• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Heter tavlan pink eller vad är benämningen?
KoKa09-10dials05.jpg

Uppe till höger va? Pink

Jag har en 1603 som ju börjar bli ganska gammal nu. Jag har problem att spännet öppnar sig själv när jag rör handen i vissa vinklar. Finns det något man kan göra åt det? Eller är det bara att gilla läget på en gammal klocka?

C4109244-CE0B-49ED-BBA5-9EDFEC1CF881.jpeg

Jag har en 1603 som ju börjar bli ganska gammal nu. Jag har problem att spännet öppnar sig själv när jag rör handen i vissa vinklar. Finns det något man kan göra åt det? Eller är det bara att gilla läget på en gammal klocka?

Vanligt problem med äldre spännen och du kan prova att böja in "käftarna" en aning som utgör låsfunktionen. Vet inte vad ett nytt kostar men några tusingar är inte otänkbart, kanske runt 3-4k?. Ny länk ligger på ca 13500:-

Senast ändrad:

Du kan även prova böja tillbaka denna del(nu är detta superjubilee men beprövat på gamla länken). Genom att få den något rakare så kommer spänningen öka vilket ger en bättre låseffekt.

D64BEF37-D2FF-4AA3-B9BB-41268FD68BE6.jpeg
Dag 2 med min nya DJ. Älskar den ena minuten. Tveksam nästa. Är den för liten? Är den för blingig? Är den precis så klassisk som jag vill? Är det egentligen inte en 214270 jag vill ha? Herregud människa - skärp dig
Tycker den ser bra ut. Oyster och slät ring gör den inte så värst blingig. Storleken är perfekt, även vid köp av explorer så hade jag gått på 36mm.

Tillbaka
Topp