• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

C137C7E5-52B9-4069-8751-95FA0C0C0AFD.jpeg
Inte bästa fräschaste klistermärket men kvar och intakt fast man får vinkla i ljuset för att se det som är kvar efter texten

Köpte en 116234 här på forumet förra veckan. Klockan är uttagen för ca 4 veckor sen, borde man ändå trycktesta klockan?
Kan ju tycka att man borde kunna lita på den ändå ?
Hur hade ni gjort ?

Mvh

Köpte en 116234 här på forumet förra veckan. Klockan är uttagen för ca 4 veckor sen, borde man ändå trycktesta klockan?
Hur hade ni gjort ?

Mvh
Jag hade inte gjort det om den ens var ett år gammal :) men det är jag. Tänker att man alltid kan vara skraj för att det ska ha hänt något med packningarna men då förblir klockan en landkrabba.

Jag hade inte gjort det om den ens var ett år gammal :) men det är jag. Tänker att man alltid kan vara skraj för att det ska ha hänt något med packningarna men då förblir klockan en landkrabba.
Vill ju inte vara skraj så att den ska få lite för mycket vatten på sig heller.
Men efter 4 veckor känns det ju som att den skulle vara tät.. men man vet ju aldrig

Vill ju inte vara skraj så att den ska få lite för mycket vatten på sig heller.
Men efter 4 veckor känns det ju som att den skulle vara tät.. men man vet ju aldrig
Trycktesta skadar aldrig :) menar bara att det inte finns någon garanti ens en timme efter trycktestet att den ska vara tät om man tänker så. Skruvad krona och 100m wr, den tar nästan plats i dykartråden ;)

Hur hade ni gjort ?

Mvh
Det är bara att köra, skulle något hände så är den ju ff under garanti...
Men som @Bagarebergstrom säger så kostar det dig kanske 200kr för att få det gjort sen kan du simma lugnt ;)

Köpte en äldre DJ 1601 från 1969 här på forumet för dryga veckan sen. Är lite som att vara nykär. Underbart fin klocka och känslan att ha den på känns oerhört bra. Va lite osäker gällande storleken först , men inser nu att den sitter den som en smäck!

Har en 1601 på jubilee där länken på ena sidan sitter rätt trögt på sista länken mot boett. Den går att justera lite men "nedtryckt" hela vägen så faller den ej helt perfekt likt andra sidan. Tips hur detta kan lösas? Går de att byta ut även den länkbiten? (Detta syns ej när jag har på mig den men stör mig litegranna)
20190430_231538.jpg

Hej, är på jakt efter en oysterlänk till min 16000 från undrar lite hur jag ska gå till väga. Är det svårt att hitta beg i bra skick? Kan jag gå in hos AD och plocka ut en med ändlänkar? Vet att det är en 78360 som ska passa.

Tillbaka
Topp