• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Satt i bilkö i några timmar igår. Vart några bilder

20190509_144744.jpg

Hur känsligt är det egentligen att visa serienummer?
många nya modeller har ju så man ser den utan att ta av länken, sätt att många suddar över den.

mvh

Hur känsligt är det egentligen att visa serienummer?
många nya modeller har ju så man ser den utan att ta av länken, sätt att många suddar över den.

mvh
Jag brukar alltid blurra mitt serienummer när jag lägger ut en bild (se inlägg ovan tex). Har märkt att serienumret i rehauten fan syns tydligt i alla möjliga vinklar :D
Jag tänker bara att det är onödigt att mitt serienummer ska ligga öppet på nätet, om det går att göra något med det vet jag inte. Men det är ingen jobbig process att blurra det direkt så för mig är det en no-brainer :)

image.jpg
Jag brukar alltid blurra mitt serienummer när jag lägger ut en bild (se inlägg ovan tex). Har märkt att serienumret i rehauten fan syns tydligt i alla möjliga vinklar :D
Jag tänker bara att det är onödigt att mitt serienummer ska ligga öppet på nätet, om det går att göra något med det vet jag inte. Men det är ingen jobbig process att blurra det direkt så för mig är det en no-brainer :)
Ja precis, känns som att det kommer med hur jag än vinklar klockan, för mig kanske det inte gör jättemycket men man kanske ska försöka att undvika :)

Vilken pärla :) är det orginaltavla?

Tackar, den är i ett grymt fint skick, så nära oanvänd trots att någon har burit den innan mig! Att det är originaltavla är helt säkert, men om det är den som kom med klockan då den lämnade fabriken kan jag inte svära på! Men om jag skulle ge mig på en gissning så är det, det...

Här har du länken till paketöppningen @Bagarebergstrom!

https://klocksnack.se/threads/paketöppning-rolex-date-15010.92753/

Senast ändrad:
Tackar, den är i ett grymt fint skick, så nära oanvänd trots att någon har burit den innan mig! Att det är originaltavla är helt säkert, men om det är den som kom med klockan då den lämnade fabriken kan jag inte svära på! Men om jag skulle ge mig på en gissning så är det, det...
Ovanligt att se guldindex till en stålklocka :) ja den ser väldigt ny och fräsch ut. Sneglat lite på den refen fast med stål(vitgulds?)index, dock så har jag lovat basen att möbler och golvslipning ska prioriteras.. vi får se ;)

Hej, har en 116200 på jubilé som snart ska säljas. Lite osäker på hur många länkbitar Som följde med vid nyköp, någon som kan upplysa mig? (Kanske enklast att räkna antalet skruvar?)
Tack på förhand

Tillbaka
Topp