• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Datejust gör sig ju bäst på länk men här kommer ett försök med struts. Yay eller nej?
1C0A7182-8309-45AB-9CE7-62B148D2784C.jpeg
 

Alpftr

Omega
2-Faktor
Går i funderingarna att byta min silvriga tavla till en blå på min 116234.
Var köper man lämpligast en sådan tavla, är det svenska AD som gäller eller finns det alternativ?
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Går i funderingarna att byta min silvriga tavla till en blå på min 116234.
Var köper man lämpligast en sådan tavla, är det svenska AD som gäller eller finns det alternativ?
Spännande! Jag går nämligen i tankarna att gå från blå till silver :) (tänker ljust till sommaren och sedan byta tillbaks till höst och vinter)
Ringde därför Nymans idag och frågade om kostnad. De skulle ta 5800 kr ink byte. Någon som vet vilka tavlor Nymans erbjuder förutom de som är aktuella nu hos rolex.com? Säljaren nämnde nämligen att de har fler men att man måste komma in för att se dessa.
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Spännande! Jag går nämligen i tankarna att gå från blå till silver :) (tänker ljust till sommaren och sedan byta tillbaks till höst och vinter)
Ringde därför Nymans idag och frågade om kostnad. De skulle ta 5800 kr ink byte. Någon som vet vilka tavlor Nymans erbjuder förutom de som är aktuella nu hos rolex.com? Säljaren nämnde nämligen att de har fler men att man måste komma in för att se dessa.
BDF33B95-7C2C-450E-BD74-7CB8DC5D5B42.png

Dessa (med reservation för att någon kan ha blivit discontinued).
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Stort tack!! Hade en förhoppning om att en tavla likt 13/116208-44 skulle finnas :) vart även lite smått sugen på silvriga "tuxedon"
Värt att nämna är att säljaren nämnde att de inte kunde garantera tavelbyten alltför länge då hon trodde att rolex skulle förbjuda detta. Hon sa att de redan gjort det i staterna, och att Europa troligtvis blir nästa. Inget hon var säker på dock
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Värt att nämna är att säljaren nämnde att de inte kunde garantera tavelbyten alltför länge då hon trodde att rolex skulle förbjuda detta. Hon sa att de redan gjort det i staterna, och att Europa troligtvis blir nästa. Inget hon var säker på dock
Hade varit riktigt trist om det blir så, kommer ju sluta med att det blir premium på vissa färger :(
 

Adddoh

Omega
Funderar på en 116234, men den kommer ju eventuellt uppdateras i samband med Basel i år (som har skett med twotone-varianten). Enda nackdelen med att vänta är enligt mig att superjubilee försvinner (får ett oysterclasp med easylink och mikrojustering). Tycker ni som har superjubilee att det är värt att missa uppgraderingarna för?
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Funderar på en 116234, men den kommer ju eventuellt uppdateras i samband med Basel i år (som har skett med twotone-varianten). Enda nackdelen med att vänta är enligt mig att superjubilee försvinner (får ett oysterclasp med easylink och mikrojustering). Tycker ni som har superjubilee att det är värt att missa uppgraderingarna för?
Hade köpt nuvarande modell, hidden clasp och jubilee är halva klockan, enligt mig.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Funderar på en 116234, men den kommer ju eventuellt uppdateras i samband med Basel i år (som har skett med twotone-varianten). Enda nackdelen med att vänta är enligt mig att superjubilee försvinner (får ett oysterclasp med easylink och mikrojustering). Tycker ni som har superjubilee att det är värt att missa uppgraderingarna för?
Föredrar också nuvarande modell pga superjubileet samt något mindre index, dock bättre urverk i den nya och marginellt nättare bandhorn.
Hittar du din "perfect fit" med superjubileet behöver du inte micorjusteringen, räcker med justering av länkar mellan vinter/sommar :)
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Funderar på en 116234, men den kommer ju eventuellt uppdateras i samband med Basel i år (som har skett med twotone-varianten). Enda nackdelen med att vänta är enligt mig att superjubilee försvinner (får ett oysterclasp med easylink och mikrojustering). Tycker ni som har superjubilee att det är värt att missa uppgraderingarna för?
Håller med @Zuuki super Jubileen är fan magisk. Kanske har tur att den sitter bra på mig. Får hoppas att den inte sitter för tight i sommar :)
 
Topp