Svaret är detsamma skulle jag sägaFel av mig. Menar alltså bara en extra länk-bit. Länken är det inget större fel på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svaret är detsamma skulle jag sägaFel av mig. Menar alltså bara en extra länk-bit. Länken är det inget större fel på.
https://www.keepthetime.com/blog/rolex-datejust-16233-vs-16013-differences/Förlåt min okunnighet men kan nån redogöra för skillanden mellan 16013 och 16233?
Båda är 5-ställiga referenser och TT från 80/90-tal och verkar komma på 62523H18 länk?
Är en föregångare till den andra eller producerades de paralellt?
Finns det nån uppenbar skillnad mellan modellerna avsende verk, case etc? e
Någon som varit OWG längre tid med DJ? Hur har det funkat för er?
![]()
SköntSnart ett år som OWG med min 116234!fungerar finfint!
![]()
I april ett år, kärleken blir starkare för varje dag!Någon som varit OWG längre tid med DJ? Hur har det funkat för er?
![]()
Med päron?Jävligt bra kombo.. jubilee, vitguldskrans & GT!
![]()
Den är väldigt bra, vilket år är den ifrån?16234 köpt av första ägaren. Nyligen varit på spa där insidan justerades medan utsidan förblev orörd
![]()
K serie ca 2001Den är väldigt bra, vilket år är den ifrån?![]()
Snyggt, 6-siffrig tavla?K serie ca 2001
5-siffrigSnyggt, 6-siffrig tavla?
Hör av dig om du får för dig att sälja den någon gång![]()
Tack, är enda skillnaden mot 6-siffrig minut-index mellan diamanterna?5-siffrig
Yes, tror resten är mer eller mindre same sameTack, är enda skillnaden mot 6-siffrig minut-index mellan diamanterna?![]()
Jag tycker största vinsten på 6-siffriga är superjubileet, lite biffigare case (smaksak vilket man föredrar) sen såklart lättare att hitta ett bra exemplar, garanti etc.@Bagarebergstrom
Du som bevisligen sitter med både den 5- och 6-siffriga reffen i lådan; hur mycket bättre är den 6-siffriga? På vad och varför? Är den värd merkostnaden?
Svår fråga, väldigt individuellt men 6-siffrig: bättre urverk, safirglas, i mitt fall superjubilee som är största anledningen till att jag skaffade en, minus kan jag ibland tycka är blankpolerade bandhorn.@Bagarebergstrom
Du som bevisligen sitter med både den 5- och 6-siffriga reffen i lådan; hur mycket bättre är den 6-siffriga? På vad och varför? Är den värd merkostnaden?
Jag tycker största vinsten på 6-siffriga är superjubileet, lite biffigare case (smaksak vilket man föredrar) sen såklart lättare att hitta ett bra exemplar, garanti etc.
Vinsten för 5-siffriga är borstade bandhorn, mer slimmat case (som sagt smaksak)
Tack, delar av svaren var bekanta, andra inte. Skavfaktorn kände jag inte till.Svår fråga, väldigt individuellt men 6-siffrig: bättre urverk, safirglas, i mitt fall superjubilee som är största anledningen till att jag skaffade en, minus kan jag ibland tycka är blankpolerade bandhorn.
5-siffrig: plexi, quick setdatum, snyggare boett, lägre vikt, funkar att klä i läderband (116200 skaver sönder allt med sin boett) , kul med vintage.
Kan inte direkt svara på vilken du ska välja, du blir nöjd med vad du än väljer. Prisvärt med äldre dj ändå kan jag tycka
116234 är cool, har inte provat den men blir mycket blänk med jubilee, bandhornen och glasringen. 116200 har jag haft två st och tycker de är kalas som vardagsklocka.Tack, delar av svaren var bekanta, andra inte. Skavfaktorn kände jag inte till.
Suktar också efter superjubileet, det är riktigt flott och torde vara riktigt behagligt att bära, tänker jag.
Sen är frågan 116200 eller 116234. Decisions, decisions....
Tack. Som aleks säger, 5-siffrigSnyggt, 6-siffrig tavla?
Hör av dig om du får för dig att sälja den någon gång![]()
Sant. Bra tänkt.116234 är cool, har inte provat den men blir mycket blänk med jubilee, bandhornen och glasringen. 116200 har jag haft två st och tycker de är kalas som vardagsklocka.
![]()
Bild från google