• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

Challedeluxe

Cartier
Somrigt!
D1F9EE6A-2CE9-4F8D-86C2-2DA550EE6675.jpeg
 

Roddan

Omega
Även nytt urverk, nya tavlor samt något nättare bandhorn är vad jag har plockat upp. Finns säkert ytterligare mindre förändringar men dessa är väl de mest markanta.
Aah tack för infon! Har en undanlagd datejust av den förra modellen 36mm med jubilee, dolt lås, blå tavla och rulettdatum på Bergströms. Men är så sjukt kluven kring ifall man ska vänta in att den nya ska landa! Hur hade ni resonerat? Tanken är att försöka behålla den över tid men vill ändå inte göra en dålig affär ekonomiskt.
 

Rulle

Audemars
Aah tack för infon! Har en undanlagd datejust av den förra modellen 36mm med jubilee, dolt lås, blå tavla och rulettdatum på Bergströms. Men är så sjukt kluven kring ifall man ska vänta in att den nya ska landa! Hur hade ni resonerat? Tanken är att försöka behålla den över tid men vill ändå inte göra en dålig affär ekonomiskt.
har du kollat in tex 126233 ?
är samma modell som nya stålisen fast är i guld/stål..

tycker nya caset är rätt cleant och går mer åt vibtage hållet med smalare bandhorn.
nytt lås på länken med både microjustering och easylink.
sen om nya verket är bättre i längen än det 3135 får vi vänta och se ....
index tavlorna på dom nya är lite mer åt det sportiga hållet medans 11-serien har mer klassiska tavlor med "rälsen" ytterst..


kolla in nya blåa jubileums tavlan med diamater till stålserien.. löjligt cool!
 

F32

Panerai
2-Faktor
Aah tack för infon! Har en undanlagd datejust av den förra modellen 36mm med jubilee, dolt lås, blå tavla och rulettdatum på Bergströms. Men är så sjukt kluven kring ifall man ska vänta in att den nya ska landa! Hur hade ni resonerat? Tanken är att försöka behålla den över tid men vill ändå inte göra en dålig affär ekonomiskt.
Var inne på samma funderingar nyss och valde att vänta på nya modellen. Vet att många föredrar det dolda spännet här men microjustering är nästan nödvändigt enligt mig. Den nya har ett mer slimmat case vilket jag dock inte är lika förtjust i.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Aah tack för infon! Har en undanlagd datejust av den förra modellen 36mm med jubilee, dolt lås, blå tavla och rulettdatum på Bergströms. Men är så sjukt kluven kring ifall man ska vänta in att den nya ska landa! Hur hade ni resonerat? Tanken är att försöka behålla den över tid men vill ändå inte göra en dålig affär ekonomiskt.
Jag har själv inte landat i valet mellan 116200 och 126200. Känns som att jag måste få klämma och känna på den nya innan jag tar beslutet.
 

T_text

Breitling
2-Faktor
Aah tack för infon! Har en undanlagd datejust av den förra modellen 36mm med jubilee, dolt lås, blå tavla och rulettdatum på Bergströms. Men är så sjukt kluven kring ifall man ska vänta in att den nya ska landa! Hur hade ni resonerat? Tanken är att försöka behålla den över tid men vill ändå inte göra en dålig affär ekonomiskt.

Hej, satt i samma situation som du för ett litet tag sen, valde gamla modellen pga följande anledningar:
- Hidden clasp
- Bredare bandhorn (medveten om att bandhornen historiskt var nättare, men med 19 cm runt handleden bidrar bredare horn till ett mer markant steg mellan klocka och armband, självaste klockan blir mer autonom)
- Ren enkel svart tavla (som jag förstått kommer den nya med ngn sorts sunray)
- Urverket (Den här är svår, grunden ligger i ”if it ain’t broken, dont fix it”, men också för att jag började uppfatta diverse signaler, exempel: http://bhi.co.uk/wp-content/uploads/2018/04/April-HJ-2018-Article-of-the-Month.pdf )
 
Senast ändrad:

Adddoh

Omega
Hej, satt i samma situation som du för ett litet tag sen, valde gamla modellen pga följande anledningar:
- Hidden clasp
- Bredare bandhorn (medveten om att bandhornen historiskt var nättare, men med 19 cm runt handleden bidrar bredare horn till ett mer markant steg mellan klocka och armband, självaste klockan blir mer autonom)
- Ren enkel svart tavla (som jag förstått kommer den nya med ngn sorts sunray)
- Urverket (Den här är svår, grunden ligger i ”if it ain’t broken, dont fix it”, men också för att jag började uppfatta diverse signaler, exempel: http://bhi.co.uk/wp-content/uploads/2018/04/April-HJ-2018-Article-of-the-Month.pdf )

Svårt val och nu närmar det sig deadline!
 
Topp