Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har blivit mycket blått på sistone. Tänkte mig något diskretare nu.Tycker det är snyggt
Men undrar om det inte är bäst på ett mockaband?
Testa ett blått nu till sommaren
........
Jag vete fan, är den schyst eller tråkig? Har aldrig haft så svala känslor för en nyköpt klocka.
Tror tyvärr inte känslan kommer efter en service om du inte har någon nu.
Vitt kan kännas himla fräscht, men också sterilt. Mer liv i en silver med sunburst. Har en matt, vit (créme) tavla till DJ som jag ännu inte monterat, som en variant av de klart vita vi ser i tråden. Vet inte riktigt vilken modell den ska få bo i. Funkar till femsiffriga referenser.Ända sedan jag startade denna tråd har jag varit ute efter en DJ med vit tavla. Framförallt den ovanliga Piepan 160x. Jag har inte letat aktivt, men när jag såg en DJ med vit tavla till salu för en ok peng så slog jag till. Den har en Sigmatavla och är av den ovanliga referensen 1600, dock uppdaterad med 1603s stålring.
Klockan kom i fredags. Tyvärr så blev det ingen "wow känsla". Tavlan känns fräsch men ganska platt och slätstruken. En bidragande orsak kan vara att klockan fungerar extremt dåligt. Jag ska returnera den till säljaren som ska undersöka den, men jag möjlighet att få pengarna tillbaka.
Jag vete fan, är den schyst eller tråkig? Har aldrig haft så svala känslor för en nyköpt klocka.
Klipp någon på Chrono24, där kan du sortera efter tillverkningsår. I värsta fall håller den inte tidenOm någon har missat min köpetråd så söker jag en från 84
Rädda min sommar!
Smaken är olika. Jag älskar min vita tavla och jubilee.Ända sedan jag startade denna tråd har jag varit ute efter en DJ med vit tavla. Framförallt den ovanliga Piepan 160x. Jag har inte letat aktivt, men när jag såg en DJ med vit tavla till salu för en ok peng så slog jag till. Den har en Sigmatavla och är av den ovanliga referensen 1600, dock uppdaterad med 1603s stålring.
Klockan kom i fredags. Tyvärr så blev det ingen "wow känsla". Tavlan känns fräsch men ganska platt och slätstruken. En bidragande orsak kan vara att klockan fungerar extremt dåligt. Jag ska returnera den till säljaren som ska undersöka den, men jag möjlighet att få pengarna tillbaka.
Ända sedan jag startade denna tråd har jag varit ute efter en DJ med vit tavla. Framförallt den ovanliga Piepan 160x. Jag har inte letat aktivt, men när jag såg en DJ med vit tavla till salu för en ok peng så slog jag till. Den har en Sigmatavla och är av den ovanliga referensen 1600, dock uppdaterad med 1603s stålring.
Klipp någon på Chrono24, där kan du sortera efter tillverkningsår. I värsta fall håller den inte tiden
Schysst! Får du den att gå som den ska och fixar på en slät original glasring är det väl hur bra som helst. Hur går det med uret, reparation eller refound?
Jag är ju sucker för silvertavlan så det glänser till och skimrar snyggt när jag väl ska ta på min finklocka.
Tack för inspirationen!Schysst! Får du den att gå som den ska och fixar på en slät original glasring är det väl hur bra som helst. Hur går det med uret, reparation eller refound?
Jag är ju sucker för silvertavlan så det glänser till och skimrar snyggt när jag väl ska ta på min finklocka.
Blev den här:Tack för inspirationen!
Tror det blir silvertavlad 1500 i morron.
Slät ring och Oysterlänk är KUNG!Blev den här:
Dessutom 34mm.Slät ring och Oysterlänk är KUNG!
Snygg klocka men fel tänkt.Var länge sedan man bombade in en bild i den här i tråden, tror jag!
Snygg klocka men fel tänkt.
Kolla rubriken.
Finns ingen så tycker jag att du startar en DD-tråd, hänger gärna på med en flock bilder.Jabla... Är det jag som tolkat tråden fel?
Datejust & Day-Date tråden?
Finns ingen så tycker jag att du startar en DD-tråd, hänger gärna på med en flock bilder.
Finns DD tråd. Väck den gärna till livJag är en gentleman.... Starta den du Jabla!
Done.Finns DD tråd. Väck den gärna till liv
https://klocksnack.se/threads/day-date-tråden.16361/