Jonte73
Guld
Inte quickset. Tycker omkring 17-19 är rimligt.
Tack, är det 16030 först som får quickset ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte quickset. Tycker omkring 17-19 är rimligt.
Tack, är det 16030 först som får quickset ?
Stämmer, eller i alla fall alla 5-siffriga ref. (och framåt)
Stämmer, eller i alla fall alla 5-siffriga ref. (och framåt)
Men de har inte plexi va?
Tidiga - plexi
Sena - safir
Minns inte exakta året i huvudet men gissar på sent 80-tal. 16030 ska ha plexi... Vad jag förstått.
Edit: 1989 enligt Rolex Forum, förutom guldversionerna.
Men piepan effekten på tavlan rök direkt?
Japp, tråkigt nog. Tycker att de få mm av fasning på tavlan gör mycket på en så enkel design som DJ, där detaljerna gör stor skillnad.
Fasningen syns tydligt här på min 1601, skuggan från kl 1-8 framförallt...
Vi har hållit ihop i drygt 15 år nu.
Tänkte att det här måste vara rätt tråd för denna fråga:
Kan man inte längre köpa ny DJ med s.k. "tapestry" tavla?
Om inte, går det att köpa en ny DJ och sen be AD:n montera en gammal tapestry tavla?
Bilder lånade från Google
Nej, det närmsta du kommer är "sunbeam":
Är måtten densamma på fem- och sexsiffriga DJ funkar det rent funktionsmässigt men du måste ha någon som vill utföra bytet åt dig. AD är inte alltid så sugna på att ändra om original, även fast det händer.
Köp annars en femsiffrig som har "tapestry" som originalutförande.
Vad föredrar panelen på en vintage DJ av följande: Jubilee, läderband, perlon eller nato?
eller oyster kanske du glömt?
Jubilee.Vad föredrar panelen på en vintage DJ av följande: Jubilee, läderband, perlon eller nato?
Vad föredrar panelen på en vintage DJ av följande: Jubilee, läderband, perlon eller nato?
Tog tag i saken!Bu vad tråkigt det är att bläddra igenom tråden när man inte har en datejust längre!
Jubilee sen Oyster. Länk vinner alltid i längden.Vad föredrar panelen på en vintage DJ av följande: Jubilee, läderband, perlon eller nato?
Var på stan och hämtade ett rolex spänne och skaffade läder. Hade inte bestämt mig men så här blev det.
Jag gillar det, struts trodde jag aldrig! Vad säger ni? Bra eller anus?
Stämmer mycket bra. Var lite mycket att få i spännet å så men blev bra till slutSnyggt, har själv haft tanken på ett struts till min. Hirsch?
Tillbaka på länk för mig idag.
Stavningskontroll... Det var meckigt att få i rolexspännet då sprinten är rätt tjock och hirsch lädret tight. Men se till att ha ordentliga verktyg eller få det gjort(vilket jag fick ) .Stämmer mycket bra. Var lite mycket att få i spännet å så men blev bra till slut
Langar in min här också, studentpresent från 80-talet och en keeper for life.
Fantastiskt snygg tavla!Langar in min här också, studentpresent från 80-talet och en keeper for life.