Helt sant!Haha, den som väntar på något gott...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt sant!Haha, den som väntar på något gott...
Speedyn är för stor, enkelt!Är det bara jag som går och funderar på att flippa DJ till förmån för en Speedy? Någon som haft tanken eller t.o.m. fullföljt? Jag vet ju att DJ är en förbannat bra klocka, smidig storlek, datum och vattentät men en del av min flippsjuka hjärna tror att en Speedy är att föredra. Hur tänker ni?
Jag gjorde exakt denna resa! Sålde min 116234 och köpte en Speedmaster FOIS. Båda två är grymma klockor. Nackdelen med Datejust tycker jag är att den ibland "blingar" lite väl mycket, Speedmastern känns lite mer nedtonad och casual. Nu saknar jag dock Datejusten när man ser alla bilder och är övertygad om att jag komma äga en igen. Behålla båda känns optimalt om budget hållerÄr det bara jag som går och funderar på att flippa DJ till förmån för en Speedy? Någon som haft tanken eller t.o.m. fullföljt? Jag vet ju att DJ är en förbannat bra klocka, smidig storlek, datum och vattentät men en del av min flippsjuka hjärna tror att en Speedy är att föredra. Hur tänker ni?
Min DJ är med slät ring och på Oyster vilket i sig tonar ner den. Ja, det optimala kanske är att behålla DJ och ev. skramla till en Speedy så småningom.Jag gjorde exakt denna resa! Sålde min 116234 och köpte en Speedmaster FOIS. Båda två är grymma klockor. Nackdelen med Datejust tycker jag är att den ibland "blingar" lite väl mycket, Speedmastern känns lite mer nedtonad och casual. Nu saknar jag dock Datejusten när man ser alla bilder och är övertygad om att jag komma äga en igen. Behålla båda känns optimalt om budget håller
Jag har DJ och Speedy. Ingen kan ersätta den andra skulle jag påstå. Helt olika typer av klockor! Sjukt bra modeller båda två. Har du en 36mm DJ och byter bort mot en speedy kommer den kanske upplevas som väldigt stor. Tycker speedyn känns stor om jag har min datejust en dag och speedyn nästa dag.. samtidigt gillar jag speedyn väldigt mycket och storleken blir egentligen inget problem. Du blir säkert väldigt nöjd oavsett men tror nog att du kommer sakna din DJÄr det bara jag som går och funderar på att flippa DJ till förmån för en Speedy? Någon som haft tanken eller t.o.m. fullföljt? Jag vet ju att DJ är en förbannat bra klocka, smidig storlek, datum och vattentät men en del av min flippsjuka hjärna tror att en Speedy är att föredra. Hur tänker ni?
Två fantastiska klockor men jag tycker ärligt att speedy gör sig bättre på bild än i verkligheten. Upplevde den som lite död i tavlan och för mig är vattentätheten jobbig. Vill inte ta av mig mina klockorÄr det bara jag som går och funderar på att flippa DJ till förmån för en Speedy? Någon som haft tanken eller t.o.m. fullföljt? Jag vet ju att DJ är en förbannat bra klocka, smidig storlek, datum och vattentät men en del av min flippsjuka hjärna tror att en Speedy är att föredra. Hur tänker ni?
Är det bara jag som går och funderar på att flippa DJ till förmån för en Speedy? Någon som haft tanken eller t.o.m. fullföljt? Jag vet ju att DJ är en förbannat bra klocka, smidig storlek, datum och vattentät men en del av min flippsjuka hjärna tror att en Speedy är att föredra. Hur tänker ni?
Är det bara jag som går och funderar på att flippa DJ till förmån för en Speedy? Någon som haft tanken eller t.o.m. fullföljt? Jag vet ju att DJ är en förbannat bra klocka, smidig storlek, datum och vattentät men en del av min flippsjuka hjärna tror att en Speedy är att föredra. Hur tänker ni?
Grym duo, den där!!
Tackar!! känner dock att jag saknar något med ljus tavla. Känns fräscht till sommaren.Grym duo, den där!!
Ja annars vill jag se den bättre!Svårslagen denna, är det bästa datejusten?
Måste stå mellan denna och en likadan fast med silvertavla. Otroligt fina båda två!Svårslagen denna, är det bästa datejusten?
Har faktiskt ägt båda dem och den blåa är mycket bättre IMO. Den silvriga är mer clean och tillbakadragen men tyvärr mycket tråkigare också, inte alls samma djup i tavlanMåste stå mellan denna och en likadan fast med silvertavla. Otroligt fina båda två!
Hade lätt testat en speedy, som den klassiker det är, men storleken i kombination med mitt handledsmått gör att den på mig blir en stor klocka. Vilket inte är min kopp te. Håller mig till DJ.Är det bara jag som går och funderar på att flippa DJ till förmån för en Speedy? Någon som haft tanken eller t.o.m. fullföljt? Jag vet ju att DJ är en förbannat bra klocka, smidig storlek, datum och vattentät men en del av min flippsjuka hjärna tror att en Speedy är att föredra. Hur tänker ni?
På vilket sätt är den att föredra? Vill du ha en icke så vattentät kronograf som passar med typ alla band så är en speedy ett bättre val. Vill du ha en skön klocka du även kan bada eller tom dyka med - kör DJ.Är det bara jag som går och funderar på att flippa DJ till förmån för en Speedy? Någon som haft tanken eller t.o.m. fullföljt? Jag vet ju att DJ är en förbannat bra klocka, smidig storlek, datum och vattentät men en del av min flippsjuka hjärna tror att en Speedy är att föredra. Hur tänker ni?
Vågar man inte byta tavla i en modern DJ med tanke på att den inte blir original och därmed ”oservbar”?Något saknas, en Datejust till frun då jag sålde hennes svarta 116234 igår..
Vi söker något med rolig tavla, blå eller laxfärgad eller något. Måste väl finnas någon som tröttnat så jag slipper beställa en helt ny? 116234, 116200,115200
Sälj den till mig?Vågar man inte byta tavla i en modern DJ med tanke på att den inte blir original och därmed ”oservbar”?
Denna plockade frugan för övrigt ut för ganska exakt ett år sedan och hon är minst lika nöjd nu som då:
Heter tavlan pink eller vad är benämningen?Yes 116200. Haha, hade blivit lätt att förklara varför den inte finns i huset längre
Ganska övertygad om att den kallas pink.Heter tavlan pink eller vad är benämningen?