• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

C089A38D-8526-4EB2-AA8D-A7887F4976E8.jpeg
Har inte ens min DJ 16013 på armen. Har snurrat i watchwinder sedan totalservicen hos Bergströms för 4 år sedan. Har inte blivit av bara.

Var också inställd på jubilee och ev. vitguldsring men var tvungen att slå till när denna dök upp. Slät ring och oyster tonar ner klockan lite och den blir inte riktigt lika "blingig". ;)

Om du kan tänka dig en 5-siffrig ref. så är det kanske en till salu snart :) snarlik konfiguration.
Absolut kan jag tänka mig en 5-siffrig. Beror dock mer på ekonomin och hur den ser ut just då:greedy:
Lite annat som ska införskaffas först, sen ska iofs huset säljas så ligger det rätt i tiden med din försäljning kontra min husförsäljning så är jag mycket intresserad :)

Körde fem år med min 1603. Funkade bra förutom att jag inte riktigt vågade lite på att den var vattentät så på sommaren/semester fick den stanna hemma ibland. Man vill ju inge lägga den på stranden heller. Nu har jag köpt några klockor till men använder ändå denna oftast. Men visst den har fått lite repor och så efter att man renoverat och mekat osv.

E1FC85E7-0ED0-4805-8557-C5C0E0CFD741.jpeg

Någon som varit OWG längre tid med DJ? Hur har det funkat för er?
658B3D35-42B0-4210-AB2A-6FC428612BD3.jpeg

Körde fem år med min 1603. Funkade bra förutom att jag inte riktigt vågade lite på att den var vattentät så på sommaren/semester fick den stanna hemma ibland. Man vill ju inge lägga den på stranden heller. Nu har jag köpt några klockor till men använder ändå denna oftast. Men visst den har fått lite repor och så efter att man renoverat och mekat osv.

E1FC85E7-0ED0-4805-8557-C5C0E0CFD741.jpeg
Kul! Är inte rädd för repor eller bad så det biten är lugn.

Edit: Fin klocka förresten!

Wow, grym bild och ännu bättre klocka :) och tack för den trevlig brunchen!
Tack & tack själv!

Känns dressigare med superjubilee, men snyggt! :) Antar att du är nöjd med den? Något negativt? Måste vara en keeper, antar jag. Nån gång i framtiden skulle jag kunna tänka mig en sådan (eller liknande) som bra komplement till min dykare.
Ja, en av favoriterna. Enda negativa är väl de lite onödigt breda bandhornen, men man kan inte få allt. Keeper är en lite oklart koncept för någon som snarare tenderar att samla.

/B

• Like
Reactions: Man
Om man vill köpa en extra länk till en gammal 1603 med Jubileearmband var kollar man då? Hittar inget på chrono24 men det känns ju som att det borde finnas där.

5312F126-195A-431F-9C4A-FB97F339D11F.jpeg

Om man vill köpa en extra länk till en gammal 1603 med Jubileearmband var kollar man då? Hittar inget på chrono24 men det känns ju som att det borde finnas där.

5312F126-195A-431F-9C4A-FB97F339D11F.jpeg
Kan bli rätt dyrt på c24 om man nu inte har en fallenhet för prutning men ca 13500;- ny hos AD. Gripenbro får in då och då och sist såg jag en tajt och fin 62510 för runt 6-7k vilket är ett normalt pris.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp