Yes, ska inte vara nå problem att komplettera vad jag vet.Och en sådan får man köpa extra?
Edit. Ja den ingår inte rättare sagt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, ska inte vara nå problem att komplettera vad jag vet.Och en sådan får man köpa extra?
Vet du vad en sådan går loss på?Yes, ska inte vara nå problem att komplettera vad jag vet.
Minns inte riktigt men har för mig mellan 1-1,5kVet du vad en sådan går loss på?
Ändå värt om man vill kunna bära klockan bekvämt!Minns inte riktigt men har för mig mellan 1-1,5k
En DJ skäms inte för sig om den hänger lite...Skönt bilhandlarhäng om inte annat.
Vissa AD vill inte ens justera länken utan uppvisande av cert..Hej! Passar en 116201 tavla i en 116234? Letat lite snabbt på nätet men inte hittat något bra svar.
Om det funkar, hur känsliga är AD gällande genomförande av byte?
Måste vara rätt ref på tavlan i förhållande till ref på klockan, d v s samma.Hej! Passar en 116201 tavla i en 116234? Letat lite snabbt på nätet men inte hittat något bra svar.
Om det funkar, hur känsliga är AD gällande genomförande av byte?
Är det helt säkert? Jag har en ny tavla från en 116234 i en 16234 med tillhörande visare, bytt hos svensk AD denna vintern.Måste vara rätt ref på tavlan i förhållande till ref på klockan, d v s samma.
Jojo, det funkar säkert, men inte säkert att alla AD gör bytet om inte ref överensstämmer. Det har man i alla fall sagt mig.Är det helt säkert? Jag har en ny tavla från en 116234 i en 16234 med tillhörande visare, bytt hos svensk AD denna vintern.
Tack! Får ta och ringa till alla ADs i sthlms området och stämma av helt enkeltJojo, det funkar säkert, men inte säkert att alla AD gör bytet om inte ref överensstämmer. Det har man i alla fall sagt mig.
Hoppas jag har felTack! Får ta och ringa till alla ADs i sthlms området och stämma av helt enkelt
Det hoppas jag medHoppas jag har fel
Även nytt urverk, nya tavlor samt något nättare bandhorn är vad jag har plockat upp. Finns säkert ytterligare mindre förändringar men dessa är väl de mest markanta.Hej, är så sugen på en DJ men funderar på ifall man ska ha 36 eller 41? Som jag har förståt det så så kommer 36an inte längre ha dolt lås utan ha samma lås som 41 på jubileelänken. Hur svårt är det att passa in en jubilee länk utan microjustering? Är länken det ända som är nytt på 36?
Här kan läsa lite om den nya modellen. https://www.fratellowatches.com/hot-take-rolex-datejust-36-reference-126234/Hej, är så sugen på en DJ men funderar på ifall man ska ha 36 eller 41? Som jag har förståt det så så kommer 36an inte längre ha dolt lås utan ha samma lås som 41 på jubileelänken. Hur svårt är det att passa in en jubilee länk utan microjustering? Är länken det ända som är nytt på 36?
Den där tavlan är magiskFörsöker fota den fina linen tavlan
Har du fått tillbaka länken?Jag betalade 135 kr i fraktkostnad, postnord rekommenderat brev med försäkring på 10.000 kr. Förvånansvärt billigt. Fedex tog drygt 800kr för samma tjänst.
Sen åker man på returfrakt på 45 usd +2% av värdet om du önskar försäkring.
Får se vad som händer med tull och moms. Känns ändå prisvärt med tanke på resultatet många har vittnat om. Är första länken jag skickar, kan återkoppla gällande total kostnad när den kommit tillbaka.
Drömklocka! Måste göra sig så sjukt bra nu när ljuset kommer tillbaka.Försöker fota den fina linen tavlan
Årsmodell? Har du lagt på ny lume på den?Som en dykarklocka!
Årsmodell? Har du lagt på ny lume på den?
Den var på spa-behandling hos Rolex för några år sedan där den fick nytt det mesta samt komplett service. I princip som en ny klocka, alltså. Är en 1603 från typ 1967. Blir glad som en gris varje gång jag tittar på den!Årsmodell? Har du lagt på ny lume på den?
Snygg som tusan, men håller med om svårfotad. Haft flera med tapestry dial och dom var likadana, var tvungen att ha ett visst ljus och en viss vinkel för att få till det.Den där tavlan är magisk