Vi vill tycka om varandra men relationen är fan skakig.. kan ett byte av urtavla vara lösningen tro?
Tvek.. Mkt roligare än den tavlan blir nog svårt att hitta. . Tycker den är riktig bra..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi vill tycka om varandra men relationen är fan skakig.. kan ett byte av urtavla vara lösningen tro?
Mycket läcker!Parkerat.
Riktigt bra den där!116233 dagen till ära!!
Jag gillar den! Diamanter i solljus är bra vackert.. men något skaver, så då måste man testaTvek.. Mkt roligare än den tavlan blir nog svårt att hitta. . Tycker den är riktig bra..
Jag gillar den! Diamanter i solljus är bra vackert.. men något skaver, så då måste man testa
Kanske mer grus en äldre blåskiftande med krans. Det vore något.
Hear hear!! Absolut inte gruset det är fel påFatta denna tavlan
Det där är en ovanlig typ av tavla. Den är tidsenlig. Iofs så tillverkades 1601 under ganska lång period, så svårt att veta vilket år denna gjordes och om tavlan är ursprungligt monterad i den boetten, men det spelar ingen roll.Tjena! Tänkte kolla här med alla kunniga. Är denna tavla med dess bredare index tidsenlig med dess ref 1601?
Nej det var precis detta jag tänkte. Ville bara försäkra mig helt. Jag har precis köpt den nämligen. Stort tack för ditt svar.Det där är en ovanlig typ av tavla. Den är tidsenlig. Iofs så tillverkades 1601 under ganska lång period, så svårt att veta vilket år denna gjordes och om tavlan är ursprungligt monterad i den boetten, men det spelar ingen roll.
Testar OWG-livet med denna.
Känns som en bra klocka som varken är för sportig eller för dressig med sin släta ring och oyster. Tavelfärgen känns rätt också.
Nu återstår att se hur det går.
Hur är processen att byta tavla till 116200?Helrätt! Det är den tavlan jag är ute efter till i sommar
Bara att knata in till AD och höra men runt 5-6k med montering är väl normalt, visare och datumskiva kan behållas beroende på vilken tavla du väljer. Finns väl vissa tavlor där ex. Rouletteskivan inte går ihop.Hur är processen att byta tavla till 116200?
Är de möjligt samt vad brukar kalaset gå på?..
Tack. Tänkte mest på att Rolex nya riktlinjer är rätt strama när de kommer till att göra förändringar. Men kanske lugnt i detta fallet.Bara att knata in till AD och höra men runt 5-6k med montering är väl normalt, visare och datumskiva kan behållas beroende på vilken tavla du väljer. Finns väl vissa tavlor där ex. Rouletteskivan inte går ihop.
Aha, det var inte länge sen jag gjorde tavelbyte på en datejust( dec/jan), inga problem då iaf hoppas det inte stramas åt mer, tur man har några tavlor på lager.Tack. Tänkte mest på att Rolex nya riktlinjer är rätt strama när de kommer till att göra förändringar. Men kanske lugnt i detta fallet.
Såg att du hade fått svar. Liknande svar hade du fått från mig jag har dock aldrig bytt, men haft dialog om det med ADHur är processen att byta tavla till 116200?
Snyggt! Jag tror den vita tavlan till sommaren kommer vara magisk. (Har svart nu) vilket kommer vara grymt med. Men vit på sommaren är alltid ett säkert valAha, det var inte länge sen jag gjorde tavelbyte på en datejust( dec/jan), inga problem då iaf hoppas det inte stramas åt mer, tur man har några tavlor på lager.
Såg att du hade fått svar. Liknande svar hade du fått från mig jag har dock aldrig bytt, men haft dialog om det med AD
Hos Bergströms i Malmö kostar ett tavelbyte 6300:- inkl. montering och 2 års garantiHur är processen att byta tavla till 116200?
Tack för info!Hos Bergströms i Malmö kostar ett tavelbyte 6300:- inkl. montering och 2 års garanti
Kostnaden är för samtliga tavlor i olika kulörer med stavindex eller romerska siffror utan strössel. Några tavlor sedan 05 har nog dessvärre utgått som -30, -34, -35, -37, -42, -58, -85, -92.....
Om man får para ihop roulette datumhjul med vilken tavla som helst tror jag inte men omvänt med endast svart datumhjul ska det funka för vilken som?
Har sett NOS 116200 på c24 etc. med t.ex. silver/roulette och vit/roulette men inget jag sett på senare tid.
Ja det ska vara fritt fram!. Personligen är jag stormförtjust i den blå/svarta nr -17Tack för info!
Har bara svart datumhjul så bör vara fritt att välja