på forumet nu.Känns tyvärr som man får ge 20 för ett bra exemplar utan servicebehov idag.
Alternativt en för 16 som du får ett utlåtande om av ADurmakare och om det bara krävs normal service har du en nyservad keeper för 21,5.Jaha, såpass. Men jag kan tänka mig att gå upp till 19-19,5, för det borde man väl hitta någon? Finns ju en fin ute på forumet nu.
Låter väldigt smart! Jag väntar några veckor och ser ifall det kommer upp någon i 18-19 klassen. Om inte får jag se mig omkring vilka alternativ jag har, tack för hjälpen!Alternativt en för 16 som du får ett utlåtande om av ADurmakare och om det bara krävs normal service har du en nyservad keeper för 21,5.
När det gäller att ändra storlek på länken på en 1601, dvs förlängningen på spännet, inte lägga till länkbitar, skulle ni lämna det till vilken urmakare som helst?
Till vilken urmakare som helst, ja. Det är väl så simpelt att man kan göra det själv också.
Litar inte på mig själv!
Hehe, men allt man behöver göra är att trycka lite på piggen tror jag. Bra timpenning för en urmakare iaf
När det gäller att ändra storlek på länken på en 1601, dvs förlängningen på spännet, inte lägga till länkbitar, skulle ni lämna det till vilken urmakare som helst?
Haha, litar nog inte på dig heller efter det inlägget.
Efter mycket om och men köpte jag en "vanlig" klocka. Det är min andra "finklocka" och de båda är diametralt olika i stilen. Jag sökte det sobra med en lite löst hängande länk som faller ut lite mot handen. Det här är en ny 116234. Som vanligt efter att beslutsångesten nått sin ände är det dags för nästa steg, att söka information som stödjer att jag gjort rätt val. Det finns några klockor och märken att välja på i beslutsprocessen som ska ner i psyket och kokas ner till en enda. Nu infinner sig lugnet, jag är klar. Hur mycket man än tänker igenom köpet, vet man inte hur det känns när man kommer hem med boxen och ska öppna i ensamheten. Då sätts det igång nästa process. - Vad fin den är men kanske skulle jag valt vit tavla, undrar hur det hade känts? Nu är det gjort och jag är nöjd. Min första Rolex sitter på armen. På vägen i beslutsprocessen har jag valt bort flera modeller. Snart kommer jag att börja tänka på dem, men inte än. Nu ska jag njuta av en riktigt klassisk klocka.
Postar min fråga här då den rör DJ.
Har möjligheten att köpa en 116200 idag, enligt säljaren har den blivit väldigt lätt polerad och enligt deras jämförelse med en inplastad ny så skiljer det sig inget (tex bandhorn)
Med tanke på all hets det är kring polerat/icke polerat vill jag höra vad ni anser om denna - ser denna ok ut?
Riktigt cleant! Vad är det för band?Två svarta matta...