• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Hej! Passar en 116201 tavla i en 116234? Letat lite snabbt på nätet men inte hittat något bra svar.
Om det funkar, hur känsliga är AD gällande genomförande av byte?
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Har inte än fått tillfället att hålla i en modern DJ men känner alltid en wow känsla när man ser någon med en i stan, den har ett magiskt lyster :)!
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
116200 :)

DE6201E6-4CBB-4F7B-BAFC-CF0A0411BF0C.jpeg
 

Roddan

Omega
Hej, är så sugen på en DJ men funderar på ifall man ska ha 36 eller 41? Som jag har förståt det så så kommer 36an inte längre ha dolt lås utan ha samma lås som 41 på jubileelänken. Hur svårt är det att passa in en jubilee länk utan microjustering? Är länken det ända som är nytt på 36?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Hej, är så sugen på en DJ men funderar på ifall man ska ha 36 eller 41? Som jag har förståt det så så kommer 36an inte längre ha dolt lås utan ha samma lås som 41 på jubileelänken. Hur svårt är det att passa in en jubilee länk utan microjustering? Är länken det ända som är nytt på 36?
Även nytt urverk, nya tavlor samt något nättare bandhorn är vad jag har plockat upp. Finns säkert ytterligare mindre förändringar men dessa är väl de mest markanta.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Jag betalade 135 kr i fraktkostnad, postnord rekommenderat brev med försäkring på 10.000 kr. Förvånansvärt billigt. Fedex tog drygt 800kr för samma tjänst.
Sen åker man på returfrakt på 45 usd +2% av värdet om du önskar försäkring.
Får se vad som händer med tull och moms. Känns ändå prisvärt med tanke på resultatet många har vittnat om. Är första länken jag skickar, kan återkoppla gällande total kostnad när den kommit tillbaka.
Har du fått tillbaka länken? :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej alla! Sugen på en 4 eller 5siffrig DJ med slät ring. Är det bara 1600, 16000 och 16200 dom kom med slät ring? Tycker man ser andra med slät ring men också ovan refs utan slät ring....
 
Topp