• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Jag har 18,5-19 nånstans och tycker det funkar riktigt bra. Tog iofs lång tid att vänja sig efter 5-6år med ett tefat på 43mm [emoji6]
Men provade djn lite då och då och slog sedan till. Kommer nog alltid ha en i samligen. Använder den väldigt ofta faktiskt.

Jag säger kör på! Kläm och känn lite!
Enda vettiga antar jag... hur breda är bandhornen på en 36a förresten? 18? :)

Passar alla femsiffriga referensers tavlor med varandra? Kan man t.ex. få på en 16014-tavla på en 16200, trots att de har olika urverk (antar att 16200 har 3135)?

min favorit ;)
P1d4gc3.jpg

Ändlänkarna stör mig mest. Box och tags betyder inget. Har flera i lådan. Tycker nog att priset är lite högt också - med tanke på omständigheterna. (Min åsikt - ang priset).
Kolla här på KK i stället. Finns fina ex till och från.

Upp på sida 1!

Blue roman dial
Vilken ref började men det? De äldre har inte den tavlan eller är jag dålig på att googla såhär sent?

Ända sedan jag startade denna tråd har jag varit ute efter en DJ med vit tavla. Framförallt den ovanliga Piepan 160x. Jag har inte letat aktivt, men när jag såg en DJ med vit tavla till salu för en ok peng så slog jag till. Den har en Sigmatavla och är av den ovanliga referensen 1600, dock uppdaterad med 1603s stålring.

Klockan kom i fredags. Tyvärr så blev det ingen "wow känsla". Tavlan känns fräsch men ganska platt och slätstruken. En bidragande orsak kan vara att klockan fungerar extremt dåligt. Jag ska returnera den till säljaren som ska undersöka den, men jag möjlighet att få pengarna tillbaka.

Jag vete fan, är den schyst eller tråkig? Har aldrig haft så svala känslor för en nyköpt klocka.

image.jpg
image.jpg

Har själv en med vit tavla som jag älskar. Men jag tycker den gör sig bäst på läder..

datejustedit.jpg

Ända sedan jag startade denna tråd har jag varit ute efter en DJ med vit tavla. Framförallt den ovanliga Piepan 160x. Jag har inte letat aktivt, men när jag såg en DJ med vit tavla till salu för en ok peng så slog jag till. Den har en Sigmatavla och är av den ovanliga referensen 1600, dock uppdaterad med 1603s stålring.

Klockan kom i fredags. Tyvärr så blev det ingen "wow känsla". Tavlan känns fräsch men ganska platt och slätstruken. En bidragande orsak kan vara att klockan fungerar extremt dåligt. Jag ska returnera den till säljaren som ska undersöka den, men jag möjlighet att få pengarna tillbaka.

Jag vete fan, är den schyst eller tråkig? Har aldrig haft så svala känslor för en nyköpt klocka.

Fan missade att det var du.:)
Ja men den tavlan passar ju fint om du tröttnar! Den vita tavlan borde också vara ganska lättsåld då de inte är så vanliga.
Då är det ju värre att klockan inte funkar så bra..

Tjena! Har också tänkt mig ljust skinn eller mockaband. Eller kanske jubilee. Har inte provat din gamla tavla ännu. Kanske skulle satt i den istället...

Tillbaka
Topp