Heter tavlan pink eller vad är benämningen?
Uppe till höger va? Pink
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Heter tavlan pink eller vad är benämningen?
Hörru kompis, var hittar du info om tavlor,länk?
Uppe till höger va? Pink
Googlade "116200+dial+dbrasco" så kom den rosa serien upp . Hehe, nej men sökte bara foton på google så kom det upp, "116200 dials".Hörru kompis, var hittar du info om tavlor,länk?
En del info finns även i denna trådHörru kompis, var hittar du info om tavlor,länk?
Inget serienummer mellan luggarna?Min far har en datejust. Lite osäker på årgången. Någon här som tror sig veta på ett ungefär ?
Ref 1603
3952464 vad jag kan se.Inget serienummer mellan luggarna?
Producerad 1975 vad jag kan se iaf i tabeller3952464 vad jag kan se.
Vilken tabell använder du? Den på Dr. Watch säger 1973.Producerad 1975 vad jag kan se iaf i tabeller
Facit sitter mellan luggarna, sen måste tabellen också vara tillförlitligVilken tabell använder du? Den på Dr. Watch säger 1973.
Tur att du har en nyare där jag har stenkoll på året iaf3952464 vad jag kan se.
Tur att du har en nyare där jag har stenkoll på året iaf
När han köpte den så sa dem 73. Men han va inte riktigt säker. Men stämmer nog då.Vilken tabell använder du? Den på Dr. Watch säger 1973.
BobswatchesVilken tabell använder du? Den på Dr. Watch säger 1973.
Vilken tabell använder du? Den på Dr. Watch säger 1973.
Alla listor är gissningar då det inte finns någon officiell information från Rolex. Så där någonstans är väl en bra gissning.Bobswatches
Vanligt problem med äldre spännen och du kan prova att böja in "käftarna" en aning som utgör låsfunktionen. Vet inte vad ett nytt kostar men några tusingar är inte otänkbart, kanske runt 3-4k?. Ny länk ligger på ca 13500:-Jag har en 1603 som ju börjar bli ganska gammal nu. Jag har problem att spännet öppnar sig själv när jag rör handen i vissa vinklar. Finns det något man kan göra åt det? Eller är det bara att gilla läget på en gammal klocka?
Du kan även prova böja tillbaka denna del(nu är detta superjubilee men beprövat på gamla länken). Genom att få den något rakare så kommer spänningen öka vilket ger en bättre låseffekt.Jag har en 1603 som ju börjar bli ganska gammal nu. Jag har problem att spännet öppnar sig själv när jag rör handen i vissa vinklar. Finns det något man kan göra åt det? Eller är det bara att gilla läget på en gammal klocka?
Du kan även prova böja tillbaka denna del(nu är detta superjubilee men beprövat på gamla länken). Genom att få den något rakare så kommer spänningen öka vilket ger en bättre låseffekt.
Tycker den ser bra ut. Oyster och slät ring gör den inte så värst blingig. Storleken är perfekt, även vid köp av explorer så hade jag gått på 36mm.Dag 2 med min nya DJ. Älskar den ena minuten. Tveksam nästa. Är den för liten? Är den för blingig? Är den precis så klassisk som jag vill? Är det egentligen inte en 214270 jag vill ha? Herregud människa - skärp dig
Jo, såklart det rent "tekniskt" är den bra i stolek. Men gick från 216570 så det känns extra mycket just nu antar jag... Vi får seTycker den ser bra ut. Oyster och slät ring gör den inte så värst blingig. Storleken är perfekt, även vid köp av explorer så hade jag gått på 36mm.
Juste, den är ju på 42mm förstår det. Du vänjer dig snart.. tony visar vägen:Jo, såklart det rent "tekniskt" är den bra i stolek. Men gick från 216570 så det känns extra mycket just nu antar jag... Vi får se
Gick också rakt från 216570 till 116200, inget jag ångratJo, såklart det rent "tekniskt" är den bra i stolek. Men gick från 216570 så det känns extra mycket just nu antar jag... Vi får se
Här kommer fotot som jag glömde..( oteknisk edit)